Ga jij plat op rotondes ?

Ga jij plat ?

  • Hoe platter hoe beter...

    Stemmen: 9 52,9%
  • Hou'em recht

    Stemmen: 8 47,1%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Vroeger ging ik op zo'n rotonde rond met de knie, en
soms zelfs stepjes aan de grond.

Maar vanaf ik ineens zomaar op m'n bek lag bij een
rotonde, door waarschijnlijk diesel of zo, hoeft het
voor mij niet meer.

Dus; Op rotonde, voorzichtigheid geboden.
 
Vorig jaar nog onderuit op een rotonde door een koekblikker. :( Nee van mij hoeft het ook niet meer. Ik doe wel rustig aan. Trouwens kneedownen bij deze buitentemperaturen is voor mij al helemaal gedaan. Volgend jaar maar weer bij hogere temperaturen. (maar nooit meer op rotondes)
 
Hmm niet echt plat maar na een rotonde vaker genomen te hebben heb ik toch te neiging steeds iets platter te gaan.
Kijk maar eens op mijn homepage http://members.home.nl/jhofland/ daar staat een filmpje (en hier een test filmpie)
waar ik tussendoor een stukje rotonde neem.....en eww schrijf ff in mijn gasten boek O-)
 
De rotondes die ik ken en die overzichtelijk zijn knal ik het liefst zo hard doorheen als ik op dat moment wil :) Op onbekende rotondes en in de regen doe ik rustig aan op de rotonde, ik zet alleen lekker het gas erop de rotonde uit :9

Mijn rotonderecord staat op 24kwart rond })
Steeds een beetje harder, alleen kneedown lukt me niet (helemaal niet, nergens :( ).
ff een vraagje(misschien een beetje offtopic, maar ok)
Alleen me bandjes geven nu al een wringend/glijdend gevoel richting de buitenkant van de rotonde bij de snelheden waarop ik ze neem, dus durf niet echt harder als ik weer aan het "oefenen" ben :] is dit nou onderstuur op een motor?!(ik rij op een zx-6r uit 2003 met michelin pilot sports)
 
Plat gaan kost tijd :P :P

Zelf neem ik een rotonde in een zo vloeiend mogelijke lijn.

Even kort omgooien van kant naar kant en dan langs de motor hangend , maar de motor zo recht mogelijk houdend. En de motor goed laten rollen en niet teveel snelheid uit dat ding halen, zonder dat je over de cerbs, eh stoepranden :+ moet.
 
als het eenbaans is en een druk rotonde is kijk ik uit. Alleen ik weet een rotonde hier in waalwijk waar het (nog) rustig , tweebaans en "schoon" is. Ik kom er meestal overheen als ik richting De Spinder rij en alleen daar gooi ik mn motor wel platter dan de andere. Lekker van buiten beginnen en naar binnen plat gooien en weer naar buiten en dan eruit... Alleen soms ga ik wel 7 kwart rond ipv 3 kwart (lekker rond blijven draaien) :+

Da's geen rotonde dan, da's bijna rechtdoor, als je zoveel moeite moet doen. :+
 
Vind rotondes zelf bijna altijd schitterend ! :]

Wel ben ik altijd extra verdacht op diesel en troep enzo ben er al vaker een beetje door aan het glijden gegaan :o

En die auto's die hem ervoor gooien tsja in ieder geval knipperlicht naar links aan,
en remmen als ze dat doen :P
Maar dat is bij mij (nog) geen echt probleem geweest,meestal schrikken ze zelf meer als ik.
 
vandaag was ik onderweg naar huis en op een rechte weg mijn banden een beetje op temperatuur krijgen,dus een beetje zigzaggen met die brommer :] ,nu had ik niet gezien dat de bobbelinos[politie] achter mij reed,dus zullie gelijk gebaren dat ik maar normaal moest rijden ipv ,mijn eigen veiligheid te verlagen.Gelijk hebben ze ,maar ook niet.
Ik rijd toch iets zekerder als ik lekker een paar manouvres heb gedaan ,alvorens ik mijn motor platter leg als normaal.Ps vind het zeer knap dat mensen hun knie aan de grond kunnen krijgen :} ,maar bij mijn komt het er ook nog wel een keer van.tot die tijd ben ik een wannabee ;(
 
Probeer soms zoplat mogelijk te gaan.Maar dan moet het rustig zijn en moet ik er zeker van zijn dat er geen bagger op de weg ligt en met dat koude weer doe ik iets rustiger aan.Maar als ik sochtends om 4 uur in de zomer op de rotonde rijdt en er rijd niemand op dan neem ik de rotonde gewoon twee keer :9 .
Het ligt er wel aan hoe de rotonde is moet wel overzicht hebben ga niet bij alle rotodes zo plat als ik weet dat het toch niet goed zal gaan.
Bobbelinos had ik nou nog nooit van gehoord, wel een grappige naam zie die gasten steeds vroeger als ik naar me werk rijd om 4 uur ofzo rijden ze er ook al.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1x plat gegaan op de rotonde omdat een autorijdster me over het hoofd had gezien :( , terwijl ik niet eens zo hard reed. Sindsdien ga ik weer rustig een verkeersplein over en let extra goed op of ze me wel gezien hebben.
 
Helemaal niet plat voor mij :)
Heb genoeg verhalen gelezen over (bijna) crashes met automobilisten :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan