FZR, het enige echte, volledige topic

Vanmiddag eindelijk het blokje gesplitst wat ik van @Rob RD overgenomen had.

Koppelingskorf uiteindelijk los gekregen met een Sleutel van Louis.nl

Op het eerste gezicht ziet alles er goed uit👍
Nu alles schoonmaken en dan eens op zoek naar een pakkingset zodat de versnellingsbak overgebouwd kan worden.

20200621_172338.jpg


20200621_174527.jpg
 
Hey mannen, aankomende vrijdag ga ik met mijn 3HE circuit Zolder op, áls hij het goed doet....

Af en toe springt mijn hoofdzekering. Ik kan zelf niet vinden waardoor en weet ook niet goed waar ik moet zoeken.
Vanochtend gebeurde het ná het starten terwijl hij stationair liep met koplampen aan. Pats, alles donker.

1593503776777.png
 
Heb je ergens sluiting inzitten? Is je SR nog goed? Ik weet bijvb dat mijn 3HE een beetje een brakke SR heeft.

Sowieso je draadboom bij langs lopen. Hoeft maar één draadje te zijn die bloot gesleten is en tegen het frame aan tikt.
 
Blijkbaar toch een andere kabel routing kiezen bij ombouw naar yzf1000r voorvork-O-
Wel heel blij dat ik hem zo snel heb gevonden:X
 

Bijlagen

  • IMG-20200630-WA0009.jpeg
    IMG-20200630-WA0009.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 7
Ja alles opgelost, maar mijn toerenteller blijft vreemd.
Dit speelt al wat langer en mijn toerenteller geeft soms dubbele toeren aan.
Iemand hier een richting voor om te zoeken?
 
Tja, misschien?
Ik heb ook wel eens het vermoeden gehad dat hij daarmee aangaf dat mijn accu "laag" was, maar blijkt toch niet zo te zijn.

Hierboven zie je het schema, en volgens mij krijg hij door de grijze kabel zijn signaal. Ik zou kunnen kijken of ik van het oranje draad wel een duidelijk signaal krijg .
 
Wat voor een foutcodes zijn er? Ik kan nog proberen om vanaf de ignition box direct een kabel naar de toerenteller te trekken. Kijken of die dan wel zuiver is.
 
Wat voor een foutcodes zijn er? Ik kan nog proberen om vanaf de ignition box direct een kabel naar de toerenteller te trekken. Kijken of die dan wel zuiver is.
Dat moet je uit de officiele manual halen. Ik heb het zelf alleen met mijn YZF750R gehad geloof ik en dat is al een tijd geleden. De toerenteller geeft dan beurtelings een paar seconden het werkelijke toerental en een aantal seconden een getal op de toerenteller. Het getal staat dan voor de foutcode, zoals iets met de TPS of de EXUP. Verder zit er geen 'intelligente' electronica in dus het is verder een vrij simpel systeem.

Als je het idee hebt dat de toerenteller het niet elke zoveel seconden afwisselt maar het ding gewoon alle kanten op vliegt, dan zou ik niet in deze richting verder zoeken. :P
 
Thanks voor het meedenken. Ja heb dat soort codes gezien, dit is het niet.
Dit is exact dubbel teveel toeren aangeven.
Dus met een beetje gas zit je al in het rood
 
Ik ben atm ruzie aan het maken met wat LED knipperlichten op de '87 1000.
Had nog een setje van die weerstanden van een setje LED knippers van "vroeger", maar die lijken hier half/niet te werken.

Wat ik nu gedaan heb:
LED knippers gemonteert en met de weerstanden aangesloten, resultaat knipperrelais dat klinkt alsof de brandstofpomp aanslaat en stroboscoop knippers.

Vervolgens zelf wat met de waardes van de weerstanden aan het klooien geweest, maar lijkt alleen maar sneller te willlen knipperen, zowel bij hogere als lagere weerstand.

Voor een oude gloeilamp knipper en achter een LED knipper, resultaat is goed knipperende knippers, ietsje sneller dan voorheen, maar zeker acceptabel.

Al eens eerder iemand voor dit probleem gestaan toevallig?
Lijkt me dat dit zonder al te grote ingrepen toch werkend te krijgen zou moeten zijn.
 
Dat gedoe met weerstanden is ruk en helemaal niks. Gewoon een clignoteur (knipperautomaat) voor LED kopen.
Misschien heb ik er zelfs nog een.
 
weet je zo welke ik moet hebben? ik zie er veel met 2 of 3 aansluitingen, maar de huidige heeft 9 aansluitingen..
 
Volgens elektrisch schema zou nummer 28 mijn "relay assembly" moeten zijn.

Als ik op de motor zelf luister waar het tikken van de knipperlichten vandaan komt, is dat ook nummer 28.

20200704_214012.jpg
 
Bijzonder. Het zal een relay assembly zijn, dus meerdere relays om het een en ander te schakelen.
Waar gaat de SIGNAL 10A zekering nog meer naar toe? Dat is immers voor je knipperlichten?

Waar is @Rob RD als je ‘m nodig hebt :)
 
Mijn gevolgd lijst per ongeluk geleegd. Ik ga effe kijken
 
Relay ass is mi niet voor de knippers hoor, pas als ik verder gekeken heb misschien wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan