FZR600R draait 2500 toeren onder stevig remmen

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.649
113.264
Rèswèk
Het gaat om FZR600R 1984 met 22000

Bij stevig aanremmen voor een bocht heb ik met bovenstaand fenomeen te maken, ook als ik geen gas geef houdt het toerental aan bij 2500 rpm, op het moment dat ik stil kom te staan is het meteen weg. Wat ik al gecontoleerd heb:

Blok zit vast
Gaskabels juiste speling
Geen valse lucht, dat wil zeggen, met de tank en het luchtfilter eraf kan ik de carbs meer bewegen dan als ze opgesloten zitten tussen de airbox en dan gaat ze niet hoger lopen
Er zit geen speling op de smoorkleppen
Chokekabel heeft ruimte genoeg.

Het is dermate niet hinderlijk dat als het niet verholpen kan wordenis het niet erg is, wil ik wel weten of het vaker opgemerkt wordt.

Oh, een waarschijnlijk niet ter zake doende detail: Ze is van een vrouw geweest.
 
Dat zou wel eens een goeie kunnen zijn. Iets verder denkend loopt ze wel op 4 pitten dus het gaat wel om 4 vlotterniveaus
Kan he. Of twee...

Compressie veranderd niet. Ontsteking? Lijkt me niet waarschijnlijk.

Dan is carburatie over. En dan is t of mechanisch, of brandstoftoevoer...

Misschien zelfs ergens ff valse lucht door bewegen van... ?
 
Het gaat om FZR600R 1984 met 22000

Bij stevig aanremmen voor een bocht heb ik met bovenstaand fenomeen te maken, ook als ik geen gas geef houdt het toerental aan bij 2500 rpm, op het moment dat ik stil kom te staan is het meteen weg. Wat ik al gecontoleerd heb:

Blok zit vast
Gaskabels juiste speling
Geen valse lucht, dat wil zeggen, met de tank en het luchtfilter eraf kan ik de carbs meer bewegen dan als ze opgesloten zitten tussen de airbox en dan gaat ze niet hoger lopen
Er zit geen speling op de smoorkleppen
Chokekabel heeft ruimte genoeg.

Het is dermate niet hinderlijk dat als het niet verholpen kan wordenis het niet erg is, wil ik wel weten of het vaker opgemerkt wordt.

Oh, een waarschijnlijk niet ter zake doende detail: Ze is van een vrouw geweest.

Ik zou deze vraag even voorleggen aan iemand die er echt verstand van heeft, bijv @Zot ofzo , daar moet je als amateur/prutser niet zelf aan gaan liggen te hanessen.
Misschien is de aard van de bestuurster naar de motor overgegaan , vrouwen kunnen nogal wispelturig zijn.

Ik denk dat het brandstof mengsel verandert door het aanremmen, misschien daar even kijken ;)

klopt het bouwjaar overigens wel, dr zit hier iemand voornamelijk in offtopic die FZR fan is, misschien hem een plaatje sturen om te kijken welk bouwjaar het is ?
 
Dan vertraagt er niks he... De gaskraan staat op dat moment wel dicht vanuit het gashendel gezien

1994 is het bouwjaar trouwens
 
@Martell met dat vlotternivo heb je denk ik heel veel kans op yesssss, toen ik ging testen ging bij het leegraken van de vlotterkamers ook het toerental omhoog, voor de motor afsloeg...Ik neem nog 6 biertjes en dan kijk ik er naar... meteen als ik wakker ben.
 
zullen ze praktisch allemaal doen, dezelfde oorzaak als valse lucht : te arm mengsel
Klopt. Bij de RD gebeurt zoiets ALTIJD voor het stoplicht, as die naar reserve moet... Toerental loopt op, licht op groen, Bohh, uit.
Als ik dus maar de minste notie heb van oplopend toerental gaa de reservestand aan
 
Gaskabel heb ik omschreven in de startpost...

Tank zit zó goed vast.. :Y . Ik heb maar weinig tanks zó goed vast zien zitten, echt hoor
 
Valse lucht a.g.v. gescheurde inlaatrubers? Vlotterkamerniveau kan je met een transparant lichtdoorlatend doorkijkslangetje controleren.
 
En bij normaal tot stilstand komen dan?
Of je hebt zoveel speling/marges e.d. op je gasfabriek dat bij dat stevig aanremmem dat hele geslons "aus takt" raakt,
Verwarde carburateurs....,😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan