FZR1000 EXUP: Back in black

Je bent natuurlijk pas een echte vent als je ff een burnoutje trekt daar in de woonkamer :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik zit op elke foto naar je remschijven te kijken, en ik heb t idee dat ze ver onder de slijtage limiet zitten.. :+
 
Druk weekje gehad, stel handkappen zijn binnen gekomen en ook vooral met elektra in de weer geweest:


Begint ergens op te kijken:


Stadslichten en handkappen doen het:


Komt ook best knap verlichting af:


Vandaag komt als het goed is de postbode nog langs met mijn nieuwe xenonverlichting, nu hopen dat de kleur een beetje overeen komt 😊
 
Laatst bewerkt:
Yay! Bijna klaar! Net al even een klein eerste stukje gereden. Tering wat een wendbaarheid met dat hogere stuur en doorgestoken poten! :o

Alles lijkt te werken, alleen nog ff naar de instelling van de teller kijken. Ik heb hem ingesteld op 4 cilinders maar hij lijkt het dubbele waar te nemen aan RPM. Ook de snelheid lijkt niet helemaal te kloppen, misschien omdat ik 1 magneet gebruik ipv 2. Even kijken hoe we dat moeten oplossen, aangezien de schijf asymmetrisch is (geen floaters recht tegenover elkaar). Verder nog wat kleine dingetjes aan afwerking, maar het begint ergens op te lijken *D





 
Vanmiddag lekker eerste langere proefrit gemaakt, tering wat een machine! :o Het is echt een compleet andere motorfiets om te rijden. Veel wendbaarder door het hoge stuur en doorgestoken poten en veel meer het gevoel van snelheid door het gebrek aan een kuip.

Er moeten nog een paar hele kleine dingen aan gebeuren (verse olie, tankpadje, led achterlampjes, etc), maar ik kan eigenlijk gewoon zeggen dat ie klaar is *O*







 
Mooi gedaan, het vernieuwde front staat hem erg goed. Ga je de uilaatbochten nog aanpakken?
Nou, de bochten zelf was ik niet echt van plan. Misschien dat ik ze tussendoor nog wel zwart spuit. Maar eigenlijk wil ik nog ff beetje kijken of ik ergens een knappe bellypan vandaan kan halen of fabriceren 😊
 
Heb je die handkappen er alleen voor de looks op gezet ?
Dat is wel de voornaamste reden ja, maar ik heb juist deze er op gezet omdat ik graag iets meer verlichting aan de voorkant wilde om zo in het donker wat zichtbaarheid te winnen. Voorheen was ie wit en zag je hem altijd wel, maar nu zo zwart en in het donker...
 
Afgelopen zondag met de motor naar de beurs geweest, doet het perfect en rijdt heerlijk *O*. Wel ff wennen nu die naked is, boven de 140 met wind tegen is met volle kuip toch beter te doen.

Toch ook maar even aan een bellypan begonnen, ik begon me toch wat aan dat kale blok te storen. Er is nog zwarte wrap onderweg voor de uitlaatpijpen. Scheelt schuren en verven en is qua warmte voor de bellypan ook wat gunstiger.

Beginnetje:


Meh..:


Lijkt er meer op:


Vanavond hopelijk de vorm een beetje afwerken en eens bedenken hoe we dat ding gaan vasthangen zonder dat ie smelt van de uitlaatwarmte.
 
Persoonlijk denk ik dat het windschermpje nog wel wat bijgesneden mag worden. Maar verder is die voorkant echt een stuk beter geworden dan ik had verwacht! (ik zeg heb vanaf het begin meegekeken) Die handkappen maken het echt een hele andere machine! :t :Y
 
Zooooo, heb de eerste 400km er op gezet: zeer tevreden over het resultaat. Rijdt heerlijk, genoeg power en wendbaarheid om lekker te kunnen cruisen of knallen.

Onderkuipen staan inmiddels in het zwart, nu eerst alles er omheen nog ff voorbereiden. Goodies!:


Ik dacht aan 5 meter wrap wel genoeg te hebben, maar dat bleek net genoeg voor 2 pijpen:


Wordt vervolgd, ook andere dingen zijn belangrijk. Alvast even een route uitzetten voor een ride out in april over de Veluwe. Gelukkig helpt mijn dochtertje mij erg goed :+ :
 
lekker bezig!

gaat inderdaad aardig wat wrap omheen zo, is het een beetje te doen zonder de uitlaat los te halen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan