Gaaf ritje

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Vandaag nog ff een stukje op de VFR wezen toeren.
Lekker een beetje het oosten des lands verkennen.

Ben ik op de terugweg naar Hengelo, kom ik in Almelo in een groepje motoren terecht (R1, VFR e.d.).

Ik denk, 's ff zien of ik ze bij kan houden.
Het begon al goed, bij het aanremmen naar een bocht schakel ik niet naar z'n 2 maar in zijn vrij |( |( |( |( . (ervaring he :( )
Zwabberend de bocht door en maar pielen met die versnellingen, een van die gasten maant z'n maat om langzamer te gaan rijden en stopt zelfs om te wachten of met mij alles in orde is :} :} :} :} :} :} :} :}

Ok, verder dan maar weer, door Bornebroek en daarna achter een auto komen te zitten :j .
FF wachten tot we er voorbij konden en daar gingen we dan......eehhhhhh......ik bedoel daar gingen ze dan. Vanaf het moment dat ze vrij baan hadden werd ik volledig zoek gereden.

Dacht dat ik al redelijk kon motorrijden, idd......redelijk

Blijven oefenen

PS Motorijden is gewoon geweldig *D
 
Dat vind ik nou juist het leuke van motorrijden, Je blijft steeds wat leren en kan steeds een tikkie verder gaan.
Alleen dat laatste stukkie glimrand begint wel irritant te worden ;(
 
Ik ken het helemaal!
Twee weken geleden ook zoiets gedaan. Ik reed op een weggtje met alleen maar bochten (op een dijk). Op een gegeven moment 2 motorrijders achter me, zon transalp en een chopper. Die dus maar ff voor gelaten, om er vervolgens achter aan te "scheuren". Wel heel leerzaam voor de bochten techniek, maar na een km of 10 kon ik ze echt niet meer bij benen. Die transalp was vooral heel snel :?
Ooit, ooit komt er een dag...dat ik ze allemaal zoek rijd op mn brik! :)
 
Vandaag nog ff een stukje op de VFR wezen toeren.
Lekker een beetje het oosten des lands verkennen.

Ben ik op de terugweg naar Hengelo, kom ik in Almelo in een groepje motoren terecht (R1, VFR e.d.).

Ik denk, 's ff zien of ik ze bij kan houden.
Het begon al goed, bij het aanremmen naar een bocht schakel ik niet naar z'n 2 maar in zijn vrij |( |( |( |( . (ervaring he :( )

Dacht dat ik al redelijk kon motorrijden, idd......redelijk

Blijven oefenen

PS Motorijden is gewoon geweldig *D

Mijns inziens de verkeerde insteek!!!!!
Bijhouden alleen doen als je weet dat je dat kunt :}
Niet klakkeloos achter snellere rijders aanrijden, IMHO
:}
 
Heb ik nadat we de auto ingehaald hadden ook niet gedaan, ik zag al gauw dat dat veel te snel ging. Dus lekker laten gaan en op mijn eigen tempo doorgereden.

Dat vind ik nou juist het leuke van motorrijden, Je blijft steeds wat leren en kan steeds een tikkie verder gaan.
Alleen dat laatste stukkie glimrand begint wel irritant te worden ;(

MikiEEEE, als je mijn glimrandjes ziet voel je je een echte Rossi ;) .
 
Vandaag nog ff een stukje op de VFR wezen toeren.
Lekker een beetje het oosten des lands verkennen.

Ben ik op de terugweg naar Hengelo, kom ik in Almelo in een groepje motoren terecht (R1, VFR e.d.).

Ik denk, 's ff zien of ik ze bij kan houden.
Het begon al goed, bij het aanremmen naar een bocht schakel ik niet naar z'n 2 maar in zijn vrij |( |( |( |( . (ervaring he :( )
Zwabberend de bocht door en maar pielen met die versnellingen, een van die gasten maant z'n maat om langzamer te gaan rijden en stopt zelfs om te wachten of met mij alles in orde is :} :} :} :} :} :} :} :}

Ok, verder dan maar weer, door Bornebroek en daarna achter een auto komen te zitten :j .
FF wachten tot we er voorbij konden en daar gingen we dan......eehhhhhh......ik bedoel daar gingen ze dan. Vanaf het moment dat ze vrij baan hadden werd ik volledig zoek gereden.

Dacht dat ik al redelijk kon motorrijden, idd......redelijk

Blijven oefenen

PS Motorijden is gewoon geweldig *D

Ik ben zelf ook nog niet heeeel erg ervaren.
Daarom heb ik een stel regel IK LAAT ME NIET GEK MAKEN DOOR ANDEREN.

Ik wil nl. weer heel thuis komen, en als je dus je zelf laat gek maken wordt die kans erg klein.

De ervaring dat je ze bij houd komt van zelf
 
Hai

Blijf jezelf en ga niet tot het uiterste, het moet tenslotte ook leuk blijven. Vooral veel rijden en voelen wat je motor doet bij bepaalde handelingen. Een cursus hiervoor is zeker aan te raden.
 
Vandaag nog ff een stukje op de VFR wezen toeren.
Ben ik op de terugweg naar Hengelo, kom ik in Almelo in een groepje motoren terecht (R1, VFR e.d.).
Ik denk, 's ff zien of ik ze bij kan houden.

FF wachten tot we er voorbij konden en daar gingen we dan......eehhhhhh......ik bedoel daar gingen ze dan. Vanaf het moment dat ze vrij baan hadden werd ik volledig zoek gereden.
Ik reed vanmiddag met een groep vrienden, mooi toeren. wat denk je, komt er ineens een motorrijder met een vfr achter ons aan. Wij een beetje wachten, beetje dollen. na een auto te zijn gepasseert wassie ineens weg. Heel raar. ;) Hehe.

Neehoor geintje. Kmoest vandaag werken. Kheb mijn motor trouwens al 4 weken niet gebruikt. jajaja ik weet het shame on me.
Maar tis idd welleens leuk om met een groepje mee terijden.
 
Laat je niet opfokken door mensen die harder (beter?) rijden dan jezelf. Weet wat je kan en verleg je grens steeds een klein beetje...
 
Figuren die altijd sneller zijn dan jij.. Is meestal ook de reden dat ik niet hou van rijden in groepsverband. Is zo frustrerend als je door van alles en nog wat eruit gereden wordt ;( Ben blij dat er shoppers zijn, die haal ik tenminste nog wel in (net) :) .
 
Op de lekdijk wil ik nog wel aanpikken bij een racer (mits deze iet te snel gaat), maar op het moment dat het te dol wordt (zelf wat minder vertrouwen in het wegdek aldaar (steentjes e.d.) laat ik ze mooi gaan.

Ik hoef ook niet volledig te volgen, zolang ik er maar niet te snel wordt uitgereden. Blijf mijn eigen tempo rijden. Wel goed voor de concentratie om iemend in het vizier te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan