FZR600 4jh herbouw carb problemen.

ElmerYeet

Die hard MF'er
2 sep 2020
461
248
Hoogezand

Iemand een idee? Blijft alleen hangen in de hoge toeren als ik dik gas heb gegeven, niet bij klein beetje gas.

Carburateurs zijn compleet gereviseerd, niks verstopt etc.
Valse lucht gecheckt met carb cleaner.

TL;DW
Carburateur motor blijft in hoge toeren hangen bij hard gas geven maar niet zaxht gas geven.
 
gaskleppen die niet goed sluiten. laat je je gashendel zelf los of laat je het terug schieten ?
te arm mengsel stationnair mengsel
Had ik alletwee gecheckt, morgen weer een poging doen.
En Stationairmengsel volgens boekje zal me aan me reet roesten, als het wat rijker moet omdat het dan wel werkt zoals het hoort.

Bedankt voor het meedenken.
 
Boel was op zicht gesynct, denk dat ik naar de opticien moet. Is nu echt gesynct. Stond echt niet goed.
Mengselschroef 0.75 rond rijker gezet en nu klopt het ongeveer.

Met andere woorden, bedankt heren. Had mezelf beter moeten checken.

Dient het volgende probleem zich aan, motor ontkoppeld niet.
 
Staaf zit er in, schroefje bij hendel uitgedraaid, kogeltje zit er in. Zijn nieuwe koppelingsveren.
Koppelingsplaten en die ijzeren platen op dikte nagemeten voordat ze er in gingen.
Schroefje op foto ingeschroeft.
Dat ding wat van de kabelbeweging zijwaarts gaat doet het ook.

Als ik 'm in de versnelling zet en ik knijp de koppeling in hoor ik wel een klik van een relais (die er voor zorgt dat het starten niet lukt in versnelling met koppeling uit.)
 

Bijlagen

  • 16206539625904404030144698161950.jpg
    16206539625904404030144698161950.jpg
    142,7 KB · Weergaven: 6
Zou hem eerste proberen te stellen, beschreven methode in wphb terug te vinden maar dit is een samenvatting ervan via Link

1. back off the cable adjustment at the clutch lever all the way until the cable is loose as a goose.
2. Look on the clutch cover. See that round plastic cover? Pry it off and you will see a bolt and a locknut in the hole.
3. Loosen the locknut.
4. Back off the adjustment screw in the center. Then tighten until you feel resistance. If you aren't sure back off and do it again a couple of times. The resistance that you feel are the clutch springs being compressed. At the point where you just feel the resistance back the screw out 1/4 turn.
5. Tricky part - while holding the adjustment screw in position, tighten the locknut.
6. Adjust the cable at the clutch lever - see book for proper adjustment.
7. Put the little plastic cover back on the clutch cover (assuming you still had one to begin with).
 
Die snap ik, dank voor de beschrijving.

Er komt geen beweging in aan de koppelingskant, heb de olie er uit en de schroef van de hendel helemaal uit, schroefje van de beschrijving hierboven correct.
Zie misschien een milimeter aan de korf bewegen.
Even iets zoeken waarmee ik soort van kunstmatig de slack nog verder weg kan halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan