Fzs 600 hapert bij optrekken 1&2 versnelling.

Stefan92112

MF'er
10 sep 2019
33
8
hoi allemaal

ik heb sinds kort een probleem. Ik heb mijn carburateurs ultrasoon gereinigd en voorzien van een revisie set. En ja de carburateur en de sproeiers zijn brandschoon. Daar zit het probleem niet. Als ik optrek in de 1e versnelling hapert de motor tot een bepaald toerental en rijdt dan wel lekker door zodra ik doorschakel naar de 2e versnelling. Dan heeft hij in de lage toeren weer het zelfde dat hij hapert en stottert tot weer een bepaal toerental. Ik heb zojuist gelezen dat het aan de tps sensor kon liggen. Deze stond buiten marge en staat inmiddels goed. Maar nog steeds is het probleem niet verholpen. Wat zie ik hier nog over het hoofd ? Of kan de sensor alsnog defect zijn ? Of moet hij nu weer opnieuw synchroon gesteld worden omdat de sensor opnieuw gesteld is ?

zaken die al gedaan zijn

carburateurs ultrasoon gereinigd en synchroon gesteld.
brandstof systeem gereinigd
brandstof pomp vervangen.
Tps sensor afgesteld.
 
Laatst bewerkt:
Waarom heb je de carburateurs gereinigd en een revisiesetje er in gezet?
Ik dacht dat het haperen in eerste instantie lag aan vervuiling. En de carburateur
Zweette iets aan de zijkant en dacht laat ik
De boel maar reinigen en meteen een revisie set monteren. Het haperen was voor de reiniging ook al. Maar nog niet constant.
 
  • Leuk
Waarderingen: MSW
Het is niet de versnellingsbak die doorschiet?

Ohnee, da's een antwoord voor techneuten...
Nee het is echt inhouden en haperen. En schiet dan ineens weg. Als ik hem doortrek in de hoge toeren dan gaat hij als een speer. Meer in de lage toeren dat hij stotter en pruttelt waarna hij er uiteindelijk vandoor schiet
 
Als hij mooi start en stationair loopt zouden de gasnaalden wel eens verkeerd kunnen zitten. heb je die met de revisie ook vervangen?
 
Heb je geconstateerd dat het bij hogere versnellingen echt weg is of merk je niet dat het er is. De respons van de vacuumschuiven is een fractie langzamer dan de smoorkleppen en dat kan net de gelijkmatigheid veroorzaken die je in één en twee door het snelle oplopen van het toerental mist...

edit 5 6 fouten eruitgehaald :P. dank u hertog Jan
 
Heb je geconstateerd dat het bij hogere versnellingen echt weg is of merk je niet dat het er is. De respons van de vacuumschuiven is een fractie langzamer dan de smoorkleppen en dat kan net de gelijkmatigheid veroorzaken die je in één en twee door het snelle oplopen van het toerental mist...

edit 5 6 fouten eruitgehaald :P. dank u hertog Jan
Ja bij hogere snelheid en versnelling merk je er niks van en pakt hij wel goed op. Ik zal deze vd week nog eens nakijken.
 
Even een update.

ik heb net de motor meegenomen naar mijn loods om hem opnieuw af te stelling. Tijdens het wegrijden was het pruttelen en Schokken in de 1e en 2e versnelling vanaf versnelling 3 is dit over. Eenmaal een stuk te hebben gereden is dit probleem dus helemaal weg. Het lijkt er dus op dat dit alleen met koude motor optreedt en daarna dus weg is. Iemand een idee waar ik nu zou moeten zoeken?
 
Als je spijkers zoekt kan je het beste bij laag water zoeken... :+

Maar spetteren, pruttelen, overslaan, bokken, inhouden... Is dat niet normaal de eerste 150 meter??? Ik ben er wel aan gewend hoor. Zelfs mijn fonkelnieuwe T6 deed het wel eens. Het hangt er wel vanaf hoe erg het is.
 
Als je spijkers zoekt kan je het beste bij laag water zoeken... :+

Maar spetteren, pruttelen, overslaan, bokken, inhouden... Is dat niet normaal de eerste 150 meter??? Ik ben er wel aan gewend hoor. Zelfs mijn fonkelnieuwe T6 deed het wel eens. Het hangt er wel vanaf hoe erg het is.
Ik heb het hiervoor nooit gehad. En begon laatst ineens. Het lijkt wel alsof hij te weinig benzine krijgt en dan ineens toch genoeg krijgt en in 1 keer wel hard doortrekt
 
Zou toch die carbs nog maar eens een keer heel goed nakijken,bijvoorbeeld op niet goed werkende membranen
en gasschuiven of misschien toch nog inwendig een kanaaltje wat niet goed schoon is.Misschien een niet origineel
luchtfilter gemonteerd?,ook dat kan bij sommige motoren problemen geven.
 
Ben de vraag hier nog niet tegen gekomen dus stel ik hem gewoon.
Wat voor benzine gooi je in de tank?
De E10 is niet echt geweldig voor de oudere Fazers.
Vooral als het beest de hele winter stil staat.
Door schade en schande geleerd, dus nu altijd de "premiums" erin.
Had het probleem dus ook, met nadruk op had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan