Gaan er wel eens mensen naar Tsjechie?

6 jun 2004
192
0
Zoetermeer
Gaan er wel eens mensen naar tsjechie op vakantie met de motor?

Of via tsjechie, ik weet dat er in zuid bohemen een motor camping is.

Ik ben met de wintersport in noord-bohemen geweest en vond het er erg mooi.
Wegen waren naar mijn idee ook goed.

En het is er erg goedkoop.

iemand ervaring met tsjechie :?
 
Yep.

Je kan het er echt maken zoals je zelf wil asfalt of echt klein moeilijk onverhard.

Bij mij was de eerste uitvalsbasis Karlovy Vary, tweede Cesky Krumlov daarna verder doorgestoten via het zuiden naar Slovakije en het Tatragebergte.

Zoals je ziet is het noorden voor mij onbekend terrein en Praag had ik al uitgebreid bezocht.

Hele mooie reis, inderdaad niet al te duur, het eten is heel slecht voor je lijn (hele rijke, vette keuken) en de verschillen zijn schrijnend (bevolking echt nog heel arm, is wel al enkele jaren geleden, hopelijk is de situatie nu beter maar ik vrees ervoor).

Goede detailkaarten kaarten vind je ter plaatse in overvloed, hier moet je daar ernstig achter zoeken.
 
Mijn laatste vacantie was Tsjechië :Y Gaaf al die wegen door de bergen :]
Volgende vacantie is weer Tsjechië :Y

klik

full
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zomer met de enfield diesel met vrouw en bagage door tsjechie gereden. leuk toeren, leuke plaatsjes. een paar factoren zorgden ervoor dat we na een week er weg gingen. In de stadjes zijn er vaak bewaakte parkeerplaatsen, zet je spul daar neer. zoek de eigenaar op en betaal anders riskeer je kapotgestoken banden. Als je ergens heen gaat en nietzeker weet of er een bewaakte parkeerplaats is.. dit dilemma hadden wij dus, we leiten de motor op slot op de bewaakte camping staan en gingen met de bus naar een naburig stadje. Bij terugkomst was er aan de motor gekloot en de receptioniste werd kwaad toen ik vroeg of ze misschien iets had gezien..
Verder het binneland in heb je veel vage zwervers die aan je bagage gaan plukken.. let erop!

De horeca daar is geweldig! dat zou een reden zijn om er weer terug te gaan, op een MZ'tje dan..
 
Vorig jaar in Tsjechie geweest en enkel goede ervaringen. Zoals eerder gezegd leuke stadjes. Motorcamping Ondrejov zit in een leuke omgeving en zelfs een motormuseum in de buurt. Wegen af en toe iets slechter maar geen probleem.
 
Vorig jaar op de motor naar de SBK in Brno geweest.
had 2 snipperdagen en 3 weekend dagen dus ben er niet lang geweest ;)
Heen reis in 2 dagen gedaan terugreis in 1 keer, 1250km :X
Wel een erg mooi land, eten en drinken erg goedkoop.
Zeer leuke ervaring *O*
full

full

full

full

full

full

full


Btw: nu met 2 Akra dempers (hexagonals :9~ :} )
 
Laatst bewerkt:
Zelf nog nooit op de motor naar Tsjechië geweest, maar wel een keer of 5 tijdens de zomervakantie met m'n ouders, en een keer backpacken met kameraden.

Wat valt er te zeggen.

Tsjechië is een mooi land, met prachtige, over het algemeen goed onderhouden wegen. De mensen zijn er zeer hulpvaardig, voor het minste of geringste zijn ze bereid om je te helpen.

Tsjechië is ook nog eens heerlijk goedkoop, voor nog geen 10 euro kun je er heerlijk uit eten, en benzine en levensmiddelen zijn er ook gewoon goedkoop :Y

Ben zelf ook nog wel een keer van plan om in de toekomst in de zomervakantie naar Tsjechië te gaan op de motor :Y
 
Ik ga dit jaar voor de 2e keer met de auto... misschien dat de motor ook nog mee gaat...
Ik weet alleen nog niet hoe...
 
Naar mijn mening is Tsjechië een leuk land!

Ik ben er 3 keer met de auto geweest, en ik heb er de meest vreemde dingen meegemaakt! Natuurlijk voldoende dronken zwervers daar, maar dat is eigenlijk triest om te zien.
Nee wij hebben ons vermaakt met de politie en de politie heeft geld aan ons verdient... Dat lijkt me eerlijke handel toch?
Wij zijn namelijk achternagezeten door de politie in een trabantje, en dan is zelfs een peugeot 307 snel! We waren namelijk een straat in gereden waar je niet in mocht met de auto, en heel toevallig stond de politie aan de andere kant van het kruispunt te wachten. Gelukkig zijn we weten te ontkomen om snel achter het hotel te parkeren..... Een dag later werden we alleen aangehouden, en kregen we zonder te weten waarvoor een boete van 20 euro! Nadat we deze netjes (contant) betaald hadden konden we zo weer doorrijden. wij dachten zelf aan een politieagent die in zijn vrije tijd aan het bijverdienen was, want alle buitenlanders werden aangehouden, en kregen een bekeuring! -O- Best lachen achteraf!

Ach ja, als een halve liter bier nog geen 50 cent kost, dan kan zo'n bekeuring er wel af toch?

Maar dit jaar ga ik er weer heen.... met de auto. (30 km onder praag)

Veel plezier in Tsjechie allemaal!
 
schopje voor dit topic..



* scheffers maakt plannen voor een motorvakantie richting praag *
 
het stadje Cheb, het eerst wat je tegenkomt als je tsjechie binnenloopt, is leuk om 2/3 dagen te blijven. Aan het naburige meer heb je een goede camping, met een zeer goed restaurantje.
Leuk binnenstadje, kasteeltje.. Eiegnlijk het leukste wat we in heel tsjechie hebben gezien.
Sla pilzen maar over..
 
Wij hebben als bestemming Zbiroh.... zit een vriendin van me in een huisje op vakantie, dus is een doel om naartoe te rijden..
 
2 jaar terug in 8 uurtjes naar praag gereden (1100 km)
Dat kan ik niet aanbevelen, maar in een dag is het zeker goed te doen.

je kunt in praag goedkoop overnachten in het strahov hostel.
5 minuten lopen naar de karl most
zet dan wel je motor bij de bewaakte parkeerplaats (toen voor 40 cent per nacht) want men had met een schroevendraaier geprobeerd mijn Blackbird te starten.
best goed asfalt en geen certificaat nodig voor de motor.
ga je de b wegen op dan kan er wel eens een putdeksel missen of een kuitlje zijn.
 
2 jaar terug in 8 uurtjes naar praag gereden (1100 km)
Dat kan ik niet aanbevelen, maar in een dag is het zeker goed te doen.

je kunt in praag goedkoop overnachten in het strahov hostel.
5 minuten lopen naar de karl most
zet dan wel je motor bij de bewaakte parkeerplaats (toen voor 40 cent per nacht) want men had met een schroevendraaier geprobeerd mijn Blackbird te starten.
best goed asfalt en geen certificaat nodig voor de motor.
ga je de b wegen op dan kan er wel eens een putdeksel missen of een kuitlje zijn.

Ja, in het Strahov Hostel ben ik ook 2 keer geweest! Je geniet daar echt van de Tsjechische cultuur..... maw: Armetierige bende! Maar zeker wel leuk! Ik moest vooral lachen toen we daar naar het 'restaurant' gingen voor het ontbijt.... Bij de kassa stonden halve liter pullen en een tap. Echt Tjechisch dus!
Maar als je zegt bewaakte parkeerplaats, bedoel je dan dat grote betonnen veld tussen de flats? Daar moesten wij namelijk ook voor betalen, alleen kan ik nou niet zeggen dat het echt 'bewaakt' is!
 
Hallo, heeft iemand van jullie tips over de te rijden route naar circuit BRNO?

Wij gaan daar met een VW bestelbus heen en willen zo makkelijk en snel mogelijk de route afleggen.

Routeplanners verschillen nogal van inzicht:
via Venlo, Frankfurt, Nürnberg en Wenen
via Venlo, Frankfurt, Nürnberg, Pilzen en Praag.
via Hengelo..., Hannover, Magdeburg Dresden Praag, ( gek genoeg kortste/snelste route)
via Dortmund naar Dresden en Praag.

En hoe is de staat van de autowegen in Tsjechië?

Is het autobaanvignet ook in Nederland verkrijgbaar?
Op ANWB site niet direct wat gevonden daarover.
 
Is het autobaanvignet ook in Nederland verkrijgbaar?
Op ANWB site niet direct wat gevonden daarover.

Tsjechisch vignet is niet verkrijgbaar in Nederland.
Alleen in Tsjechië zelf. Dus als je de grens passeert, ff stoppen en vignet kopen.
Beste is om dan ook meteen daar te pinnen voor tsjechische kronen.
De grens is sinds kort open, geen verplicht stoppen en paspoort controle meer.

(bron: www.tsjechie.net)
 
Tsjechisch vignet is niet verkrijgbaar in Nederland.
Alleen in Tsjechië zelf. Dus als je de grens passeert, ff stoppen en vignet kopen.
Beste is om dan ook meteen daar te pinnen voor tsjechische kronen.
De grens is sinds kort open, geen verplicht stoppen en paspoort controle meer.

(bron: www.tsjechie.net)
en, vignet is niet voor motoren verplicht..
 
Deur bedankt voor de info!
Sammie... we gaan met een VW bestelbussssss, dus een vignetje is wel nodig. ;)
 
oh.. als je nou eens een hele grote motor aan weerszijden schildert.. hebben ze het misschien niet door..
 
Terug
Bovenaan Onderaan