G-Pack GSXR600 K1 K2 65 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
een weerstandje waardoor het motormanagment denkt dat de motor in zijn vijfde versnelling staat, waardoor er een begrenzing opgeheven zou moeten worden, maar wat niet meetbaar is. zijn al een paar topic over.
 
G-pack ; wat is het, wat doet het, hoe werkt het, kan het kwaad, is het legaal, en wat merk je er nu van.


Wat is het ?
De G-pack is een klein kastje van 45x 45x 18 mm van het Franse merk Nikko Racing, met daaraan een male en een female stekker aansluiting. De bedoeling is dat dit kastje tussen een bestaande male-female stekkerverbinding wordt aangesloten. Nikko Racing stelt dat de G-pack merk en model specifiek is. Ook voor de GSXR600 is een G-pack beschikbaar

Wat doet het ?
Bijna alle recente Suzuki en Kawasaki modellen hebben begrenzers, die in werking komen afhankelijk van het toerental en de versnelling waarin ze staan. De GSXR600 heeft om geluidstechnische redenen een limitering in de 2e en 3e versnelling. De G-pack heft deze beperking op. Daarnaast wordt ook nog een besparing op de brandstof geclaimed.

Hoe werkt het ?
In de 2e versnelling tussen de 4000-7000 toeren, en in de 3e versnelling tussen de 3500-7000 toeren wordt de beperking in de ontstekingsvervroeging opgeheven. De motor loopt met de G-pack waarvoor die is ontworpen. Hierdoor pakt de motor beter op en heb je iets meer koppel. Ook loopt de motor rustiger.

Kan het kwaad ?
Nee, slechts de geluidstechnische beperking wordt opgeheven. Nogmaals, de motor loopt met de G-pack waarvoor die is ontworpen.

Makkelijk aan te sluiten ?
Het is zoals ze zeggen : 1 minuut werk om de G-pack te monteren. Tank omhoog en aansluiten op de bestaande stekkers.

Is het legaal ?
Volgens de bijsluiter van Nikko niet. Maar zolang je je buddyseat laat zitten ziet niemand er wat van… En ik betwijfel of je meetbaar geluidstechnisch boven de Nederlandse norm zit. Waarschijnlijk bij een goed opgezette meetopstelling, met geijkte apparatuur, met exact de juiste weersomstandigheden , ben je misschien het haasje. Maar met een beetje racedemper ben je dat ook ..

Wat merk je ervan ?
Eerst maar eens wat de G-pack NIET doet. De topsnelheid verandert niet, er komen niet meer pk’s uit, en de stoplicht sprint, waarbij je de motor boven de 7000 toeren houdt, gaat ook niet vlotter.
Maar, het acceleren uit de wat langzame bochten (2e en 3e versnelling, onder de 7000 toeren) bij normale snelheden verloopt soepeler, de motor pakt soepeler op, de motor maakt iets meer geluid, en je hebt wat meer koppel. Met andere woorden , het rijdt net wat prettiger. Het geluid dat standaard vanaf 7000 toeren hoorbaar wordt, ervaar je nu al vanaf zo’n 4000 toeren.

Is het zijn geld waard ?
Het doet wat het belooft. En het werkt. Maar de verschillen zijn niet heel erg groot, eerder subtiel. Je went er zeer snel aan, mogelijk omdat het karakter van de motor niet wezenlijk verandert. Een ander demper, luchtfilter of dynojet-kit zal een groter merkbaar verschil geven. Maar met de G-pack rijdt de GSXR600, net een tandje prettiger. Het is een hoop geld voor slechts een klein verschil. Zie het als een beetje extra luxe. Dus vooral niet aan beginnen als je elke euro moet omdraaien. Wil je wat geld in je motor steken, en kan je je dit beetje extra luxe veroorloven, dan is dit te overwegen.

Nieuwprijs 144 euro!!!
 
ik had een G-pack laten monteren op mn gsxr1300

resultaat: dynastar testbank gaf exact dezelfde testresultaat
zowel met als zonder de Gpack....
bij mij was het niet merkbaar en niet meettechnisch aan te tonen...

:?
 
ik had een G-pack laten monteren op mn gsxr1300

resultaat: dynastar testbank gaf exact dezelfde testresultaat
zowel met als zonder de Gpack....
bij mij was het niet merkbaar en niet meettechnisch aan te tonen...

:?

Lezen...

Wat merk je ervan ?
Eerst maar eens wat de G-pack NIET doet. De topsnelheid verandert niet, er komen niet meer pk’s uit, en de stoplicht sprint, waarbij je de motor boven de 7000 toeren houdt, gaat ook niet vlotter.
Maar, het acceleren uit de wat langzame bochten (2e en 3e versnelling, onder de 7000 toeren) bij normale snelheden verloopt soepeler, de motor pakt soepeler op, de motor maakt iets meer geluid, en je hebt wat meer koppel. Met andere woorden , het rijdt net wat prettiger. Het geluid dat standaard vanaf 7000 toeren hoorbaar wordt, ervaar je nu al vanaf zo’n 4000 toeren.

Maar ondanks dit verhaaltje vind ik het ook nog vaag blijven, want vermogen is koppel maal toerental P= T*ù, dus dan zou je bij een gelijkblijvend toerental en wat meer koppel ook wat meer vermogen moeten hebben... isn't it? :W
 
Tja. En toch merk je aan het geluid dat er toch wat veranderd. Als je weg trekt uit de bocht.

Waarschijnlijk is hij al verkocht!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan