FZR600 4jh herbouw carb problemen.

ElmerYeet

Die hard MF'er
2 sep 2020
461
248
Hoogezand

Iemand een idee? Blijft alleen hangen in de hoge toeren als ik dik gas heb gegeven, niet bij klein beetje gas.

Carburateurs zijn compleet gereviseerd, niks verstopt etc.
Valse lucht gecheckt met carb cleaner.

TL;DW
Carburateur motor blijft in hoge toeren hangen bij hard gas geven maar niet zaxht gas geven.
 
4jh 001852.
IMG_20210510_190030.jpg
 
Ok.
Als je deksel 1 mm beweegt moet dat meer dan genoeg zijn om je koppeling te lossen. Als die niet lost zit het niet in het aantal platen, of ze in de olie hebben gelegen, of ze versleten zijn maar gewoon in het feit dat de boel plakt. Ik heb er zelf ook een issue mee met mijn RD, daar is echt alles origineel in gegaan inclusief cushions. Na een beetje harrewarren schiet de boel ineens los (dan is die al een keer afgeslagen omdat ik 'm in z'n één trap). Ik heb er geen oplossing voor,
 
In je koppelingshuis lijken hier hele grote happen in te zitten, bij het lossen van de koppeling kunnen de platen daar in blijven hangen hetgeen het losssen bemoeilijkt.

1620666647566.png


Misschien toch even de stoute schoenen aantrekkenen eerst twee stalen platen op de naaf leggen en dan twee koppelingsplaten, daarna effe zo verdelen dat de koppelingsplaten op het lichte aluminium leunen en niet in de inslag zitten. meet het zo uit dat de eerste koppelingsplaat op het lichte aluminium terecht komt
 
Heb net voor het eten met de koppelingsveer schroeven soort van los de motor wel in de 1 gekregen en stilstaand met de achterrem er op.
Zonder achterrem nog steeds vol gekoppeld zegmaar.
Ik ga zo even naar het koppelingshuis kijken, bedankt voor het meedenken tot nu toe en verder.
 
In je koppelingshuis lijken hier hele grote happen in te zitten, bij het lossen van de koppeling kunnen de platen daar in blijven hangen hetgeen het losssen bemoeilijkt.

Bekijk bijlage 1630594

Misschien toch even de stoute schoenen aantrekkenen eerst twee stalen platen op de naaf leggen en dan twee koppelingsplaten, daarna effe zo verdelen dat de koppelingsplaten op het lichte aluminium leunen en niet in de inslag zitten. meet het zo uit dat de eerste koppelingsplaat op het lichte aluminium terecht komt
Geprobeerd, met 2 ijzeren platen begonnen, afgesloten met 2 koppelingsplaten. Geen verschil.
Begint nu frustrerend te worden, snap niet waarom het niet werkt.
De deukjes in de korf lijken erger dan dat ze zijn.
 
Het verwonderd me dat de deksel op komt en de koppeling niet los laat. 1 kan het komen door de inslag, en 2 door kromme platen, meestal de stalen
 
Soms heb je ook verschillende diktes gevoerde platen, zoals Rob aangeeft bij de Thundercat het geval is.
Ja ik had het idee dat er een cat blok onder zat omdat de electronica ook cat is. maar het is een 4jk blok.
het verbaast me dat de deksel opkomt.
Yelmer kan je de stalen platen controleren op recht zijn, wat voor colore hebben ze?
 
Heb een koppelingsplaat vervangen door een ijzeren plaat want die zijn ongeveer 1mm dunner, gaat iets beter als eerst, kan nu in de 1 met koppeling in de achterrem indrukken zonder dat de motor uitvalt.

Ja ik had het idee dat er een cat blok onder zat omdat de electronica ook cat is. maar het is een 4jk blok.
het verbaast me dat de deksel opkomt.
Yelmer kan je de stalen platen controleren op recht zijn, wat voor colore hebben ze?
Mooie grijze kleur, zoals ijzer, ga zo ff de platen controleren op rechtheid, eerst gewoon met een koppelingsplaat minder proberen.
Hele pakket is ergens te dik, haal er wel een plaat uit.
 
Long shot: zit het hele koppelingshuis nog goed vast op de ingaande as? Geen speling op die as?

Edit: geen verschillende gevoerde platen: klik dus daar hoef je niet naar te kijken
Hier ga ik morgen mee bezig.
Er zit geen demper op de uitlaat dus ben ik wat luid in de woonwijk. :)
Nu met 1 koppelingsplaat minder doet alles het goed. Lekker is dat.
 
Net ff je vorige nokkenassentopic gelezen: dat ding heb je in delen gekregen toch? Dan alles checken, kan zomaar zijn dat je aftermarket platen hebt die nooit gewerkt hebben. Klopt de dikte met die in het werkplaatshandboek?
 
Terug
Bovenaan Onderaan