G*DV*RD*MM* ZX6R afgekeurd

herkeuring kon gewoon tussendoor gedaan worden. Ze zeiden mij in Den Bosch dat ik gewoon kon bellen en dat ik dan waarschijnlijk dezelfde dag nog terecht kon of eventueel een dag later. Dus daar van uitgaan zal het wel mee vallen. De rest is allemaal goed gekeurd, dus hoeven alleen afkeurpunten ff na te kijken.

Die silent blocks (rubber blokken in achterwiel) zijn bij mij inderdaad versleten. Ik voel aardige speling tussen ketting en wiel. Alleen geen speling op het achterwiel zelf. Dus waarschijnlijk zal het daar niet aan liggen. Maar het is wel het eerste waar ik mee ga beginnen. En anders ga ik hem denk toch helemaal strippen om het frame te kunnen nameten. (met meetrapport natuurlijk zodat ik kan aantonen dat ie gewoon recht is bij de RDW)

Verder zijn ze inderdaad (vind ik) nog vrij soepel bij de RDW. Bij mijn vorige motor was een lampje kapot. Die kon ik gewoon ff verderop nieuw kopen en erin zetten. Klaar, goed gekeurd. Alleen nu wel een gigantische miskoop gedaan. Het enige geluk dat ik heb is dat ik de motor vrij goedkoop het gekocht en dat de waarde op de nederlandse markt aardig wat hoger ligt. Dus heb wel een redelijke marge qua uitgaven om toch geen verlies te draaien.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reakties.
 
ondeugelijke bouw en inrichting? Waar concluderen ze dat uit?? Ok als ie wringt dan is het misschien niet goed, maar hebben ze niet aangegeven wat er dan precies niet goed is. Of hebben ze alleen gezegd dat hij wringt in de bochten? Want hoe kan iemand dan zeggen dat de bouw en inrichting ondeugdelijk is als hij/zij niet zegt waar dat dan aan ligt?

btw klote voor je!!
 
ik weet het ook niet. ze hebben er in ieder geval met z'n 2en op gereden en de 1 rijden en de ander kijken of ie recht reed enzo. Toen beetje overlegt ofzo en dus afgekeurd. Ze hebben niet specifiek gezegd dat het frame krom was ofzo. Trouwens, hij had het er wel over om naar een goede richter te gaan.

Maar ja, vandaag ff goed gekeken en achterwiel er al uitgehaald om te kijken of de lagers enzo wel allemaal goed zijn. Zat geen speling op, maar wel speling tussen kettingwiel en velg (die rubbers ertussen zagen er nog goed uit, dus beetje raar, maar morgen ff naar motorzaak en ff kijken wat ze daar ervan zeggen). Verder is mij wel opgevallen dat het voorwiel ten opzichte van het voorspatbord niet helemaal in het midden staan. Maar of het wiel nou krom is of het spatbord dat is natuurlijk de vraag.

Wie weet hoe ik dat kan controleren?
 
Jij had het erover dat als jij je handen van het stuur haalt dat ie dan gewoon rechtdoor gaat, de mijne is krom ;( maar die gaat ook gewoon rechtdoor.
Ik hoop et niet voor je maar het kan wel. suk6 :]
 
Misschien staan je vorkpoten niet 100% recht in de kroonplaat. Boutjes ff losdraaien en een beetje torderen, kijken of je het spatbordje recht boven je wiel krijgt. Maar misschien beter ff naar een frame-expert toe om die er ff naar te laten kijken. voordat je straks meer schade aanricht dan dat je goed doet.
 
Je kunt kijken of je wielen rechtstaan, door met je motor op een rechte lijn te gaan staan. Zowel je voor, als achterwiel moeten nu precies op het midden van die lijn staan.
Zit er een vervangingsspatbord (bijvoorbeeld carbon) op de voorkant? Zo ja, dan kan het zijn dat deze verkeerd gebord is door de vorige eigenaar, waardoor hij er iets scheef op kan zitten.
Als je je fiets toch besluit om helemaal uit elkaar te halen, is het misschien een idee om het frame helemaal kaal te maken. Gewoon door het met afbijt in te smeren. Zo kun je gelijk zien of er geplamuurd is aan je frame. Is dit het geval, dan heb je inderdaad kans dat het frame krom is. Je hebt zelf alle nokjes al bekeken en die zijn nog intact. Bovengenoemde methode is wel rigoreus, dus ik zou inderdaad wel eerst alle andere punten controleren.
Succes!
 
Bel even met Boonstra Motoren in Ureterp, zij kunnen volgens mij frames e.d. richten...

Succes!

yep klopt. ik heb toevallig net mijn RS250 laten richten bij boonstra. maar der zullen ook echt wel meer bedrijven zijn die dat kunnen.

maaru, die RS250 gaat ook gekeurd worden. waar letten ze allemaal op precies? mogen er ook (niet straatlegale) supercorsa banden onder liggen? want als ze der ook echt op gaan rijden neem ik aan dat dat niet de bedoeling is... O-) bovendien is het elektronicablok (waar de knipperlichtknoppies enzo opzitten) ook behoorlijk beschadigd. het funcioneert nog wel (als het goed is) maar de tape zit erom ter voorkoming van waterschade. zouden ze daar ook moeilijk over gaan doen? het is belangrijk dat ie gelijk goekgekeurd wordt omdat het nie lang meer duurt voordat hij helemaal niet meer door de keuring kan (2 takt... emisi-eisen enzo.)
 
Speter,

Ik weet ook geen antwoord op de vragen die je stelt. Misschien ff een nieuw topic maken en je vragen afvuren. Natuurlijk kan je ook via de zoekfunctie zoeken. Der zijn al meerdere topics geweest over invoerkeuringen endergelijke
 
Terug
Bovenaan Onderaan