Reliku
Die hard MF'er
Dag motorforum,
Ik heb het volgende probleem, en wellicht willen jullie met mij mee denken.
Ik heb een fzr600r (4jh) die na korte tijd lopen af slaat. Hij begint steeds slechter te lopen, bij gas geven kakt ie in, en op een gegeven moment stopt ie er compleet mee. Alle symptomen wijzen op een stop in de brandstoftoevoer. De gebruikelijke daders heb ik al gecheckt, knik in een slang, tankontluchting, maar dat is het allemaal niet. Want: zodra het contactslot uit en weer aan is geweest, hoor je de brandstofpomp weer een seconde of 5 zoemen, en dan loopt ie weer als een zonnetje.
Komt iemand dit gedrag van dit type fzr wellicht bekend voor? Het lijkt er haast op alsof de brandstofpomp na het primen gewoon stopt met functioneren.
Wat overigens helemaal bijzonder is: zodra je het contact weer aan zet begint de pomp te zoemen, maar de motor draait dan dus nog niet. Maar in dat scenario kan de brandstofpomp helemaal geen benzine pompen. De kraan (die er bij in zit) heeft namelijk vacuum nodig vanuit de motor. Dus tijdens dat "zoemen" zou er helemaal niets moeten gebeuren. Echter doet ie het na zo'n "reset" wel gewoon weer (voor even dan, totdat de vlottersbakjes weer leeg zijn, lijkt het).
Wellicht dat de ellende zit in het relais dat de brandstofpomp aan stuurt, maar deze *lijkt* normaal te werken.
Morgenavond verder storing zoeken. Ik hoop dat iemand een gouden tip heeft
Ik heb het volgende probleem, en wellicht willen jullie met mij mee denken.
Ik heb een fzr600r (4jh) die na korte tijd lopen af slaat. Hij begint steeds slechter te lopen, bij gas geven kakt ie in, en op een gegeven moment stopt ie er compleet mee. Alle symptomen wijzen op een stop in de brandstoftoevoer. De gebruikelijke daders heb ik al gecheckt, knik in een slang, tankontluchting, maar dat is het allemaal niet. Want: zodra het contactslot uit en weer aan is geweest, hoor je de brandstofpomp weer een seconde of 5 zoemen, en dan loopt ie weer als een zonnetje.
Komt iemand dit gedrag van dit type fzr wellicht bekend voor? Het lijkt er haast op alsof de brandstofpomp na het primen gewoon stopt met functioneren.
Wat overigens helemaal bijzonder is: zodra je het contact weer aan zet begint de pomp te zoemen, maar de motor draait dan dus nog niet. Maar in dat scenario kan de brandstofpomp helemaal geen benzine pompen. De kraan (die er bij in zit) heeft namelijk vacuum nodig vanuit de motor. Dus tijdens dat "zoemen" zou er helemaal niets moeten gebeuren. Echter doet ie het na zo'n "reset" wel gewoon weer (voor even dan, totdat de vlottersbakjes weer leeg zijn, lijkt het).
Wellicht dat de ellende zit in het relais dat de brandstofpomp aan stuurt, maar deze *lijkt* normaal te werken.
Morgenavond verder storing zoeken. Ik hoop dat iemand een gouden tip heeft