FZR moeilijk in z'n vrij

Eazy O

Rookie
10 mrt 2002
3
0
Castricum
Kan iemand mij vertellen hoe het kan komen dat mijn FZR moeilijk in z'n vrij gaat. Het schakelen gaat op zich prima, maar zodra ik stil sta (met draaiende motor) en ik wil hem in z'n vrij zetten gaat dat niet of nauwelijks. Als ik nog wat snelheid heb, gaat het makkelijker.

Zou het kunnen doordat de motorolie ververst moet worden?

bedankt!
 
Kan komen doordat je koppelingsplaten niet goed loskomen als je je koppeling inknijpt.
Ze blijven een beetje plakken, waardoor erg kracht lijft staan op je versnellingsbak, waardoor in je vrijzetten moeilijk gaat.

Even je koppelingsplaten eruit halen, alle scherpe randjes even gladmaken, en ook de gleuven van je koppelingshuis even lichtjes schuren met een beetje waterproofschuurpapier, omdat het een beetje ingeslagen is.

En de afgeronde kant van je stalen platen naar buiten laten wijzen.
 
Kan komen doordat je koppelingsplaten niet goed loskomen als je je koppeling inknijpt.
Ze blijven een beetje plakken, waardoor erg kracht lijft staan op je versnellingsbak, waardoor in je vrijzetten moeilijk gaat.

Even je koppelingsplaten eruit halen, alle scherpe randjes even gladmaken, en ook de gleuven van je koppelingshuis even lichtjes schuren met een beetje waterproofschuurpapier, omdat het een beetje ingeslagen is.

En de afgeronde kant van je stalen platen naar buiten laten wijzen.

als je dan toch bezig bent, kan nieuwe olie en een oliefiltertje ook geen kwaad :+
En wordt je blok ook niet te heet ? Voldoende koelvloeistof ? Maarja dan moet je ook problemen hebben met het schakelen...
 
Wat bij mij goed werkt is, als je stil staat je motor een beetje naar voren of achter duwen terwijl je hem in z'n vrij zet. Ik zou er verder niet zo een probleem van maken, gewoon lekker doorrijden! :]
 
Heb hetzelfde "probleem", als de motor koud is schakelt hij moeilijk van 1 naar 2 hij pakt dan geregeld zijn vrij. En als hij warm is krijg ik hem moeilijk in zijn vrij.

Heb er geen oplossing voor alleen dat ik de motor bij parkeren uit zet met de sleutel en hem dan met gemak in zijn vrij kan zetten.
 
Ik ben bijna niet anders gewent, je ziet het vaak, zelfs meegemaakt dat een motorjuut die me aanhield een minuut bezig was. Wat wel helpt is om gas te geven, koppeling licht los, meteen gas dicht en dan koppeling in en meteen schakelen. Heel snel achter elkaar dus, je schiet ff klein stukje naar voren, maar werkt wel, bij mij dan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan