Bas Tussengas
MF veteraan
Beste,
Helaas begin ik aan de limieten van de FZR600 3HE te komen op de vrij rijden dagen. Op Assen ben ik nu tot 2:00,353 gekomen, wat super is, maar ik wil toch een keer onder de 2 gaan rijden. Hier heb ik simpelweg wat meer vermogen voor nodig.Ik heb de motor 2 jaar, kocht hem als leuk speel ding voor erbij maar was helemaal verkocht.
Ik heb er 5 circuitdagen mee gedaan een korte vakantie en wat plezier ritjes. Maar meestal stond hij in mijn schuur te wachten tot de volgende upgrade.
Motor is uit 1989
33000 mijlen gelopen
Voordelen t.o.v. origineel:
R6 '07 met juiste veersterkte voor de FZR+ kortere dogbones
YZF1000r voorvork met wiel
R1 gereviseerde Rempomp
Stalen remleidingen
R6 remklauwen
Dual sinter remblokken
Overall onderhoudsbeurt vorig jaar, vloeistoffen, filters
Eind 2019 nieuwe bt016pro achterband
D213gp pro voorband
RVS uitlaatsysteem met Supertrapp demper
Nieuwe kettingset eind vorig jaar met 1 tandje kleiner voor
Extra onderdelen: originele remklauwen, schokbreker, dogbones en uitlaat demper.
Nadelen:
Dashboard maakt soms kortsluiting sinds deze lente.
Toerenteller doet dan raar en springt de zekering eruit, nog niet naar gezocht wat de oorzaak is.
Rechter zijkuip is ooit opnieuw gespoten, opzich netjes en orginele stickers, maar er zit een barstje en een druipertje.
Wanneer je de motor nog niet helemaal warm is, kan de koppeling iets beginnen te slippen. Hier heb ik al nieuwe platen bij en veren, maar nog niet gemonteerd.
Algemene zaken: Hij stuurt echt helemaal fantastisch, loopt als een (licht) kanon, schakelen gaat top, en met de remmen kun je nog een tourmotor precies stoppen
De andere rijders eruit remmen tot diep in de bocht is dan ook het grote pluspunt van deze voorkant. Enorm vergevingsgezind, halverwege strubben gewoon volgas omdat er toch maar ongeveer 90pk beschikbaar is. Heerlijk voor de beginnende rijders, of racers die weer even echt willen rijden ipv op een berg pk's leunen.
Vraagprijs is1000 900euro zoals hij is +extra onderdelen
Vraagprijs is750 650 euro zonder R6 Schokbreker, R6 klauwen en Supertrapp demper. Ik monteer dan de originele spullen.
New photo by Bas van Engeland
New photo by Bas van Engeland
New photo by Bas van Engeland
Helaas begin ik aan de limieten van de FZR600 3HE te komen op de vrij rijden dagen. Op Assen ben ik nu tot 2:00,353 gekomen, wat super is, maar ik wil toch een keer onder de 2 gaan rijden. Hier heb ik simpelweg wat meer vermogen voor nodig.Ik heb de motor 2 jaar, kocht hem als leuk speel ding voor erbij maar was helemaal verkocht.
Ik heb er 5 circuitdagen mee gedaan een korte vakantie en wat plezier ritjes. Maar meestal stond hij in mijn schuur te wachten tot de volgende upgrade.
Motor is uit 1989
33000 mijlen gelopen
Voordelen t.o.v. origineel:
R6 '07 met juiste veersterkte voor de FZR+ kortere dogbones
YZF1000r voorvork met wiel
R1 gereviseerde Rempomp
Stalen remleidingen
R6 remklauwen
Dual sinter remblokken
Overall onderhoudsbeurt vorig jaar, vloeistoffen, filters
Eind 2019 nieuwe bt016pro achterband
D213gp pro voorband
RVS uitlaatsysteem met Supertrapp demper
Nieuwe kettingset eind vorig jaar met 1 tandje kleiner voor
Extra onderdelen: originele remklauwen, schokbreker, dogbones en uitlaat demper.
Nadelen:
Dashboard maakt soms kortsluiting sinds deze lente.
Toerenteller doet dan raar en springt de zekering eruit, nog niet naar gezocht wat de oorzaak is.
Rechter zijkuip is ooit opnieuw gespoten, opzich netjes en orginele stickers, maar er zit een barstje en een druipertje.
Wanneer je de motor nog niet helemaal warm is, kan de koppeling iets beginnen te slippen. Hier heb ik al nieuwe platen bij en veren, maar nog niet gemonteerd.
Algemene zaken: Hij stuurt echt helemaal fantastisch, loopt als een (licht) kanon, schakelen gaat top, en met de remmen kun je nog een tourmotor precies stoppen
De andere rijders eruit remmen tot diep in de bocht is dan ook het grote pluspunt van deze voorkant. Enorm vergevingsgezind, halverwege strubben gewoon volgas omdat er toch maar ongeveer 90pk beschikbaar is. Heerlijk voor de beginnende rijders, of racers die weer even echt willen rijden ipv op een berg pk's leunen.
Vraagprijs is
Vraagprijs is
New photo by Bas van Engeland
New photo by Bas van Engeland
New photo by Bas van Engeland
Bijlagen
Laatst bewerkt: