FZR600 1989 met upgrades voor circuit Pricedrop!

Bas Tussengas

MF veteraan
23 sep 2005
1.272
566
Utrecht
Beste,
Helaas begin ik aan de limieten van de FZR600 3HE te komen op de vrij rijden dagen. Op Assen ben ik nu tot 2:00,353 gekomen, wat super is, maar ik wil toch een keer onder de 2 gaan rijden. Hier heb ik simpelweg wat meer vermogen voor nodig.Ik heb de motor 2 jaar, kocht hem als leuk speel ding voor erbij maar was helemaal verkocht.
Ik heb er 5 circuitdagen mee gedaan een korte vakantie en wat plezier ritjes. Maar meestal stond hij in mijn schuur te wachten tot de volgende upgrade.
Motor is uit 1989
33000 mijlen gelopen

Voordelen t.o.v. origineel:
R6 '07 met juiste veersterkte voor de FZR+ kortere dogbones
YZF1000r voorvork met wiel
R1 gereviseerde Rempomp
Stalen remleidingen
R6 remklauwen
Dual sinter remblokken
Overall onderhoudsbeurt vorig jaar, vloeistoffen, filters
Eind 2019 nieuwe bt016pro achterband
D213gp pro voorband
RVS uitlaatsysteem met Supertrapp demper
Nieuwe kettingset eind vorig jaar met 1 tandje kleiner voor
Extra onderdelen: originele remklauwen, schokbreker, dogbones en uitlaat demper.


Nadelen:
Dashboard maakt soms kortsluiting sinds deze lente.
Toerenteller doet dan raar en springt de zekering eruit, nog niet naar gezocht wat de oorzaak is.
Rechter zijkuip is ooit opnieuw gespoten, opzich netjes en orginele stickers, maar er zit een barstje en een druipertje.
Wanneer je de motor nog niet helemaal warm is, kan de koppeling iets beginnen te slippen. Hier heb ik al nieuwe platen bij en veren, maar nog niet gemonteerd.

Algemene zaken: Hij stuurt echt helemaal fantastisch, loopt als een (licht) kanon, schakelen gaat top, en met de remmen kun je nog een tourmotor precies stoppen
;)

De andere rijders eruit remmen tot diep in de bocht is dan ook het grote pluspunt van deze voorkant. Enorm vergevingsgezind, halverwege strubben gewoon volgas omdat er toch maar ongeveer 90pk beschikbaar is. Heerlijk voor de beginnende rijders, of racers die weer even echt willen rijden ipv op een berg pk's leunen.


Vraagprijs is 1000 900euro zoals hij is +extra onderdelen
Vraagprijs is 750 650 euro zonder R6 Schokbreker, R6 klauwen en Supertrapp demper. Ik monteer dan de originele spullen.

New photo by Bas van Engeland
New photo by Bas van Engeland

New photo by Bas van Engeland
 

Bijlagen

  • 20AJ1-1224-029.jpg
    20AJ1-1224-029.jpg
    74,2 KB · Weergaven: 24
  • 20AJ1-2093-189.jpg
    20AJ1-2093-189.jpg
    62,7 KB · Weergaven: 27
  • 20AJ1-8306-614.jpg
    20AJ1-8306-614.jpg
    61,4 KB · Weergaven: 34
  • 20AJ1-8715-650.jpg
    20AJ1-8715-650.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 29
  • IMG-20190320-WA0000.jpg
    IMG-20190320-WA0000.jpg
    155,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Geinig ding. Lekker no budget racen. Gaaf.
Succes met de verkoop.
 
Ik woon in Haarlem, maar de motor staat momenteel in Zeist, te wachten tot ik hem weer oppik.
Ja hij heeft gewoon kenteken, spiegels, knippers, de hele rimbam.
 
PRICEDROP!
Per ongeluk staat de vervanger al klaar, dus hij gaat echt weg moeten binnenkort.
Wie wil er een leuke straatfiets om heerlijk circuit te rijden en de nieuwe fietsen te kijk te zetten?
Voordelen:
- Geen zorgen om te vallen
- Onderdelen zijn mega goedkoop
- Kenteken, dus naar het circuit rijden
- Weinig vermogen= nauwelijks highsiders:9~
 
Ik ben gisteren wezen kijken naar deze Yamaha FZR600 1989. Wat een heerlijke motor! Top wegligging, genoeg power maar niet teveel en niet abrupt of zo, echt fijn om te rijden maar... voor mij niet geschikt voor lange afstanden. En ik zoek een betaalbare motor voor de 500 euro challenge 2021, waarbij we 3-4000 km gaan rijden met volle bepakking. Ik zat echt totaal opgevouwen, zie foto:
FZR600, krap.JPG
NB: voor 500 euro kreeg ik niet de hele motor met alle upgrades, dan was oa die nieuwe achterveer er weer vanaf gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan