FZR1000 Uitlaat zónder DB Killer

Dat klopt, de katalysator zit er nog voor.

Ik gaf alleen de reactie, omdat de "geluidskwestie onder motoren" steeds meer de aandacht krijgt, zowel van de klagers in de maatschappij en van mede-motorrijders.

Ook op dit forum, in woorden van gelijke strekking, werden opmerkingen gemaakt, als je geen Db-killer in je uitlaat heb, dan ben je asociaal bezig en verpest je het voor de rest van ons.

Echter zijn er dus ook motoren met een andere uitlaat dan origineel, zonder Db-killer erin, die niet de geluidsnorm van desbetreffende fiets overschrijden.

Het lijkt mij dan ook in deze, een kromme situatie, als een politie-ambtenaar een motorrijder staande houd, vervolgens constateert dat er geen Db-killer in de uitlaat zit en hierop direct een proces-verbaal opmaakt.

Naar mijns inzien, zou een politie-ambtenaar, bij vermoeden van geluidsoverschrijding, met de motor naar een locatie moeten gaan alwaar de juiste (geijkte) apparatuur aanwezig is om een geluidsmeting te doen.

Nee hoor gooien ze het gewoon op die boete van 390 euro voor onnodig lawaai maken.
Dat is een volledig subjectieve waarneming.
 
Dat klopt, de katalysator zit er nog voor.

Ik gaf alleen de reactie, omdat de "geluidskwestie onder motoren" steeds meer de aandacht krijgt, zowel van de klagers in de maatschappij en van mede-motorrijders.

Ook op dit forum, in woorden van gelijke strekking, werden opmerkingen gemaakt, als je geen Db-killer in je uitlaat heb, dan ben je asociaal bezig en verpest je het voor de rest van ons.

Echter zijn er dus ook motoren met een andere uitlaat dan origineel, zonder Db-killer erin, die niet de geluidsnorm van desbetreffende fiets overschrijden.

Het lijkt mij dan ook in deze, een kromme situatie, als een politie-ambtenaar een motorrijder staande houd, vervolgens constateert dat er geen Db-killer in de uitlaat zit en hierop direct een proces-verbaal opmaakt.

Naar mijns inzien, zou een politie-ambtenaar, bij vermoeden van geluidsoverschrijding, met de motor naar een locatie moeten gaan alwaar de juiste (geijkte) apparatuur aanwezig is om een geluidsmeting te doen.

Zal ik even dan het omdraaien?

Wanneer je een boete krijgt van een agent ben je gematst :Y en nee dat voelt niet zo maar dat is het wel.

Bij een uitlaat die een e-keur heeft met db-killer en je haalt de killer eruit voldoet je voertuig dus niet meer aan de voertuig eisen.
Het gaat niet eens om het geluid wel of niet te luid, je voertuig voldoet simpel weg niet meer aan de uitvoering zoals bij uitgifte kenteken.

Ze kunnen je dus simpel zonder moeilijk meten en prutsen een wok geven.
Dan ben je pas lekker, hoop gedoe en ellende. (zelfs met inruil ziet een handelaar dat hij ooit een wok gehad heeft en die kan gelijk aan grote schade denken, want de reden staat er niet meer bij na herkeuring)

De agent hoeft dus helemaal niet moeilijk te doen, constatering killer weg, hoppa wok.
Elke andere vorm is meegenomen en een stuk minder slecht. :Y

Zwart-wit heb je ook niets om te klagen, je maakt bewust een overtreding omdat je meer geluid mooier vind. Iedereen gaat dan gelijk miepen bij ellende.
Wat zelfreflectie is ook niet verkeerd hoor. Je wilt aandacht, je krijgt aandacht.

En nee ik ben niet roomser dan de paus en ik ben ook niet blij met een boete. Zeker niet wanneer ik hem net gekregen heb wil ik wel eens emotioneel worden :Y:+ en nee niet van vreugde :')
Maar wanneer het bezonken is en ik er nog eens over nadenk is het 'meestal' terecht. Slikken, betalen en doorgaan. En anders naar de rechter en je pleidooi doen. In mijn 40 jaar tweemaal gedaan dus meestal was het in mijn ogen terecht ;)
Ook apart iedereen hier doet moeilijk over killers en we gaan Duitsland in en 90% zet hem er weer in want ze zijn daar zo streng :? kuddo's voor de overige 10% die recht doorzee is, maar de andere 90% laat het dus echt van de pakkans af hangen en dan wel klagen wanneer het misgaat hier.

Aan TS in het filmpje valt het allemaal wel mee, klinkt wel zwaar en ik heb je toeren alleen maar laag gezien. Ik heb het vermoeden dat bovenin de toeren het best wat meer lawaai geeft :+

En ja het steeds meer aandacht krijgen ga daar maar vanuit. De wereld veranderd, ook op dit gebied. Dat gaan we niet tegenhouden.
 
Frank je heb gelijk,

echter zijn er ook motoren met een slip-on (met e-keur) zonder een Db-killer.
Hier op het forum zitten er een aantal members die zo'n uitlaat onder hun fiets hebben en ik-zei-de-gek.

Het volgende zou in mijn ogen anders moeten:
Ze kunnen je dus simpel zonder moeilijk meten en prutsen een wok geven.

De agent hoeft dus helemaal niet moeilijk te doen, constatering killer weg, hoppa wok.

Oftewel een agent, die wel of geen verstand heeft van motoren, ziet een bevestigingsgaatje zitten in de uitlaat voor een optionele Db-killer en gaat meteen vanuit dat de db-killer is verwijderd.

Als je dan mazzel heb, krijg je een boete waar je tegen in bezwaar moet gaan,
Of de agent besluit dat er een WOK-melding moet worden opgemaakt met nog meer problemen.
Terwijl de motorrijder met een legale e-keur uitlaat reed.

Dat is wat mij stoort aan de hele discussie omtrent de Db-killer verhaal. Iets met te kort door de bocht.

Ik heb het in de 20 jaar dat ik motor rij, het nog niet mee gemaakt. Echter ben ik wel van mening dat er een andere manier moet zijn dan simpel te zeggen: "ik zie dat u zonder Db-killer rijdt. Bij deze krijgt u een bekeuring / Bij deze maak ik een WOK-melding op voor uw voertuig..."
 
Aan TS in het filmpje valt het allemaal wel mee, klinkt wel zwaar en ik heb je toeren alleen maar laag gezien. Ik heb het vermoeden dat bovenin de toeren het best wat meer lawaai geeft :+
 
Ik heb het in de 20 jaar dat ik motor rij, het nog niet mee gemaakt. Echter ben ik wel van mening dat er een andere manier moet zijn dan simpel te zeggen: "ik zie dat u zonder Db-killer rijdt. Bij deze krijgt u een bekeuring / Bij deze maak ik een WOK-melding op voor uw voertuig..."
En dat is waar de hele discussie om ontstaan is, ik wil nie stilstaan met gelul, alles is bij mij altijd heel dik in orde. Geen gaatje is geen DBkiller.

He ziet in het filmpje van de Duitsers dat Herr Oberkommisar minstens 1 keer bußgeld vraagt vanwege het gaatje, en dan komtg er een
Het is alleen maar strenger geworden, Bâhwâh
en
Natuurlijk is dat gaatjes verhaal onzin.
Gewoon glashard en met droge ogen beweren dat de aarde plat is onder het mom van "Duitsland is een ander verhaal" , da's net zo plat als Nederland. En dat scheelt niet van land tot land maar van Wout tot Wout

Ik ga een killer laten maken die met een klem aan de felsrand vastgezet gaat worden, maar een gaatje komt er niet in,en die killer ook niet, kan mee onder m'n zadel tot het escaleert
 
Hier staat een oude gsxr600 met bos demper waarvan mijn vrouw zegt dat ze mij de afslag kan horen nemen op de snelweg, en das niet dichtbij. Ik weet dat ik fout zit, en dat zo een WOK melding kan krijgen van oom agent, maar dat mijn vrouw er om 6:30uur in de ochtend last van heeft, is de grootste motivatie om een db-killer erin te proppen. Vrouwen hebben de neiging om alles te onthouden, oom agent zal het een worst wezen.

Ja die maakt een lekker geluidje inderdaad.
 
Frank je heb gelijk,

echter zijn er ook motoren met een slip-on (met e-keur) zonder een Db-killer.
Hier op het forum zitten er een aantal members die zo'n uitlaat onder hun fiets hebben en ik-zei-de-gek.

Het volgende zou in mijn ogen anders moeten:


Oftewel een agent, die wel of geen verstand heeft van motoren, ziet een bevestigingsgaatje zitten in de uitlaat voor een optionele Db-killer en gaat meteen vanuit dat de db-killer is verwijderd.

Als je dan mazzel heb, krijg je een boete waar je tegen in bezwaar moet gaan,
Of de agent besluit dat er een WOK-melding moet worden opgemaakt met nog meer problemen.
Terwijl de motorrijder met een legale e-keur uitlaat reed.

Dat is wat mij stoort aan de hele discussie omtrent de Db-killer verhaal. Iets met te kort door de bocht.

Ik heb het in de 20 jaar dat ik motor rij, het nog niet mee gemaakt. Echter ben ik wel van mening dat er een andere manier moet zijn dan simpel te zeggen: "ik zie dat u zonder Db-killer rijdt. Bij deze krijgt u een bekeuring / Bij deze maak ik een WOK-melding op voor uw voertuig..."

Ik snap je punt.
Maar is het niet gewoon uit je e-keur bewijs te halen dan?

vb. mijn VFR heeft ook een Akra fabrieks-af zat in een optiepakket.
Bij akra zie je dit:
https://www.akrapovic.com/ VFR1200

En daar zit deze e-keur bij:
pdf -> e-keur vfr1200x uitlaat

Daar staat dan duidelijk in bij mij: Outlet pipe = 32 dat is dus met Killer

Klopt bij meten, net even gedaan.

IMG_2666.PNG


Zonder killer bijna 50
En ja het is een Akra (niet gepoeste uitvoering :+)


IMG_2665.jpg


Kortom met wat moeite is goed vast te stellen of de killer er in moet.
Papiertje heb ik altijd bij me. (in motor opgeborgen)

juiste plek in filmpie

Klinkt best mooi, maar ik vermoed wat te luid.

Aan de andere kant, mijn standaard Akra is 2 db zachter dan de originele, ook nog nooit aangehouden en is er naar de killer gekeken / gevraagd.

Ik vermoed maar zo dat wanneer de uitlaat stil is, ook zonder killer zoals bij de Yamaha je sowieso geen last hebt.
Ik kan niet geloven dat ze moeilijk gaan doen, dan moet je uitlaat echt opvallen. Zeker in Nederland.
 
Gixxers kregen zwart met een standaard uitlaat
 
Als het zo is dat ze kijken naar het gaatje in de uitlaat,dan draai je er toch een boutje in ,dan lijkt het of de killer daarmee vastgehouden wordt
boutje zit bij mij trouwens achter een rubbertje en heel mooi weggewerkt
 
Dat het nou 249 berichten heeft geduurt voor dat je eindelijk eens met een goed idee in een normaal bericht komt _O-_O-


*O**O*:}:}:t
 
Wie stuurde mij nou een bericht "kan dat ouwe ding niet sneller" en via wat??? Ik communiceer al op 4 platformen en dat vind ik genoeg

@Frits Pannenkoek ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan