FZR vraagje

Racekip #1

MF veteraan
9 mrt 2003
49.913
528
hallo,

ik zat met een probleempje, ik heb dus een Yamaha FZR op het oog, en die is vol vermogen.

maar nu wil ik hem dus terug voeren naar 25 kw, en dan verzekeren.
maar nu kreeg ik te horen dat het niet mogelijk zou zijn.

heeft iemand daar ervaring mee?

graag hier delen aub.

mvg. Racekipje
 
ik heb ook een Fzr
is idd niet officieel mogelijk op 25 KW maar ik heb hem op gashendel laten begrenzen en alle papieren altijd bij me met verklaring enz. dat hij 25 KW is.
 
ik heb ook een Fzr
is idd niet officieel mogelijk op 25 KW maar ik heb hem op gashendel laten begrenzen en alle papieren altijd bij me met verklaring enz. dat hij 25 KW is.
Dan rijd je dus zonder geldig rijbewijs (want het is op het kenteken nog altijd een zware motor), dat kan je bij bijv. een ongeval met zwaar letsel flink in de problemen brengen. Ik zou het risico echt niet nemen!
 
Dan rijd je dus zonder geldig rijbewijs (want het is op het kenteken nog altijd een zware motor), dat kan je bij bijv. een ongeval met zwaar letsel flink in de problemen brengen. Ik zou het risico echt niet nemen!

valt wel mee.

ik heb er een boete voor gekregen en de zaak is zonder een cent te betalen geseponeerd. dat zegt al genoeg :X
 
Ik heb mijn FZR 600 25 kw op kenteken, is in Duitsland ingevoerd, daar op kenteken gezet en hier weer ingevoerd, koste me maar €100 extra. Loop nu tenminste geen risico meer ivm met papieren iig })
 
Laatst bewerkt:
Dat zegt dat jij geluk hebt gehad. Waarschijnlijk was er geen sprake van (zwaar) gewonden in jouw geval?

is er een geval bekend dat een 'uitdraaier' in de problemen is geraakt omdat ie niet verzekerd was tijdens een zware aanrijding? O-)
 
Ik heb mijn FZR 600 25 kw op kenteken, is in Duitsland ingevoerd, daar op kenteken gezet en hier weer ingevoerd, koste me maar €100 extra. Loop nu tenminste geen risico meer ivm met papieren iig })
tja dat kan ook, maar dan ben je na 2jaar net zo goed fout bezig... want je zou hem weer terug naar duitsland moeten exporteren, daar op vol vermogen zetten en dan weer importeren... anders rijd je vol vermogen en staat op 25kw op je papieren en da's ook fraude
 
Terug
Bovenaan Onderaan