FZR1000 exup olielampje brandt help ???

McScum

Rookie
27 nov 2002
13
0
Rdam
Hoi,
Bij mijn \'89 FZR1000 exup gaat het olielampje branden als ik er wat harder mee ga rijden. Als ik op de snelweg kom gaat ie bij zo\'n 5000 toeren aan en blijft branden. Als ik de motor alleen laat rollen dan(dus kopeling indrukken en motor stationair op 950 toeren) gaat de lampje uit, maar daarna ga ik weer normaal rijden en na zo\'n 15 sec rijden (bij 5000 toeren) gaat ie weer aan. Ik heb ook gemerkt hoe hoger de toeren hoe eerder ie begint met branden. Bij \"normale\" rijgedrag (dus in de stad->onder 5000rpm) gaat het lampje nooit aan!!!!! Uiteraard zit er genoeg olie in en hij lekt nergens/verbruikt bijna geen olie. Ik gebruik Shell advance vsx 10w40 olie(heeft +/-200km gereden). Verder werkt alles ok!
Heeft iemand nog idee wat het zou kunnen zijn/ervaring met FZR olie lamp?
 
Hoi,
Bij mijn \'89 FZR1000 exup gaat het olielampje branden als ik er wat harder mee ga rijden. Als ik op de snelweg kom gaat ie bij zo\'n 5000 toeren aan en blijft branden. Als ik de motor alleen laat rollen dan(dus kopeling indrukken en motor stationair op 950 toeren) gaat de lampje uit, maar daarna ga ik weer normaal rijden en na zo\'n 15 sec rijden (bij 5000 toeren) gaat ie weer aan. Ik heb ook gemerkt hoe hoger de toeren hoe eerder ie begint met branden. Bij \"normale\" rijgedrag (dus in de stad->onder 5000rpm) gaat het lampje nooit aan!!!!! Uiteraard zit er genoeg olie in en hij lekt nergens/verbruikt bijna geen olie. Ik gebruik Shell advance vsx 10w40 olie(heeft +/-200km gereden). Verder werkt alles ok!
Heeft iemand nog idee wat het zou kunnen zijn/ervaring met FZR olie lamp?

Niet te bang worden, er zit bij jouw fiets een olieniveau lampje op (werkt dus op oliepeil), dus gewoon ff kijken of er wel voldoende olie in het carter zit, en indien nodig bijvullen tot maximum.

Paul.
 
ik rijd zelf ook met een FZR1000 exup en heb het ook voor.
in de garage hebben ze mij gerust gesteld, het sensortje voor het oliepeil blijkt nogal gevoelig te zijn afgesteld bij die machines. \'t schijnt toch
By the way, hoe hoog ligt jouw verbruik? als ik vragen mag tenminste

Vemp.
 
olie peil?? shit ik dacht dat het olie druk lampje was |( ...phew... hmm misschien moet ik wat extra olie er in doen :] - gewoon tot de max-streepje dan zie ik wat er gebeurt :) bedankt - en wat die gebruik betreft... hmmm hangt van de rijstijl af, maar gemiddeld 7-8liter E95 op 100km!


EDIT:
het kan inderdaad zijn dat het om olievb. gaat ;) ... nou niet veel, heel soms moet er wat bij(geen idee hoeveel precies). Ik heb gehoord dat een FZR1000exup normaal veel olie gebruikt? - misschien goed idee voor een nieuw topic??
 
Laatst bewerkt:
olie peil?? shit ik dacht dat het olie druk lampje was |( ...phew... hmm misschien moet ik wat extra olie er in doen :] - gewoon tot de max-streepje dan zie ik wat er gebeurt :) bedankt - en wat die gebruik betreft... hmmm hangt van de rijstijl af, maar gemiddeld 7-8liter E95 op 100km!

ik zou hem iets boven 3 kwart vullen.. dus iets onder de MAX....
 
Met dit koude weer is de olie dikker. Mijn FZR1000 wordt op de snelweg niet echt lekker warm, dus er blijft meer olie hangen in het blok. Ook was mijn olie al 2 jaar niet ververst. Nu ik nieuwe olie heb (overigens gewoon Castrol synthetisch, bij de Praxis €10 goedkoper dan bij de Halfords) hoef ik niet meer op de snelweg in zijn 3 te rijden om het blok op temperatuur te houden.

Het olieverbruik van mijn FZR uit 93 met 56000 km is +/- 400cc op 6000 km. Vreemd genoeg moet ik deze altijd vlak na het verversen bijvullen, daarna niks meer tot de volgende beurt.

Chrissie, die DIK tevreden is met zijn efzeterretje!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan