G*DV*RD*MM* ZX6R afgekeurd

easytj

Die hard MF'er
27 nov 2002
311
0
Venray
hey mensen,

Wat sta ik weer eens te balen. Vandaag die KL*T* motor afgekeurd.
afkeurpunten:
ondeugelijke bouw en inrichting.
Wat moet ik daar nou weer mee.
Hij wringt in de linkse bochten zegt ie en da is niet goed.
de kl**thommels van de RDW.

Ook nog ff laten wegen alsof het allemaal niks kost. 17 euro om ff het gewicht te bepalen. keuringskosten ook nog eens 88 euro. afzetters zijn het.

Sorry van al mijn gezeik maar ik moet het gewoon ff kwijt.
 
zie aan je onderschrift dat het een nieuwe betreft, hoe kan die dan afgekeurd worden?
 
hmmm... dat is zkr dikke naat voor je.

Kut voor je dat ze ermee hebben testgereden dan. Heb een monster ingevoerd van een vriend van me... ze keken ernaar en het was ok !!!

Maar wel raar dat zij zeggen dat ie wringt en jij van niet... zullen ze niet zomaar zeggen lijkt me toch?

Ieder geval succes ermee!!! En hopelijk snel je kenteken.

p.s. was het een schade-fiets dan ofzo???
 
wringt in de bochten ? Maw hij is krom ? das mooi klote voor je en wat ga je er nu mee doen ? oplossen of weer verkopen in duitsland ofzo ?
 
Balen voor je!

Kan je hem niet terug brengen waar je hem gekocht hebt? Die mannen van de RDW zijn toch niet helemaal gek...
 
tja

geen uiterlijke schade, geen putjes in de aanslagen bij het stuur en hij rijdt gewoon rechtdoor als ik de handen los heb. Alleen inderdaad, nu ik het weet, merk ik een beetje verschil in een linkse en een rechtse bocht.

Maar kan het ook iets anders zijn dan alleen een krom frame?

Ik kan niet terug naar vorige eigenaar, particulier sucks! had ik maar gewoon bij motorzaak gekocht. Maar ja, ik wilde weer "goedkoop" uit zijn. Mooi niet dus.

Wie weet trouwens hoe het richten van een frame precies in zijn werk gaat?
 
hey mensen,

Wat sta ik weer eens te balen. Vandaag die KL*T* motor afgekeurd.
afkeurpunten:
ondeugelijke bouw en inrichting.
Wat moet ik daar nou weer mee.
Hij wringt in de linkse bochten zegt ie en da is niet goed.
de kl**thommels van de RDW.

Ook nog ff laten wegen alsof het allemaal niks kost. 17 euro om ff het gewicht te bepalen. keuringskosten ook nog eens 88 euro. afzetters zijn het.

Sorry van al mijn gezeik maar ik moet het gewoon ff kwijt.
Ik begrijp je frustratie, maar om die af te reageren op die mensen van de RDW?... Als ze gelijk hebben, en de motor is krom, dan vind ik dat ze hun werk goed doen. Het is natuurlijk vervelend voor jou, maar het zou belachelijk zijn als ze een motor goedkeuren als ze van mening zijn dat deze niet veilig is.
Succes met het oplossen van het probleem, ik hoop voor je dat het frame recht is, en dat het iets anders, zeg maar een goedkoper onderdeel, de oorzaak van deze ellende is.
 
tja

geen uiterlijke schade, geen putjes in de aanslagen bij het stuur en hij rijdt gewoon rechtdoor als ik de handen los heb. Alleen inderdaad, nu ik het weet, merk ik een beetje verschil in een linkse en een rechtse bocht.

Maar kan het ook iets anders zijn dan alleen een krom frame?

Ik kan niet terug naar vorige eigenaar, particulier sucks! had ik maar gewoon bij motorzaak gekocht. Maar ja, ik wilde weer "goedkoop" uit zijn. Mooi niet dus.

Wie weet trouwens hoe het richten van een frame precies in zijn werk gaat?

Zet er je achterwiel eerst maar eens recht in!
 
Idd.. ga niet van het ergste uit.. gewoon es alle dingen nakijken..mischien zitten voorvorken er niet goed in (ene meer erdoor als de andere) of misschien een voorpoot half leeg kwa olie en de andere vol ?

achterwiel scheef erin gezet ?

joh alles kan..relax..

eerst kijken.. proberen op te lossen..dan kun je altijd nog vloeken..
 
RDW heeft haar werk goed gedaan. Beter dit dan dat je achteraf op je bek gaat omdat er iets niet in orde is, toch?!. (het is voor je eigen bestwil)

Krom frame is meteen het uiterste, net als de voorgangers hier zou ik zeggen check volgende punten:

lagers voor- en achterwiel
veerpoten voorwiel
staat achterwiel recht
speling balhoofdlager
speling achterbrug

Bel de verkopene partij nog eens en vertel ze maar tegen welk probleem jij oploopt, misschien komt de aap wel uit de mauw....
 
bedankt voor de reakties
ik moet inderdaad ook niet uitgaan van het ergste, maar het probleem is alleen. Hoe controleer ik nou of mijn wiellagers, voorpoten en alles wel recht/goed is.

Wat betreft die RDW medewerkers. Ik weet ook dat hun alleen hun werk doen en dat het qua veiligheid goed is, maar omdat het zo minimaal "krom" staat en hij toch afkeurd wordt, heb ik gewoon de pest in. Gaat me tig duiten kosten en weer uitstel van het rijden. Wilde nog voor de TT klaar zijn, maar dat zal wel niet meer gaan lukken ben ik bang.
 
Ik had precies hetzelde :) Bij mij stond het achterwiel er ook gewoon ietswat scheef in.. daarbij had ik nog eens een flink afgesleten voorband (alleen de rechterkant) eigenaar zei nog zo.. daar merk je niets van aangezien je zo rustig rijdt.. My ass! Ding 'valt' gewoon de rechterbocht in.. brrrr :)
 
Balen joh!

Wat voor ZX is het? Uit welk jaar? (niet dat dat iets met het kromzijn te maken heeft, maarre... ik ben gewoon nieuwsgierig)
 
Op woensdag 07 mei 2003 12:13 schreef Herminator het volgende:
Pfffffffff..... 14 Vestigingen van het RDW aan de lijn gehad. De minst lange was A'dam, heb nu een afspraak voor 11 Juni. Komende weken worden heel zwaar.... zeker met dit lekkere weer als vandaag '(
Nu maar hopen dat je snel een herkeuring kunt laten doen.
 
Silent blocks niet verrot? rubberen blokken in je achterwiel waar je tandwiel mee vastgehouden wordt. Kan een hoop speling veroorzaken in je achterwiel, ff op een paddockstand zetten en je wiel heen en weer halen.
Balhoofdlagers kapot/versleten? Gaat'ie ook behoorlijk raar van sturen.
 
Dan heb ik toch wel meer geluk gehad tijdens de keuring van mijn Cagiva Allazura (kan het nog steeds niet schrijven zonder te twijfelen of het wel goed is...).

Het ding heb ik op een motorbeusr gekocht van een niet engels sprekende Italiaan. Alle papieren zaten er wel bij. Met behulp van een toevallig langslopende nederlandse italiaan of een italiaanse nederlander de motor gekocht.

In Italie was het ding al redelijk verbouwd. Ducati stickers er op enzo. Tijdens de keuring werd het een en ander bekeken en betast, maar geen proefrit gemaakt. Het enige waar ze over vielen was dat er geen Cagiva op de tank stond maar ducati. Als ik gelijk even plakletters ging halen en deze erop zou plakken was het goed. Mocht zelfs met de nog ongekeurde motor weg om een uurtje later terug te komen met cagiva op de tank geplakt. De motor was gekeurd en ik heb de stickers er weer afgetrokken.

Is inmiddels wel al een jaar of zeven geleden hoor. Misschien dat in de tussentijd de regels wat verscherpt zijn oid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan