FZR, het enige echte, volledige topic

Hier met 0km op de teller🥰
20190412_211438.jpg
 
Kapje voor de Duo of zit dat er uberhaupt niet op
 
Ik zal jullie hulp effe nodig hebben om de juiste types met de juiste plaatjes op een rijtje te krijgen,

Het onderscheid tussen 3LE en 3GM is een beetje zoek, omdat de 3LE ook 3GM is, en de 3GM dus 3 of 4 types omvat

De 3LE is zover ik weet met kikkerogen en trapezium gelevers, daarna een nieuwer type met trapezium en daarna de Fox Eyes

Correct me waar ik fout ga...
 
Ja die yzf is bijna helemssl opgebouwd uit 3GM delen, tot de remmerij toe. Tis uiteindelijk 4HD, daar vind je dan weer zaken van terug op de 3GM. Ik zei het al eerder. Tis allemaal lego
 
Ik heb voor een project een 41mm voorvork van een FZR1000 gekocht.De bovenste kroonplaat is door iemand vernaggeld door er vier gaten in te boren.Stond natuurlijk niet op de foto....
Ik wil er een recht stuur op maken,en keek op Motorparts online en zag verschillende kroonplaten met een bevestiging voor stuurklemmen.Er zitten dan twee gaten in.
Het bouwjaar van de motor weet ik niet.
Weet iemand misschien of er verschillende platen passen op dezelfde vork?
Bvd.
 
Die 1000 is met 4 of 5 verschillende voorvorken geleverd met allemaal hun eigen kroonplaat. Is het een USD of RSU vork? Die RSU is 89/90 geleverd, daarna is het USD geworden (Upsidedown en Right side Up) Dr zitten standaard 2 gaten in :Y
 
Die 1000 is met 4 of 5 verschillende voorvorken geleverd met allemaal hun eigen kroonplaat. Is het een USD of RSU vork? Die RSU is 89/90 geleverd, daarna is het USD geworden (Upsidedown en Right side Up) Dr zitten standaard 2 gaten in :Y
Het is een rsu vork. Bij deze zaten geen gaten in de kroonplaat, dus voor clipons. Had ie later dan geen clipons of zaten due gaten er voor niks?
 
Die gaten die Rob bedoeld zijn de gaten waar je je poten doorheen steekt :+
Hahaha...

Ze hebben er allemaal gaten in zitten, maar misschien zijn die van jou verbeund

89 en 90er hebben allebei de jaren een RSU voorvork gehad met gaten in de kroonplaat, de 91 heeft een USD voorvork en een andere kroonplaat en 48 mm voorpoten

Afstand tussen de poten is hart op hart 215 mm

Jij kan dus alleen een kroonplaat van een 89/90 erop zetten omdat je een 89/90 coorvork hebt. Onderdeelnummer is 3GM W234100

1611648667163.png
 
@Rob RD De 87/88 heeft volgens mij ook 41mm RSU-vork, dus die kan het ook zijn. Geen idee of dat wel of niet past, maar die heeft af-fabriek een kroonplaat zonder die extra gaten.

1611649653325.png


Overigens, als je dan toch al een kroonplaat moet kopen zou ik er meteen een zoeken met stuurklemmen erop:
1611649723784.png
 
Ja dat klopt, maar ik rekende eigenlijk de non exup niet mee... Schade ik schaam me diep. Het is een beetje een fout van mij dat ik de FZR pas FZR reken vanaf '89...
 
Wat ik dus heel graag wil weten of de kroonplaat met de gaten past (qua kroonplaatsprong en hartafstand) op de vork die zonder de gaten was uitgevoerd.
Die Abm kroonplaat had ik al gevonden,kost ruim €200O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan