Nou mede forummers, ik ben nu op het punt dat ik toch eens iets aan het blok van mijn fzr moet doen. Mijn klepdekselpakking is er gedeeltelijk uitgeblazen laatst. Daarnaast is de schroefdraad van 1 van de bougie's in de kop niet goed meer, ik heb 1/3 van de schroefdraad van de bogie moeten wegveilen om er een bougie in te krijgen.De motor zijn kleppen tikken bij koud lopen ook behoorlijk, warm hoor je dat niet meer. Daarnaast is het olieverbruik bij flink gassen 1:1000
Ik heb gister de compressie gemeten van 3 van de 4 cilinders(de ene met twijfelachtige schroefdraad niet, omdat ik bang was dat ik hem er niet meer in kreeg). En ik kreeg 3X een (volgens mij nette) 12 bar te zien. Dit zou betekenen volgens mij WPHB dat de klepseals niet goed meer zouden zijn?
Nou de vraag, wat zal ik doen:
*Volledige pakkingset kopen (deze is incl klepseals) en blok demonteren, om de kop en kleppendeksel eraf te halen. om dan de klepseals te vervangen en kleppen te stellen.
*Blok niet demonteren, perslucht op de cilinderwand zetten(dmv het bougiegat ik kan wel aan een goede compressor komen, 10 bar ofzo) en de klepseals op deze manier vervangen zonder de kop te demonteren.
*Wat betreft de rotte schroefdraad, kan ik de schroefdraad opnieuw tappen of kan ik beter een helicoil erin draaien?
* Als iemand betere tips heeft, laat het zeker horen.
ps. tis een fzr600 uit '93 met vermoedelijk 46.000 km op de klok. dit kan ook een stuk meer of minder zijn, aangezien het niet zeker is dat het blok bij de km teller hoort
Ik heb gister de compressie gemeten van 3 van de 4 cilinders(de ene met twijfelachtige schroefdraad niet, omdat ik bang was dat ik hem er niet meer in kreeg). En ik kreeg 3X een (volgens mij nette) 12 bar te zien. Dit zou betekenen volgens mij WPHB dat de klepseals niet goed meer zouden zijn?
Nou de vraag, wat zal ik doen:
*Volledige pakkingset kopen (deze is incl klepseals) en blok demonteren, om de kop en kleppendeksel eraf te halen. om dan de klepseals te vervangen en kleppen te stellen.
*Blok niet demonteren, perslucht op de cilinderwand zetten(dmv het bougiegat ik kan wel aan een goede compressor komen, 10 bar ofzo) en de klepseals op deze manier vervangen zonder de kop te demonteren.
*Wat betreft de rotte schroefdraad, kan ik de schroefdraad opnieuw tappen of kan ik beter een helicoil erin draaien?
* Als iemand betere tips heeft, laat het zeker horen.
ps. tis een fzr600 uit '93 met vermoedelijk 46.000 km op de klok. dit kan ook een stuk meer of minder zijn, aangezien het niet zeker is dat het blok bij de km teller hoort