Laat ik me eerste even voorstellen als nieuw lid op dit forum.
Ben Stef, 40 en sinds 1,5 jaar in het bezit van het rijbewijs en een FZR600R.
Woonachtig in het Zuiden des lands en hoop binnenkort weer een paar leuke ritten te maken met de motor.
De afgelopen 2 weken bezig geweest om de motor weer klaar te maken voor het nieuwe jaar.
Kleppendeksel pakking vertoonde scheuren, nieuwe besteld.
Koelvloeistof uit het blok laten lopen, deze was donkerbruin van kleur, olie zwart stroperig en de nodige sludge in de leidingen.
Aangezien ik toch bezig was, gelijk een nieuwe voet en koppakking besteld.
Blok onder de motor vandaag getrokken, gemonteerd, pakkingsresten verwijderd (nagellak remover werkt top), nieuwe pakkingen plaatsen en kop er weer op.
Nokkenassen terug geplaatst, voor de zekerheid de shims nagemeten en blok weer onder de motor.
Bougies vervangen, leidingen terug geplaatst en weer vullen met olie en koelvloeistof.
Vandaag de carburateur terug geplaatst en tank aangesloten, maar bij de eerste start helemaal niets
Wat gebeurd er zodra ik contact omdraai:
- benzinepomp draaid
- toerenteller slaat uit naar 8000 toeren en daarna weer naar 0
- als ik de motor wil starten, hoor ik 1 klik bij de zekeringen en daarna niets meer, zekeringen nagelopen en vervangen zonder resultaat.
- olie en benzinelampje branden als ik wil starten
Accu nagemeten, deze is goed en voor de zekerheid toch maar even een nieuwe gehaald.
Voor de zekerheid jiffy beveiliging gecontroleerd, deze lijkt naar behoren te werken.
Dodemansknop staat uit,
Aanduwen is nog geen optie, aangezien ik de wielen er nog onderuit heb liggen en nog aan het wachten ben op de nieuwe kettingpons.
Suggesties onder de sleutelaars?
Ben Stef, 40 en sinds 1,5 jaar in het bezit van het rijbewijs en een FZR600R.
Woonachtig in het Zuiden des lands en hoop binnenkort weer een paar leuke ritten te maken met de motor.
De afgelopen 2 weken bezig geweest om de motor weer klaar te maken voor het nieuwe jaar.
Kleppendeksel pakking vertoonde scheuren, nieuwe besteld.
Koelvloeistof uit het blok laten lopen, deze was donkerbruin van kleur, olie zwart stroperig en de nodige sludge in de leidingen.
Aangezien ik toch bezig was, gelijk een nieuwe voet en koppakking besteld.
Blok onder de motor vandaag getrokken, gemonteerd, pakkingsresten verwijderd (nagellak remover werkt top), nieuwe pakkingen plaatsen en kop er weer op.
Nokkenassen terug geplaatst, voor de zekerheid de shims nagemeten en blok weer onder de motor.
Bougies vervangen, leidingen terug geplaatst en weer vullen met olie en koelvloeistof.
Vandaag de carburateur terug geplaatst en tank aangesloten, maar bij de eerste start helemaal niets
Wat gebeurd er zodra ik contact omdraai:
- benzinepomp draaid
- toerenteller slaat uit naar 8000 toeren en daarna weer naar 0
- als ik de motor wil starten, hoor ik 1 klik bij de zekeringen en daarna niets meer, zekeringen nagelopen en vervangen zonder resultaat.
- olie en benzinelampje branden als ik wil starten
Accu nagemeten, deze is goed en voor de zekerheid toch maar even een nieuwe gehaald.
Voor de zekerheid jiffy beveiliging gecontroleerd, deze lijkt naar behoren te werken.
Dodemansknop staat uit,
Aanduwen is nog geen optie, aangezien ik de wielen er nog onderuit heb liggen en nog aan het wachten ben op de nieuwe kettingpons.
Suggesties onder de sleutelaars?
Laatst bewerkt: