FZR, het enige echte, volledige topic

Of een yzf750r demper + linkpijp moet ook te passen zijn toch?
Zit hier wat tussen?
IMG-20190908-WA0004.jpg
 
Goed idee van het dichtkitten, dat ga ik zo ook ff doen, kan geen kwaad.

Die van Alie zijn een 10tje per 4, als ze binnen 6 maanden stuk zijn zal ik die van 70 euro van Japparts overwegen.

Net even geprobeerd, de standaart uitlaat van de YZF 750 R past niet op het spruitstuk van de FZR, FZR spruitstuk = 45mm, YZF demper = 60mm (met uitlaat seal 55).
1000 past denk op de 750
 
1000 past denk op de 750
De 750 past qua lengte (gat op voetsteun) wel op de FZR 600 maar de aansluitpijp niet. Dus als een 1000 qua pijp past zal het qua lengte ook goed moeten zijn. Hoop ik.
Heb een FZR 1000 uitlaat gevonden maar is met (vast gelaste) DB killer en zonder E-Keur. Dus dat word m niet.


Zit hier wat tussen?

Kost duur, moet zo goedkoop mogelijk, met e-keur en verwijderbare DB killer. Geen standaard uitlaat.

Dus Rob is voor mij aan het zoeken.

ben Marktplaats, Kleinanzeigen, Ebay al aan het afzoeken naar wat leuks.

Des noods een linkpijp regelen en een andere coole demper op zetten.
 
De 750 past qua lengte (gat op voetsteun) wel op de FZR 600 maar de aansluitpijp niet. Dus als een 1000 qua pijp past zal het qua lengte ook goed moeten zijn. Hoop ik.
Heb een FZR 1000 uitlaat gevonden maar is met (vast gelaste) DB killer en zonder E-Keur. Dus dat word m niet.




Kost duur, moet zo goedkoop mogelijk, met e-keur en verwijderbare DB killer. Geen standaard uitlaat.

Dus Rob is voor mij aan het zoeken.

ben Marktplaats, Kleinanzeigen, Ebay al aan het afzoeken naar wat leuks.

Des noods een linkpijp regelen en een andere coole demper op zetten.
Zit geen e-keur op sowieso
 
Even een vraag voor de mede-versnellingsbakspecialisten zoals @FZRene

Ik heb de Preexup (87/88) De GTS1000 en de 3GM tegen het licht gehouden

Nu hebben die alledrie dezelfde primaire asbezetting maar wel afwijkingen in de secundaire as.
Dit zou wat mij betreft moeten betekenen dat de secundaire assen van alledrie de types op de primaire as moeten passen, als die in een GTS1000 of een 3GM past, zou die ook in een 2GH moeten passen.
Een mening of ervaring, het gaat mij om dat ik een niet te vinden 2GH van een andere bak ga voorzien.
De lagers zijn ook allemaal dezelfde.


20210509_214832.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nope. Ik prefereer de 5 bak. Het blijft een GT
 
6 bak van een fz750 er in? Of als dat past een 6 bak yzf750r?
Over die lagers, het uitgaande bakaslager past op dezelfde manier in alledrie de types. In de 2GH zit exhter een 1rijig lager met een dikke keerring en de GTS en 3GM een tweerijig lager met een dunne keerring
 
Nu heb ik een vraag over de zuigerveren. We hebben het spul uitelkaar. De cilinders zijn aan de beurt om terug te gaan plaatsen maar om het olieverbruik (tijdelijk) te beperken willen we er toch nieuwe schraapveren inzetten. Wat is nu het verschil tussen GTS1000 veren en 3GM veren, lees iets over anderhalve MM, maar waar zit dat.
De schraapveren die er nu inzitten liggen heel lafjes tegen de cilinderwand aan, zo lafjes dat ik dacht dat weglaten wellicht geen verschil maakt. @daddyphilipsen of @FZRene een wetenschap voor mij?
 
Sfeerplaatje, komt uiteindelijk ook in het project terecht, toch nog 4 keer het ondercarter gelicht voor we het "klik" dicht konden laten vallen

1620801109167.jpeg
 
Verder ben ik nog tegen een waanzinnig absurd krankzinnig idee aan gelopen
Of het bestaat weet ik niet, voor mij was het nieuw maar dit scheelt zo verschrikkelijk veel zoekwerk

1620801481411.jpeg


1620801506068.jpeg
 
Nu heb ik een vraag over de zuigerveren. We hebben het spul uitelkaar. De cilinders zijn aan de beurt om terug te gaan plaatsen maar om het olieverbruik (tijdelijk) te beperken willen we er toch nieuwe schraapveren inzetten. Wat is nu het verschil tussen GTS1000 veren en 3GM veren, lees iets over anderhalve MM, maar waar zit dat.
De schraapveren die er nu inzitten liggen heel lafjes tegen de cilinderwand aan, zo lafjes dat ik dacht dat weglaten wellicht geen verschil maakt. @daddyphilipsen of @FZRene een wetenschap voor mij?

Sorry kan ik je niet mee helpen
 
Pff helaas ook geen idee. Er werd wel beweerd dat een FZR met T-ace zuigerveren veel minder olie zoop maar wat dan het specifieke verschil was tussen die twee weet ik niet.

Aandrukspanning, slotopening, slotspeling, vorm, materiaal, geen idee.

Dus aan mij heb je ook niks....
 
Toch heb ik aan beide posts van jullie houvast :t
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nog een: Sartkoppeling vervangen, allemaal goed en wel, maar mensen, wat een slack in die aandrijfketting van de startkoppeling. Is dat normaal? Er zit wel zo'n geleidertje onder maar die lijkt alleen maar ter bescherming van het carter, die spant nix

Ik wil me niet voorstellen wat er zich in het blok afspeelt bij 11000 toeren
 
Dat ding zit inderdaad vrij los.

Nou is het een Morse ketting en geen gewone en voor zover ik weet zijn die veel beter in staat om hoge snelheden te draaien.

Maar het klopt dat daar altijd een berg slack in zit. Maar ik heb er nog nooit één naar buiten zien komen dus het zal wel voldoen.
 
Even gepast, een yzf750r midi ruit op de FZR600R kuip.

Als je niet bang bent met een decoupeerzaag en een boormachine is het passend te maken.

Van de gaten onderin die je over hebt en/of niet gebruikt zie je toch niks.
 

Bijlagen

  • IMG_20210513_141358.jpg
    IMG_20210513_141358.jpg
    196,3 KB · Weergaven: 12
Kom ook steeds verder met de Unicorn, wachten op uitlaat van Marktplaats van iemand die bijna niet reageert...
Uitlaatpakking, inlaatrubberklemmen, precieze afstelling en hopen dat de koppeling het fatsoenlijk doet.

Voor de rest nog wat kleine meuk maar das niet heel belangrijk. 20210513_201915.jpg

We zijn er bijna. :)
 
Potverdikke wat is dat ding toch iedere keer weer mooi... En als ik voor het stopicht sta komt er meer herrie uit het blok dan uit een steenbreekmachine B| *O* *O* _O- 😍😍😍😍

1620991914742.png
 
Op de foto veblinden die lampen al...
 
Terug
Bovenaan Onderaan