FZR, het enige echte, volledige topic

Tja, kan natuurlijk nooit kwaad!

Weten jullie of de 3he origineel conische balhoofdlagers heeft?
Mijne was lastig af te stellen en gaf een ferme tik bij hard remmen. Nu net uit elkaar gehaald, maar er zitten conische lagers in en ze zien er niet slecht uit.
Die bij mijn andere motor (Fireblade) zitten ook van die conische dingen en zien er ook goed uit. Maar geven ook een tik bij jard remen of een drempel. Met sturen merk ik niets.
Wordt een winterklusje als de fzrrentjes klaar zijn.
 
Top thanks, gewoon vervangen dus.
Nu zoek ik nog een nieuw kuipruitje voor mijn 3he. Hoeft niet nieuw, maar ik kan er nu niet doorheen kijken omdat hij zo geel/bruin is geworden...
Toch handig op het rechte stuk.
 
Moror loopt.
Ik heb de carburateurs gesynchroniseerd en dit viel niet mee. Ding wilt niet netje stationair lopen.
Zodra er gas wordt gegeven en dan weer dicht. Lopen de toeren wel terug maar niet direct. Blijft even hangen rond de 2000 en zakt dan pas naar hetgene waar ik 'm op heb afgesteld.
Zal volgende keer de remreiniger proef doen bij de inlaat rubbers.
 
Laatst bewerkt:
Komen we terug van vakantie, stinkt de schuur naar benzine.
De tank heeft gelekt bij een oplossing van de vorige eigenaar.
Normaal zit er een nivo meter in de tank, deze tank heeft dat dus niet maar wel een rvs plaatje met een soort pakking.
Die pakking lekt dus een klein beetje.
Ik heb dit nu opgelost (hoop ik) met het zelfde plaatje en vloeibare pakking die tegen benzine kan, volgens de beschrijving.
Tank voorzien van een beetje benzine en afwachten...
 
Zijn er nog knappe (moderne) sportbanden te koop voor de FZR 400 van de eerste serie?

Of rijden jullie op een afwijkende maat?
 
Met zo'n 18" achterwiel blijf je toch een beetje op de toerbanden zoals de Bridgestone T31. Met 17" meer sportbanden zoals de S20.

Is het achterwiel wisselen dan redelijk plug&play? Of beter naar een jonger model uitkijken?
 
Met zo'n 18" achterwiel blijf je toch een beetje op de toerbanden zoals de Bridgestone T31. Met 17" meer sportbanden zoals de S20.

Is het achterwiel wisselen dan redelijk plug&play? Of beter naar een jonger model uitkijken?
De jongere versies zijn sowieso mooier is mijn mening.
 
Heb nu de BT016Pro op mijn 3HE zitten, bevallen met erg goed!
Heerlijk op Assen gereden, maar ook op straat, met regen, veel vertrouwen.
17 inch voor, 18 inch 150 breed achter.
 
Wat leuk dat dit nog leeft. Na mijn eerste motor, een FZR600R opgerold te hebben op Assen (nu weer in leven geloof ik dankzij RobRD) heb ik deze nog in de schuur staan, wachtend op betere tijden én een helder kuipruitje. Als iemand toevallig nog een ruitje van een 87 of 88'er 1000 heeft liggen...? =)

ru2zwdk.jpg

Kuipruitjes zijn best zeldzaam, wellicht bij één van de bekende sloperds die ze voor grof geld verkopen.

Jouw Ex 600 is in hele goede handen bij mij, ik heb nog ergens een topicje over de reparatie geopend. Alles zit er weer op, inclusief de saaie originele knipperlichten (ik heb niks met LED, als electronicus). Kuipdeeltjes geregeld, wat framepjes vervangen, schertsplaat met voetsteun, de crash doppen zijn eraf en de voorvork weer in de originele staat teruggebracht. Voor alle bouten en bevestiginge die ik miste alles origineel besteld bij CMSNL. Mijn zoon heeft een zwarte 600R maar pakt "Nummer 3" ook heel graag om effe een rondje mee te knallen. Hij staat hier binnen in de huiskamer. Ik wilde eerst alle kuipdelen in de zwarte kleur met oranje accenten bij elkaar gaan kopen tot ik de MILF op facebook tegenkwam, die kostte net zo veel als alle zwarte delen bij elkaar. Die heb ik er dus bijgekocht. Nummer 3 is weer volledig streetlegal en inzetbaar... Met wat schaafwonden op de kont en de tank verloochent ze haar historie niet... Ze is blij hier in Rèswèk... Denk dat jij haar meer mist als zij jou...

Zoals ze kwam, best gehavend

2018-08-31 7030.jpg



En zoals ze er nu weer bijstaat, let op het onderzettertje van de Jiffy...

2018-09-02 7066.jpg
 
De schaafwonden blijven, wellicht loop ik ooit nog iets voor transplantatie tegen het lijf maar ik zoek niet actief
 
Even was ik op zoek naar de zwarte uitdossing voor Nummer 3.

Dat zou een totaal van zo'n 1000 euro belopen om dat bij elkaar te krijgen, te beginnen met een tank van 120 of 150

In die zoektocht liep ik deze dame tegen het lijf die nu dus bijmij in de huiskamer staan, Nummer 3 blijft haar huidige jurk behouden... *O**O**O*

Klein detail, framenummers schelen 5 motoren, bijv 002344 en 002349 :tB|

013.jpg


017.jpg



001.jpg


002.jpg


006.jpg
 
Rob hoe zit het met het olieverbruik bij je fzr? Zowel 600 als 1000? En welke olie gebruik je?


@Dakkert
Die 600's gebruiken vrijwel niets. De 1000's lusten een beetje. Het meeste rij ik op de zwarte en die doet 1 op 1600, beetje afhankelijk van de rijstijl. In het begin werd ik telkens een beetjd verrast door het rode lampje en kocht ik bij de eerste de beste pomp een liter olie waarvan er een kwart in het blok gaat en de rest via de rugzak in de helmen laarzen en smeermiddelen kast verdween. Daar staan nu dus een flesje of 7 verschillende merken. Inkluis een 4 liter canister die ik bij de zilveren 1000 kreeg. Dat stook ik gewoon op. Verversen hoeft niet, 2800 cc olie betekent dat met regelmatig bijvullen de olie bij 1 op 1600 iedere 4000 km eigenlijk ververst is, tuurlijk blijft er oude olie acthtrer em moet ik op een mooie zaterdag toch een keer filter en olie vervangen. Zuinig als ik ben stook ik die 10 liter eerst op, daarna een flush en Castrol 10w40 halfsynth erin...
 
OK dan klopt 't aardig. De mijne verbruikte ook niks, heb nog nooit olie bij hoeven vullen bij m'n oude blok.

En nu met dit donorblok waar ik een paar duizend op heb gezet eigenlijk ook vrijwel niets.

Mn rode lampje ging van de week even knipperen dus ik schrok een beetje, maar even aan de kant gezet en gekeken en niveau zat netjes in het midden van de stipjes. Ik heb het liever wat meer richting het bovenste stipje maar goed ik verwacht niet veel meer te rijden dit seizoen dus regel ik dat wel met de oliewissel in het voorjaar.
 
Lampje gaat naar verluidt tamelijk gauw aan, en als je met een kouwe motor wegrijdt al helemaal snel. Sensor zit voorin, olie zit dan dik te zijn in de kop en niet in het carter. Als de 1000 wat leger wordt gaat meteen als ik bij Nootdorp de snelweg op ga het lampje aan, de elektronica houdt dat naar gevoel veel te lang brandend, het gaat uit en nooit meer aan...Als het in de rit met warme motor gebeurt gooi ik er een kwart liter bij...
 
Het zal toch niet? Dan vergist-ie zich een 0
 
Terug
Bovenaan Onderaan