FZR600 ombouw

GJ.Hoogeveen

Rookie
27 jun 2021
10
5
Enige tijd geleden voor een prikkie een FZR600 uit 93 kunnen opkopen.
Een prachtig apparaat om te zien maar qua rijhouding niet mijn ding (ik ben niet zo groot)
Aangezien ik de letter A nog niet bij mijn roze pasje heb mogen bijtekenen toch maar begonnen met ombouwen naar een streetfighter idee.
Wat heb ik tot dusver gedaan?
-Rijklaar gemaakt
-R6 kont (moet nog gespoten worden)
-FZ6N koplamp en windschermpje
-Digitale teller (ome Ali) (Versnellingsindicator werkend gekregen)
-Superbike stuur
-Tank blauw gespoten
FZR zijkant.jpg

FZR voorkant.jpg

Voorspatbordje zit erbij, ligt er nu alleen vanaf voor spuitwerk.
Nu nader ik naar mijn idee toch redelijk het einde van het knutsel gedeelte alleen is het frame mij nog een beetje te aanwezig.
Ik heb overwogen deze matzwart te spuiten maar dat lijkt me meer een winterprojectje.
Toch heb ik het gevoel dat er bij het zijaanzicht toch nog iets mist, de gaten voor de luchtslangen zitten er nu ook nog gapend bij.
Ik wil hier iets van "luchthappers" hebben, of een radiatorkap of iets dergelijks, alleen ben ik er nog niet helemaal uit wat ik er nou precies hebben wil.
Iemand een idee wat ik hier nog op zou kunnen plakken?
 
Haha zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn, het mooiste zou toch iets van plastic kappen zijn oid, maar daar loop ik dus een beetje vast
 
Mooi dichtlassen, vlak slijpen en spuiten.
Dat is inderdaad zeker een optie, ik heb online wel wat fotos gezien van grote radiatorkappen die toelopen naar de tankcover. Het lijkt een beetje kaal op het zijaanzicht, moeilijk om onder woorden te brengen. Het gaat me in dit geval puur om uiterlijk, niet om functionaliteit
 
Een mooi dicht gelast, ik een goede kleur gespoten frame wat zichtbaar is kan super mooi zijn. Opleuken met plastic doet een fabrikant. Less is more. De R6 kont is op zich een erg goede blikvanger, te veel upsmuk kan afbreuk doen. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Ik blijf het volgen.
 
Een mooi dicht gelast, ik een goede kleur gespoten frame wat zichtbaar is kan super mooi zijn. Opleuken met plastic doet een fabrikant. Less is more. De R6 kont is op zich een erg goede blikvanger, te veel upsmuk kan afbreuk doen. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Ik blijf het volgen.
Daar heb je wel een punt, als ik het ga spuiten wil ik het wel goed doen, lees: alles los, blok eruit en het liefste poedercoaten. Misschien dat ik het eerst oplos met wrapfolie en het in de winter goed ga spuiten
 
Gisteren de kont ontdaan van stickers, krassen dichtgeplamuurd, primer erop en vandaag de kleur erop gespoten. Toen ik de tank eenmaal gepolijst had wist ik niet zeker of ik wel zo tevreden over de kleur was, maar als ik de kont zo in het zonnetje zie begin ik het toch steeds mooier te vinden.
Nu opzoek naar bestickering en yamaga logos.
Ik zat te denken aan de zwart/goud 3D variant als embleen aan de zijkant op de tank, natuurlijk de "originele" yamaha tekst boven het achterlicht en ik denk dat ik nog zwarte en grijze accenten wil aanbrengen.
Iemand een goed adresje voor stickers?
 

Bijlagen

  • 20210907_144809.jpg
    20210907_144809.jpg
    424,4 KB · Weergaven: 27
  • 20210907_144854.jpg
    20210907_144854.jpg
    355,1 KB · Weergaven: 28
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Terug
Bovenaan Onderaan