[FZR600]Bijna mijn eerste motor!

_Axis_

MF'er
15 mrt 2003
194
0
Tilburg
Woei! Vandaag mijn eerste fietsje gekocht! Een '93 Yamaha FZR 600 met een Bos einddemper, en het is de versie met één koplamp (dus niet die dubbele)

Heb er nog een schijfremslot en een kettingslot bij bedongen, en voor een zacht prijsje een opleverbeurt (olie, filter, etc). De voorband is nieuw, de achterband wat minder, maar ik krijg 50% korting als ik een nieuwe band koop.

Hij heeft wel een klein beetje schade, carterdeksel(?) is wat afgeschaafd, net als de kap ernaast, maar da's niet zo bewonderenswaardig. Zit ook een gaatje en barst in de koplampunit, maar daar is de prijs dan ook naar!

Vandaag met collega proefritje wezen maken bij vd Heyden in Den Bosch, enne.. verliefd :) Hij maakte nog wel een raar geluidje, maar de monteur wist wat het was, en dat zou helemaal opgelost worden bij de opleverbeurt, ze hadden hem net vorige week binnen gekregen. En ik mag als ik hem ophaal nog een proefrit maken, en luisteren of het weg is.

o_fzr600.jpg


Binnen 2 weken staat ie klaar voor me.. dat wordt :] :] :]

p.s., toen we daar weg reden ging er nog een gozer in z'n t-shirtje en spijkerbroek voor de deur met een gloednieuwe R6 op z'n plaat, maar goed.. zo te zien hield de bestuurder er niets aan over.
 
Gefeliciteerd , is een fijne motor , vriend van me heeft er 1 , heb er al eens op gereden en stuurt lekker , ok hij heeft er een tailriser op zitten waardoor hij sneller instuurd en dingetje loopt nog zoiets van 235 km ook !Enigste zwak punt van die motoren is de spanningsregelaar - bestel maar alvast een nieuwe want die geven snel de geest !Kijk op de fzr club , sommige mensen hebben er een ventilator van een pc opgezet !!!!!!!!!!!!!
 
je hebt mazzel man,volgens mij kan er nog meer van de prijs af want er lijkt ook een deukie rechtsvoor in de tank teliggen :+
 
de mijne doet het al 11000 km hoor, ook gewoon bij 30 graden celcius + en file/stad rijden..
 
Leuk ding!
Ik heb zelf een paar weken geleden een FZR600 uit '91 met 46.000km gekocht (particulier).
Rijdt heerlijk!

full


Gelijk andere pijp erop gelegd (BSM Vampire) en wat klein spul gerepareerd.
Binnenkort ff kijken voor nieuwe spiegels en een smoked double bubble kuipruitje.
 
Gefeliciteerd.

Ik heb er ook net zo een gehad en vond die motor geweldig sturen. Zelfs beter dan mijn Thundercat die ik erna heb gehad. Ik had trouwens door steenslag een gaatje in mijn koplamp gekregen en dat heb ik destijd gerepareerd met 2 componenten lijm. Is het dezelfde motor? Het was ook het 93 model en is in 95 op kenteken gezet.
full
 
Gefeliciteerd.

Ik heb er ook net zo een gehad en vond die motor geweldig sturen. Zelfs beter dan mijn Thundercat die ik erna heb gehad. Ik had trouwens door steenslag een gaatje in mijn koplamp gekregen en dat heb ik destijd gerepareerd met 2 componenten lijm. Is het dezelfde motor? Het was ook het 93 model en is in 95 op kenteken gezet.
(Afbeelding)
Hmm.. Dat zou best kunnen.. Ik weet alleen dat ie uit 93 is, en hij heeft inderdaad ook wel van die rode velgen. Toevallig niet nog framenummer liggen?

Staat 33.000 op de teller, maar die dealer staat er om bekend dat zijn kilometerstanden wel eens wat minder kloppen. Kan trouwens ook 133.000 zijn natuurlijk, met maar 5 digits.
 
leuk en mooi, als er nog mensen zijn die ook zo'n mooie motor zoeken ???

check gezocht en gevonden.....there's my FZR 600 for sale
 
Leuk ding!
Ik heb zelf een paar weken geleden een FZR600 uit '91 met 46.000km gekocht (particulier).
Rijdt heerlijk!

(Afbeelding)

Gelijk andere pijp erop gelegd (BSM Vampire) en wat klein spul gerepareerd.
Binnenkort ff kijken voor nieuwe spiegels en een smoked double bubble kuipruitje.

Welkom, ennuh staat die van jou wel eens bij R2 Op de rachelsemolen?
 
Aaiaiaiaiaiai

Heb dus net mijn rijbewijs en zit ook te twijfelen om een FZR aan te schaffen!!
Denk alleen zelf meer aant 94/95 model in de bordeaux/paarse kleur!

Hoe bevalt ie tot op heden?
Vast een leuke knalfiets!
 
Grrr.. ik moet verdorie nog wachten tot zaterdag totdat ik hem EINDELIJK mag komen ophalen. En dan nog onder voorbehoud dat het geluid met de ketting weg is.

Ondertussen sta ik elke dag met mijn motorpak en helm voor de spiegel te stuiteren omdat ik wil rijden, er zijn voor mijn gevoel al 10 toerritten, meetings en bbq's langsgekomen afgelopen twee weken, maar nee.. ik moet wachten :(
 
Gefeliciteerd met je aankoop !!!!!

Dat zijn echt hele goede motoren, die zeker motorisch bijna niet stuk te krijgen zijn. Ben een behoorlijke Yamaha fan, en ik heb bijna de hele serie gereden zonder eigelijk echte problemen te hebben gehad. (FZR400R, FZR600 en natuurlijk de FZR1000. Ik zal even kijken of ik nog wat piccies kan vinden.

Maar heel veel veilige kilometers toegewenst, en hou vooral dat stukje rubber beneden!!!

Groetjes, Willi

Mijn FZR600:

full
 
En dan nu mijn FZR1000.....

Van mijn FZR400 heb ik helaas geen echte foto's, alleen maar die je op het internet kan vinden....

Groetjes,

full
 
Woei! Vandaag mijn eerste fietsje gekocht! Een '93 Yamaha FZR 600 met een Bos einddemper, en het is de versie met één koplamp (dus niet die dubbele)

Heb er nog een schijfremslot en een kettingslot bij bedongen, en voor een zacht prijsje een opleverbeurt (olie, filter, etc). De voorband is nieuw, de achterband wat minder, maar ik krijg 50% korting als ik een nieuwe band koop.

Hij heeft wel een klein beetje schade, carterdeksel(?) is wat afgeschaafd, net als de kap ernaast, maar da's niet zo bewonderenswaardig. Zit ook een gaatje en barst in de koplampunit, maar daar is de prijs dan ook naar!

Vandaag met collega proefritje wezen maken bij vd Heyden in Den Bosch, enne.. verliefd :) Hij maakte nog wel een raar geluidje, maar de monteur wist wat het was, en dat zou helemaal opgelost worden bij de opleverbeurt, ze hadden hem net vorige week binnen gekregen. En ik mag als ik hem ophaal nog een proefrit maken, en luisteren of het weg is.

(Afbeelding)

Binnen 2 weken staat ie klaar voor me.. dat wordt :] :] :]

p.s., toen we daar weg reden ging er nog een gozer in z'n t-shirtje en spijkerbroek voor de deur met een gloednieuwe R6 op z'n plaat, maar goed.. zo te zien hield de bestuurder er niets aan over.



gebakje...
 
Die van mij is inderdaad die rrood wit zwarte, die de laatste paar weken zonder kuip staat, maar binnenkort is de kuip gefixt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan