Fzr1000 Olieverbruik??

wezly

MF'er
3 nov 2007
95
0
Gorinchem
Hallo,

ik ben aan het kijken voor een FZR 1000 exup uit 1991.
Nou hoorde ik van iemand dat deze motoren veel olieverbruiken. is dit zo of heeft iemand er ervaring mee?

gr.wesley
 
Wat is veel....

1 liter olie op 1000 km is een gangbare ondergrens.

Overigens zou ik niet blij zijn met een dergelijke verbruik.....mijn fzr600 is met 1 liter op de 3000km nog te doen.
 
Wat is veel....

1 liter olie op 1000 km is een gangbare ondergrens.

Overigens zou ik niet blij zijn met een dergelijke verbruik.....mijn fzr600 is met 1 liter op de 3000km nog te doen.
Een fabrikant ziet dit als een acceptabel olieverbruik ik absoluut niet maar verschil moet er zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja, is normaal. Rijd zelf al 21 jaar FZR1000 en olieverbruik hoort er helaas bij. Heb dit weekend een 700km gereden en heb dan een literfles olie in mijn rugzak. Na zo'n 600 km heb ik 0,2liter bijgevuld omdat mijn olielampje aanging en dan weer vroljk verder. Heb een 10.000km geleden al eens zuigerveren en klepseals vervangen maar was ook geen blijvende oplossing. Verder een heerlijke motor, goede zitpositie (niet extreem) en een berg vermogen.
 
Ja, is normaal. Rijd zelf al 21 jaar FZR1000 en olieverbruik hoort er helaas bij. Heb dit weekend een 700km gereden en heb dan een literfles olie in mijn rugzak. Na zo'n 600 km heb ik 0,2liter bijgevuld omdat mijn olielampje aanging en dan weer vroljk verder. Heb een 10.000km geleden al eens zuigerveren en klepseals vervangen maar was ook geen blijvende oplossing. Verder een heerlijke motor, goede zitpositie (niet extreem) en een berg vermogen.

Een FZR100 hebben nogal last van ovale cilinders en de olieschraapveren dragen niet over de gehel cilinder wand met een gelijke aanleg druk en hoppa daar heb je olie verbruik.
Beste remedie is opnieuw en netjes laten slijpen en nieuwe zuigers en dan is dat probleem ook weer uit de wereld.
Je kan ook Motorex 10w40 top speed gebruiken die remt ook aardig het olie gebruik.
 
Bij mijn weten lekt ie langs de klepseals, en daarom heeft de 1000 er wel last van (20 klepper), en de 600 niet (16 klepper).

De mijne lust af en toe ook best een litertje, maar ik vind het geen ramp, grootste bezwaar vind ik dat het pijlglaasje behoorlijk diep weggemoffeld zit in de zijkuip .
 
het is vaak een combinatie van slechte klepseals, zuigerveren en schraapveren. mijn fzr1000 was echt extreem, die verbruikte op een end 1 liter per 250 km.

ik heb van de winter m'n complete blok gereviseerd (inc kop) en ik hoop nu dat hij niets meer verbruikt. vraag er even duidelijk naar, mocht het verbruik te veel zijn zou ik hem lekker laten staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan