FZR kijken

JeWeDe

MF'er
26 feb 2008
42
0
Groningen
Hallo,

Ik ga van middag kijken naar een Fzr 600 uit 94 met 27000km op de teller,
nu ben ik al langer aan het rond kijken en heb eens gekeken wat de prijzen zoal doen. met deze km stand is de vraag prijs eigenlijk laag in vergelijking met de rest. €1250
dan rijst natuurlijk de vraag waar zit het addertje onder het gras?

iemand suggesties of is dit een fair bedrag voor een goede fiets uit die tijd met net een onderhoudsbeurt, waarbij vervangen is:
spanningsregelaar,
achterband,
keerringen,
voorwiel lager,
accu,
koppelingsplaten (bij 27000km???)

Ik ga straks dus een indruk krijgen van het hele plaatje, maar misschien heeft een van jullie al een idee waar ik extra naar moet kijken. heb alle aankooptips al bekeken.

maar zie de link tussen dit soort onderhoud en lage km stand. of raggert geweest of een pech geval? of

voorwiel lager + keerringen + koppeling met 27000km de wheelie koning himself?

groeten JW
 
Hee Jewede,

Ik heb zelf een '91 FZR 600 gehad. Heb deze via dit forum kunnen verkopen voor dezelfde prijs (km stand ongeveer gelijk). Hij zit dus wel goedkoop in de prijs want ik vond dat ik hem al voor een prikkie verkocht had (maar dat denkt waarschijnlijk elke verkoper :9 )
Enige wat ik je zou kunnen zeggen waar je op moet letten is de spanningsregelaar. Dit is een beetje "de zwakke schakel" van de motor. Deze is al een keer vervangen dus het zou verder wel in orde moeten zijn.
Wat betreft het "vreemde onderhoud" wat er is gepleegd.....tja ik kreeg de fzr niet op zijn achterwiel maar dat kan natuurlijk ook aan de coureur hebben gelegen |( . Misschien is het nuttig om op internet eens te zoeken naar een manual en daar te kijken wat "normaal" bij deze km stand gedaan moet zijn aan beurtjes.
Suc6 in ieder geval
 
hoezo te goedkoop, je praat over een 14 jaar oude motor, die is verzekeringstechnisch afgeschreven, dus betaal je wat de gek er voor vraagt of geeft.....
Zo'n motor heeft alleen nog handelswaarde, en dan betaal je naar gelang de verkoper er waarde aan hecht, of hoe snel hij hem wil verkopen, maar je zult geen niewe aantreffen die net een grote beurt heeft gehad, met nieuwe banden en nieuwe kettingset lijkt me zo
 
Beste mensen bedankt voor de reacties,

ik ben in middels wezen kijken en rijden.

de algemene staat van onderhoud was matig. banden wel goed maar ketting aan vervanging toe.

kappen beetje schade, en dergelijke niet schrikbarend voor 14 jaar oud.
wel geprutst in contactslot en zo

voor ik ging rijden moest de achterrem nog even vast gezet worden want die zat los had hij nooit gemerkt zij die. :?

verlichting en dergelijke werkte prima maar de bedrading voor de toeter was gewoon in elkaar gedraaid.

tijdens rijden voelde ik een soort hobbel bij het voorwiel en met de handjes los liep de motor naar rechts.

remmen ging prima en optrekken ook viel niet uit de versnelling oid bij terug schakelen en afremmen op de motor.

maar bij een remproef sloeg ik al tegen het eind van de veerweg dit is tocht niet normaal of wel??
ik heb eerst maar gezegd dat ik er over na zou denken.
werd aan geboden als prima motor
ik zou zeggen opknapper
 
Beste mensen bedankt voor de reacties,

ik ben in middels wezen kijken en rijden.

de algemene staat van onderhoud was matig. banden wel goed maar ketting aan vervanging toe.

kappen beetje schade, en dergelijke niet schrikbarend voor 14 jaar oud.
wel geprutst in contactslot en zo

voor ik ging rijden moest de achterrem nog even vast gezet worden want die zat los had hij nooit gemerkt zij die. :?

verlichting en dergelijke werkte prima maar de bedrading voor de toeter was gewoon in elkaar gedraaid.

tijdens rijden voelde ik een soort hobbel bij het voorwiel en met de handjes los liep de motor naar rechts.

remmen ging prima en optrekken ook viel niet uit de versnelling oid bij terug schakelen en afremmen op de motor.

maar bij een remproef sloeg ik al tegen het eind van de veerweg dit is tocht niet normaal of wel??
ik heb eerst maar gezegd dat ik er over na zou denken.
werd aan geboden als prima motor
ik zou zeggen opknapper


Dan zou ik verder zoeken voor een exemplaar dat wel goed is en die zijn er......
geduld dus

en met zulke mankementen klopt geen hout van zijn verhaal... achterrem ed... :r

En vering mag niet doorslaan bij het aanremmen...wel bij volremmmen en hobbels... ze zijn een beetje aan de slappekant van een fzr...

Heb je hem vol opengtrokken en dan uit laten vieren en dan een dot gas geeft... grote blauwe walmen ..olieverbruik....(al gebruiken wel ze wat olie)
 
Laatst bewerkt:
Dat leek mij ook het beste....
jammer

Hmmm, niet een hand vol maar een land vol...

Kijk anders hier:

www.fzrclub.nl

Hier de mijne:

full
 
Laatst bewerkt:
wel een leuke startes motor!! Mijn eerste was ook een FZR met een joshimura demper er onder. Dat ding maakte echt een kabaal echt prachtig. Ik wou dat ik dat uit mijn REEN kon krijgen |( |( |( :9
 
Hmmm, niet een hand vol maar een land vol...

Kijk anders hier:

www.fzrclub.nl

Hier de mijne:

[afbeelding]

Gaaf!
Ik heb in ieder geval gereden en dat beviel zeer goed!
dus ik ga zeker verder kijken naar een fzr.

heb al weer een aantal gezien en ga ff bellen voor een afspraak!

Maar ik zie het ook wel zitten om een beetje te verbouwen richting streetfighter.
Ik zal veel stads verkeer rijden dus een sbk stuur is misschien wel wat.
 
Laatst bewerkt:
Over de voorvering: een FZR is zoiezo al redelijk slap afgeveerd en na 14 jaar met doorhangende veren kan de vering wel doorslaan ja...

Verder klinkt t als een hobbymotor maar als je een beetje handig bent hoeft dat geen probleem te zijn.

Wat voor iets koop je voor 1250 dat vergelijkbaar is? Niet veel.
Gebruik de minpunten als argument bij t afdingen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan