FZR1000 (1992) versus RF900(1996)

http://www.motorbikes.be/nl/Yamaha_FZR_1000_1992.aspx
http://www.motorbikes.be/nl/Suzuki_RF_900_RS2_1996.aspx
Voor alle verschillen goed te kunnen zien.



full

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)
 
Bedankt voor de reactie's.

Ik wilde ook graag het verschil weten qua rijgedrag.

gr Ad
 
Bedankt voor de reactie's.

Ik wilde ook graag het verschil weten qua rijgedrag.

gr Ad

Zijn niet echt dezelfde types, dus er zullen niet veel mensen zijn die beide fietsen hebben gereden.

Je kan een oordeel http://www.motorcycle.com/mo/manufac.motml (hier) zoeken.
 
De FZR zou ik nooit,nooit,nooit kopen.

De koppeling is vaak ...
De versnellingsbak is vaak ...
En je vindt er waarschijnlijk niet zo maar 1 die geen forse slok olie verbruikt.

Niet op mijn avatar letten en voor de RF gaan.
Probleemloze fiets.
 
gna gna,
ik zou een RF900r zeggen,maar dat is niet echt helemaal eerlijk. ;)

je moet gewoon test rijden!
erover praten werkt toch niet echt!
:]


ps: een RF stuur super!!!!!
 
Ik heb beide bereden.
De FZR is veel zwaarder.
Versnellingsbak is klote.
En hij zuipt olie.

De FZR 1000 is bij mij de deur uitgegaan omdathet echt een problemen bak was.

De RF900.
Suurt licht en zit niet extreem.
Goede versnellingsbak.
Ik had geen olie verbruik.
Is heel schakellui te berijden.
O en hij heeft 134 PK

Als ik mijn eigen tekst zo lees snap ik niet waarom ik ooit een fZR 1000 gekocht heb. :?

Maar zoals altijd maak een proefrit op beide

Greetzz
 
Geen ervaring met een van beide motorfietsen, m aar vind persoonlijk een FZR er iets 'specialer' uitzien.
 
Ik heb beide bereden.
De FZR is veel zwaarder.
Versnellingsbak is klote.
En hij zuipt olie.

De FZR 1000 is bij mij de deur uitgegaan omdathet echt een problemen bak was.

De RF900.
Suurt licht en zit niet extreem.
Goede versnellingsbak.
Ik had geen olie verbruik.
Is heel schakellui te berijden.
O en hij heeft 134 PK

Als ik mijn eigen tekst zo lees snap ik niet waarom ik ooit een fZR 1000 gekocht heb. :?

Maar zoals altijd maak een proefrit op beide

Greetzz

Alsof de FZR niet schakellui te rijden is.Je kan hem vanaf 50 gewoon in de 6 houden.

Niet alle FZR's zijn oliezuipers (net zoals niet alle Ducati's rammelbakken zijn)

Misschien was jouw versnellingsbak klote ?
FZR meer PK's en meer koppel

FZR is wat sneller
FZR weegt volgens mij 235kg volgetankt en is leeg ca 208kg, dat scheelt dus maar een paar kg.
Dat je zoiets niet eens weet van je oude motor.


En die andere ? Suzuki ? Geen idee ?

Frans
 
Laatst bewerkt:
qua olie, kan een rf ook zuipen net zo goed de fzr. Tis maar net het gelukje wat je hebt bij aanschaf van de fiets.
Fzr staat er wel meer om bekend, maar heb zelf nooit problemen mee gehad..
 
Ik vind de 1 liter op 15.000km van mijn FZR nou ook niet echt oliezuipen
Het merendeel van de FZR rijders heeft er geen last van. Het is maar net hoe de motor onderhouden is(of gewoon pech hebben)

RF is wat meer toergericht en de FZR sportiever.
Met een paar kleine aanpassingen(tailrisers,bluespots) rijd en remt de FZR ook weer een stuk beter dan standaard.

Ik denk dat je met een FZR sneller rond (kan) gaat dan met een RF.
FZR heeft ook een exup-klep en een 20kleps blok. Meer koppel onderin en mooie koppelkromme.


Ik weet ook niet hoe het met de grondspeling van een RF zit.

Frans
 
Hallo,

Wie van jullie kan mij de plus, en minpunten noemen van deze 2 motoren ?

gr Ad.
:] Hoi Ad :]

Had de RF hoog zitten, smoelde lekker en z`n tour/sport karakter zou prettig zijn.
Nou ben ik geen grote vent ( 1.76) maar de zit op de RF ging na een uurtje toch behoorlijk tegenzitten. Zodra je je voeten op de stepjes zet moet je als het ware wat naar achteren ( en voorover) gaan zitten. Persoonlijk vond ik dat vermoeiend gaan rijden, maar er zijn motoristie die erbij zweren.

Wat de Yamaha beteft, ik rijd nu een GTS en die heeft het blok van een FZR. Probleemloze machine ( motorisch wel te verstaan ) en olieverbruik is niet abnormaal. Sommige zaken, zoals het contactslot, zouden beter kunnen maar voor mij geen reden tot negatief nieuws.
 
En dat heb je uit welke bronnen ???


Frans

Gewoon....motor-lectuur , div. motorfora , overlevering , vrienden en kennissen , vraagbakens , ingezonden brieven.
En onder die vrienden en kennissen o.a. motorzaakeigenaar , div. motorfietsmonteurs , zelfs 'n off. Yamaha-monteur , etc.
Bel even naar 'n motorsloop en vraag om 'n niet olie verbruikend FZR1000-blok.
Wordt je bijna uitgelachen.
Groet,Fred.
 
Kan natuurlijk hele verhalen neerzetten over fabels omtrend de FZR , maar het heef geen zin.
Het zit er nu eenmaal ingebakken dat ALLE fzr's oliezuipers zijn, dat alle Ducati's rammelen en duur zijn in onderhoud, alle ZZR1100 kapot lopen op het bigend,alle blade's de nokkenasketting vervangen moet worden,alle zzr1200 versleten nokken assen hebben bij 50dkm,alle R1 de versnellingsbak stukgaat(net als de r6)enz enz enz.


Het probleem met dat soort verhalen is dat alleen mensen met een probleem een vraag stellen in blad of forum. Rijders zonder problemen hoor je nu eenmaal niet.
Ook het feit dat er enorm veel van die Yamaha's verkocht zijn draagt bij aan feit dat je er gewoon vaker iets van hoort.


testjes

http://www.fzrclub.nl/smf/index.php?topic=6585.15
 
Laatst bewerkt:
Plus van rf is dat hij nog een handig bergvakje in de kuip heeft ;)

Ik zou ook voor de rf gaan.. De fzr is wat minder netjes afgewerkt, en wat meer een zorgekindje... Gevoelig voor onderhoud en ook het soort olie je d'r ingooit... de fzr is ook wat verradelijker kwa rijden..

Toch is het een moeilijk vergelijk, omdat het niet echt dezelfde soort fietsen zijn.
 
Jullie kunnen gaan zeuren wat jullie willen, die FZR's zuipen als Russen.
Ik ken verschillende mensen die zo'n ding hebben (gehad) inclusief mn pa en ze zopen allemaal. Mn pa moest zelfs na 800km een liter olie bij gooien op de autobahn toen ie naar Zuid Frankrijk knalde.
Hij tankte bij elke benzinestop 200ml olie. Hij was er zo flauw van dat ie t ding in heeft geruild voor een BMW K1200S die nix gebruikt.
Verder vond ie t een super fijne fiets, geweldig stabiel en vreselijk snel. Mooie looks (95 model) maar richtte zich wel zeer sterk op in bochten als je de voorrem er bij pakte.

Mijn NC30 uit 92 met 65000km verbruikt zo goed als geen olie.

Snelle productieblokken worden groffer gehoned, zoals hetn FZR blok, minder precisie, snellere productie....maar meer oliesuperie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan