Gaar iets met me motor vanmorgen

Lady j

MF veteraan
29 aug 2002
2.390
0
omgeving den haag
Vanmorgen wilde me motor niets meer doen. Het leek erop dat het kwam door me accu. ( lichten brande zwakjes en als ik zonder licht probeerde te starten deed ie iets meer als zonder licht) Na hulp van startkabels deed ie het weer.

Maar nu mijn vraag, hoe kan dit in godsnaam komen??? Ik heb zaterdag nog ruim 150 kilometer gereden en zondag heeft ie stil gestaan in de regen ( zonder hoes |( |( )

Dus mijn opties wat het zou kunnen zijn:

1>> Het is in mijn ogen bijna onmogelijk, maar misschien parkeerlicht?? Was niet zo heel wakker vanmorgen dus ook niet echt op gelet.

2>> Vocht?? Mijn motor was gisteren nog vochtig toen ik de hoes er om heen deed en het zou zo maar kunnen dat het is gaan condenseren.

3>> Mechanisch deffect?? Hetlijkt me onwaarschijnlijk ( omdat ie het nu weer prima doet), maar zou dat ook kunnen.

Wat denken jullie ervan?
 
Het bijladen kan ook mankeren
zoals de dynamo of de gelijkrichter/regelaar

Dit denk ik niet, na het starten met de startkabels deed hij het gewoon volgens haar. Als hij niet meer bij laadde was hij er meteen weer gestopt of vlot daarna omdat dan het laatste restje van de accu leeg getrokken zou zijn geweest. Ik denk dus dat het een rotte accu is en er niets mis is met het laadsysteem.
 
kan wel zijn dat de accu kreupel begint te worden.. Zoiets had ik ook met m'n interceptor. Die wou ook niet meer aan.. duurde wel eff voordat de accu leeggetrokken was maar na het vervangen van de accu waren alle problemen weg. :)
 
Hoelang heeft je parkeerlicht gebrand en hoeveel Watt is dat lampje?

Is het een "klassieke" accu met vloeistof en dopjes, dan VLOEISTOFNIVEAU controleren en eventueel GEDISTILLEERD water bijdruppelen per iedere cel; meestal staan er 2 strepen op de accu waartussen het vochtniveau moet komen.
VERSE smelt van SCHONE condens-sneeuw geschraapt uit de diepvriezer gaat goed, maar NOOIT kraanwater.

Van accu's in/aan voertuigen ben ik gewend dat ze bij normaal gebruik en voldoende controle ongeveer 3 jaar meegaan. Ook hier weer: stilstand is achteruitgang.
 
Hoelang heeft je parkeerlicht gebrand en hoeveel Watt is dat lampje?

Is het een "klassieke" accu met vloeistof en dopjes, dan VLOEISTOFNIVEAU controleren en eventueel GEDISTILLEERD water bijdruppelen per iedere cel; meestal staan er 2 strepen op de accu waartussen het vochtniveau moet komen.
VERSE smelt van SCHONE condens-sneeuw geschraapt uit de diepvriezer gaat goed, maar NOOIT kraanwater.

Van accu's in/aan voertuigen ben ik gewend dat ze bij normaal gebruik en voldoende controle ongeveer 3 jaar meegaan. Ook hier weer: stilstand is achteruitgang.
He willem, heb je dit stukje tekst ergens opgeslagen :X ;)
 
Hoelang heeft je parkeerlicht gebrand en hoeveel Watt is dat lampje?

Is het een "klassieke" accu met vloeistof en dopjes, dan VLOEISTOFNIVEAU controleren en eventueel GEDISTILLEERD water bijdruppelen per iedere cel; meestal staan er 2 strepen op de accu waartussen het vochtniveau moet komen.
VERSE smelt van SCHONE condens-sneeuw geschraapt uit de diepvriezer gaat goed, maar NOOIT kraanwater.

Van accu's in/aan voertuigen ben ik gewend dat ze bij normaal gebruik en voldoende controle ongeveer 3 jaar meegaan. Ook hier weer: stilstand is achteruitgang.

Zoals ik al zei, lijkt het me erg stug dat dat het geweest is. Vanmorgen totaal geen problemen meer gehad, echt heel vaag :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan