fzr400r

bieke

Rookie
28 jun 2006
6
0
limburg
Hey gaste,
Heb pas een fzr400r gekocht en heb er al een probleempje mee.
Als ik de fzr start wat normaal gebeurt blijven mijn neutraal en olie lampje branden.Wanneer ik hem in versnelling zet blijven deze branden maar wanneer ik hard op de versnellingshendel duw gaan deze uit en wanneer ik deze loslaat gaan ze weer branden.Heeft iemend dit al eens voorgehad of weet iemend wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit zou kunnen oplossen.
Ikzelf ken er de b.llen van.
Alvast bedankt en dat ik snel kan gaan rijden op dat ding. :] :] :] :]

Bijlage: Photo002.jpg
 
full



oliepeil gecontroleerd? Als die goed is kan je het oliepeillampje (vermoed ik tenminste, de meeste Yamaha's hebben oliepeil niet oliedruk) even vergeten en de motor starten en laten lopen. Wat gebeurt er dan als je de koppeling op laat komen terwijl ie in 1 staat en neutraallampje brandt?
 
Hey alvast bedankt om te reageren.Wanneer ik hem in 1 zet en de koppeling laat op komen dan blijft het neutraal en olie lampje gewoon branden.Stamp ik op de versnellingshendel gaan ze uit tot ik los laat.
Tot hoors :] :] :]
 
Wat gebeurt er als je hem met lopende motor in z'n versnelling zet en dan de zijstandaard weer uit doet? Bij een FZR600 zou dan de motor uit moeten vallen, bij een 400 lijkt me ook (correct me if I'm wrong). Als de motor in z'n versnelling met de standaard uit gewoon door blijft lopen, dan is er iig iets mis met je neutraalsensor (en niet alleen met het lampje).
 
FZR400 heeft een oliedruklampje.Hoe is het met je oliepeil ?Met peilen erop letten dat je daadwerkelijk de olie ziet bewegen(dat je je niet blind staart op een geel/bruin uitgeslagen peilglas en dat je denkt dat ie vol zit met heldere olie(vaker voorkomende fout)

Als het neutraal lampje blijft branden is het vaak een kwestie van sluiting(naar massa) in de bedrading.

De neutraaldraad loopt vlak achter je tandwielafdekkap langs . Misschien dat ie daar sluiting maakt.(met bewegen van de pook druk je de afdekkap iets naar beneden)


Kijk anders eens hier :
http://www.fzrclub.nl/smf/index.php

en dan met name hier :

http://www.fzrclub.nl/smf/index.php?topic=6593.0


EDIT >> De kabel van de druksensor schijnt daar ook te lopen.


Frans
 
Laatst bewerkt:
hey,
Even nog iets neerschrijven.
Wanneer de pook opstaat en de moto draait en zet hem in 1ste gebeurt er niets(buiten dat de lampjes branden)Laat ik de pook opstaan en duw ik nu hard op de versnellingshendel met mijn voet valt hij stil maar alleen als ik er hard op duw.
Zal het daar moeten gaan zoeken denk en anders zal ik hem nog eens moeten binnen doen peinz ik.
Als er nog reacties zijn graag laat maar komen.
Toch makkelijk zo n forum. :] :] :]
 
hey,
Even nog iets neerschrijven.
Wanneer de pook opstaat en de moto draait en zet hem in 1ste gebeurt er niets(buiten dat de lampjes branden)Laat ik de pook opstaan en duw ik nu hard op de versnellingshendel met mijn voet valt hij stil maar alleen als ik er hard op duw.
Zal het daar moeten gaan zoeken denk en anders zal ik hem nog eens moeten binnen doen peinz ik.
Als er nog reacties zijn graag laat maar komen.
Toch makkelijk zo n forum. :] :] :]

pook = zijstandaard ?

Dat de motor stil valt als het neutraal lampje uit gaat kan ik begrijpen, dan pas denkt de motor dat ie in de versnelling staat en dus de beveiliging ervoor moet zorgen dat het blok afslaat.

Maar ik ben benieuwd wat de tandwieltjes doen, kan je gewoon wegrijden in 1, ook al brandt het neutraal lampje?

Dat olielampje en neutraal lampje samen branden kan natuurlijk toeval zijn, maar als het olielampje uitgaat op hetzelfde moment dat het neutraallampje uitgaat zit het hem waarschijnlijk ergens in de bedrading. Zie hele goede reactie Frans.
 
Hey allemaal bedankt om te reageren.
Ga zaterdag aan de gang om het euvel te verhelpen.
Als het mij niet lukt zal ik hem maar binnen brengen peinz ik.
Oja als het lampje brand kan ik gewoon vertrekken.
 
blijft ie ook branden als je onder het rijden van 1 naar 2 doorschakelt?
Ben gewoon nieuwsgierig, want het is imho inmiddels wel duidelijk dat het een electrisch probleempje is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan