Fzs600 uit 2000 start niet

Zachary

Rookie
11 apr 2021
10
0
Hi leden,

Deze zomer heb ik een FZS600 aangeschaft, welke op dat moment goed reed. Afgelopen week had ik een rit van 80km gemaakt en bij vertrek startte hij helaas niet.

Thuis aangekomen heb ik een aantal dingen gedaan:
-bougies vervangen
-ECU vervangen
-bobine nagemeten
-15k Ohm secundaire weerstand beide bobines
- bougie kapjes nagemeten
- 1) 0.8k Ohm
- 2) 1.1m Ohm
- 3) 0.8k Ohm
- 4) 0.8k Ohm
- accu vervangen
- startmotor gaat rond bij starten
- ruikt naar benzine na het starten, maar geen vonk
- alle zekeringen nagelopen, geen defecten

De 2e bougie kap moet ik waarschijnlijk vervangen.

Wat zou het probleem kunnen zijn waarom mijn FZS600 niet start, enige tips?
 
Hi leden,

Deze zomer heb ik een FZS600 aangeschaft, welke op dat moment goed reed. Afgelopen week had ik een rit van 80km gemaakt en bij vertrek startte hij helaas niet.

Thuis aangekomen heb ik een aantal dingen gedaan:
-bougies vervangen
-ECU vervangen
-bobine nagemeten
-15k Ohm secundaire weerstand beide bobines
- bougie kapjes nagemeten
- 1) 0.8k Ohm
- 2) 1.1m Ohm
- 3) 0.8k Ohm
- 4) 0.8k Ohm
- accu vervangen
- startmotor gaat rond bij starten
- ruikt naar benzine na het starten, maar geen vonk
- alle zekeringen nagelopen, geen defecten

De 2e bougie kap moet ik waarschijnlijk vervangen.

Wat zou het probleem kunnen zijn waarom mijn FZS600 niet start, enige tips?
noodstop die aangezet is of niet goed werkt
 
Ik heb eens een dag onder een fazer gelegen die niet meer startte nadat ik mijn achterspatbord had vervangen. Bleek de connector waar de optionele startonderbreker op aangesloten kan worden geen contact meer maakte. Als er geen startonderbreker geinstalleerd is, is deze verbinding gewoon doorgelust. (Onder het zadel, nabij het achterlicht)
Hulde aan de man van Motoport die dat via de telefoon kon uitleggen!
 
Hmm, bij nader inzien.. ik kan me dunnetjes herinneren dat bij mij de startmotor niet rond ging, maar als ik het startrelais handmatig bekrachtigde wel. Toch een beetje anders dan.
Dan is toch de enige manier met de multimeter en een elektrische schema gaan zoeken vanaf waar het systeem niet meer werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan