Ga jij plat op rotondes ?

Ga jij plat ?

  • Hoe platter hoe beter...

    Stemmen: 9 52,9%
  • Hou'em recht

    Stemmen: 8 47,1%

  • Totaal aantal stemmers
    17

lanenskii

Die hard MF'er
Gisteren even iets platter gegaan op een rotonde nadat ik mijn banden al lekker warm gereden had, en hupsakee, mijn achterband zette weer een stapje opzij. Ik heb echt geen vertrouwen meer in het plat gaan op rotondes ! En neen, het ligt niet aan mijn banden.

Hoe zien jullie hier tegenaan ? Gaan jullie altijd lekker plat of toch rustig aan op een rotonde ?
 
100% rustig aan! Altijd van die %^@#$-figuren die "hem er nog eventjes tussen of voor" willen gooien. Kom je dan aanstuiven met je motor... Vaak genoeg nare ervaringen gehad met die rotondes...!!!

Nee, ik kijk wel uit :X
 
Als het rustig op de weg is, dan wil ik de motor nog wel eens platter duwen dan met een "normale" rit. Nouja, normaal voor mij :P

Het achterwiel wil wel eens glijden, maar maak ik mij geen zorgen om.

[edit]
typo.
 
Laatst bewerkt:
1. Ik kan geen knie neer-en
2. Als je knee neert op een rotonde in NL, dan ziet het andere verkeer je waarschijnlijk niet
3. Er ligt genoeg zooi op die rotondes....dus wegglijdend rubber is zeer waarschijnlijk

conclusie: nee ik ga niet plat

behalve als me vriendin dat vraagt O-)
 
De laatste twee jaar neem ik rotondes wat krampachtig. Vooral als ik 'm drie-kwart moet nemen. Veel %#&#*# die er met hun koekblik inderdaad nog even voorschieten. Als het droog is, dan valt het allemaal wel mee. Maar als het nat is of er ligt iets op de weg (olie, zand etc...) dan heb ik het er niet zo op. Het vreemde is, dat ik voorheen nooit zo'n problemen had met rotondes. Gelukkig ben ik niet de enige, lees ik nu O-)
 
plat op een rotonde ?
Hoe kom je weer thuis dan :?

:+

Ik kijk eerst of er niet teveel rommel op de weg ligt.
Als het rustig is op de weg doe ik een paar rondjes en ga ik steeds platter KD lukt nog niet B|
Ach dat komt wel een keer :)
 
Als het rustig om de weg is, dan wil ik de motor nog wel eens platter duwen dan met een "normale" rit. Nouja, normaal voor mij :P

Het achterwiel wil wel eens glijden, maar maak ik mij geen zorgen om.
Ik gooi hem op bepaalde rotondes die goed te overzien zijn en met mooi asfalt ook wel eens wat platter. Zo heb ik gisteravond voor het eerst na m'n ongeluk met m'n nieuwe motor m'n laars weer aan de grond gereden.

Heb met de vorige motor ook wel eens het gevoel dat m'n achterwiel los breekt, maar de laatste keer dat dat gebeurde legde ik m'n GSje zo plat dat het stepje teveel op de grond kwam, waardoor de achterband iets "omhoog" kwam, of in ieder geval minder grip kreeg. Zijn die motoren niet voor gemaakt ;)
 
Alleen op bepaalde rotonde's wil ik wel eens een extra rondje rijden vaarvan de tweede met mij knie aan de grond.
 
plat op een rotonde ?
Hoe kom je weer thuis dan :?

:+
Whaha :P

In het begin ging ik altijd lekker plat over een rotonde, maar met alle mogelijke rotzooi die er kan liggen doe ik het nu toch liever wat rustiger aan. Heb verscheidene keren gehad dat er zand, steentjes of andere rommel lag...
 
Aangezien ik minstens drie keer per week bijna van de motor
gereden wordt op de "turborotonde" bij Almere Buiten West,
(Voor de kenners: Tussenring/A6) doe ik het ook rustig aan.

Er mankeert duidelijk een en ander aan de belijningen, borden
enzo. Dat is bij veel rotondes zo, dus neem ik het zekere voor het onzekere.
 
Plat op de rontonde? jongens.. ik kom niet meer van de rontonde af.. })






altijd rustig aan op rontonde..

rechtsaf: normaal gangetje en bij het uitkomen accelereren.
rechtdoor: hooginsteken laag uitkomen en hoppake gassen.
driekwartrond: kwart cirkel rustig.. bij het uitkomen accelereren.
helemaal rond: gewoon rustig aan.
 
Als het rustig is wil ik wel eens een extra rondje maken *D
Vaak genoeg geschraap van de stepjes gehoord :]
Nu wat minder met een beter instelling van de achterschokbreker...
 
de eerste rotonde waar ik over kom ligt 500 meter na een tankstation.
de helft van de tijd knoeien ze daar met diesel :(
achter de controlepost op mijn werk is een rotonde die ik voluit kan kan nemen 8-)
 
als het eenbaans is en een druk rotonde is kijk ik uit. Alleen ik weet een rotonde hier in waalwijk waar het (nog) rustig , tweebaans en "schoon" is. Ik kom er meestal overheen als ik richting De Spinder rij en alleen daar gooi ik mn motor wel platter dan de andere. Lekker van buiten beginnen en naar binnen plat gooien en weer naar buiten en dan eruit... Alleen soms ga ik wel 7 kwart rond ipv 3 kwart (lekker rond blijven draaien) :+
 
och. ik kan prima mijn knie aan de grond leggen op een rotonde. doe ik ook vaak genoeg zonder schuivende achterband.

let er alleen wel op dat het nu steeds kouder wordt en het dus steeds moeilijk wordt om je banden warm te krijgen.
 
Plat op de rontonde? jongens.. ik kom niet meer van de rontonde af.. })


driekwartrond: kwart cirkel rustig.. bij het uitkomen accelereren.

Dat vind ik persoonlijk het lekkerst en het meest veilig.
Lekker bij het uitacceleren op de rotonde de laatse knik goed vol pakken.
Lekker smijten!
En je bent al van de rotonde af, scheelt weer
 
Rotonde's vind ik zelf altijd nogal opletten geblazen, dit ivm troep bv diesel en andere rotzooi die men nog wel eens wil verliezen |(
Eerst even controleren dmv een rustig rondje en dan gewoon gaan met die hap :]
 
Meestal wil :] ik veilig thuis/bestemming komen, acht ik nogal belangrijk O-) , doe dus vaak voorzichtig.

Maar :] :] kijk hier MAG eens, en dan met name het :r diesel :r verhaal.
Wellicht verhelderend, wat wat diesellekkage al niet doet.
 
ik ga alleen bij rotondes plat waar ik weet dat het kan...
dus rotondes die schoon zijn en van goed asfalt zijn voorzien

het verkeer zit soms even tegen...die willen hem er soms wel ff voorgooien maar dat kan je makkelijk beremmen...en als het echt druk is wacht ik ff op een zijstraat van de rotonde

laatst trouwens voor he eerst met mijn knie aan de grond
eerste keer...wat is dat dan? mijn kneeslider?...ff weer proberen...antwoord was dus ja :)
 
Bij ons in de omgeving ligt vaak veel zooi wat van de trekker is gevallen op de rotondes. S'avonds bij een goed verlichte rustige rotonde wil ik deze nog wel eens extra nemen. Maar soms rij je gewoon zo lekker dat je pas achteraf denkt van "oef ik ging wel erg plat bij deze onoverzichtelijke rotonde". En dan stapt je achterwiel inderdaad opzij. Tot nu toe ging het steeds net goed. Risico van het vak denk ik dan maar.
 
ik ging alleen plat op rotondes waar het rustig was en welke ik ken.
alleen ben ik een maand geleden lekker plat gegaan op een rotonde en kreeg ik een highsider. nu een maand later en veel euro's minder heb ik mn motor eindelijk weten te fixen (wachten is op de spuiter)

voor mij dus niet meer plat op rotondes :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan