Gaat een PDA nu wel of of niet stuk van trillingen

Gaat het nog goed of is ie stuk door de trillingen

  • Hij is stuk gegaan

    Stemmen: 2 25,0%
  • 1000 kms en hij doet ut nog

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5000km en hij doet uit nog

    Stemmen: 4 50,0%
  • 10000 kms en hij doet het nog

    Stemmen: 1 12,5%
  • zelf gefarbiceerde oplossing en het gaat nog goed

    Stemmen: 1 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.497
181
Soest
Ja, ik weet het laatst al een onderwerp gehad wat min of meer hierover ging.
Ja, ik heb alle reakties gelezen.

Edit link :
PDA/navigatie op je stuur

Maar de meningen zijn verdeelt dus dacht ik voordat ik voor een oplossing kies eens even pollen wat de ervaringen zijn. Dat de boel stuk kan gaan van trillingen geloof ik wel (alles gaat stuk als je maar hard genoeg schud bij je juiste frequentie) maar wat als jij de boel met zón rammount(rubberen kogels) of een andere merk vast zet gaat het dan wel of niet goed.

Wat zijn jullie ervaringen (dus geen meningen maar keiharder feiten) zoals ik rij al tig kilometers ne bij mij gaat het nog steeds goed of is de PDA defect geraakt.

Polletje komt er aan....
 
Laatst bewerkt:
ja ze gaan erdoor stuk :Y


vooral die HP PDA's zijn daar gevoelig voor, ik werk bij een bedrijf die maandelijks 60.000 defecte HP pda's binnen krijgen en repareert, dus kan zeggen dat er wel enige ervaring mee is ;)


koop gewoon een TomTom Rider en je heb een gegarandeerde navigator voor op de motor :Y
 
ja ze gaan erdoor stuk :Y


vooral die HP PDA's zijn daar gevoelig voor, ik werk bij een bedrijf die maandelijks 60.000 defecte HP pda's binnen krijgen en repareert, dus kan zeggen dat er wel enige ervaring mee is ;)


koop gewoon een TomTom Rider en je heb een gegarandeerde navigator voor op de motor :Y

Zegt dat niet iets over de kwaliteit van die PDA's,






Ik zou me stiekum schamen als ik dat over onze producten moest vertellen :Y :Y :Y :Y :Y :Y
 
Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat m'n (uitgeschakelde) PDA na een ritje in m'n topkoffer helemaal van slag was (alle informatie kwijt en alles compleet nieuw moeten instellen en installeren). Sindsdien ga ik er van uit dat PDA's niet tegen trillingen kunnen.

Overigens was de PDA zeker de 2e keer redelijk beschermd tegen trillingen en stoten door kleding en andere spullen in m'n topkoffer.
 
Nee, het zegt meer iets over het gebruik van spullen waar ze voor geschikt zijn......
De prijs van een PDA wordt onder meer bepaald door de manier waarop ze in elkaar worden gezet. Natuurlijk kun je ze waterdicht en trillingvrij maken, maar daar zit een prijskaartje aan.
Wedden dat de meeste gewone gebruikers dat prijskaartje niet willen betalen? Waarom zouden ze ook, als ze dat ding nooit op een motor gebruiken. Een beperkte serie maken, alleen voor motorrijders, zal nog een stuk duurder uitvallen. Feit blijft dat zo'n PDA dan nog steeds lastiger te gebruiken is als een Garmin of TomTom. Waarom zouden ze dus, als de oplossing al lang te koop is?

Wist je dat je de afstandsbediening van je tv ook als hamer kunt gebruiken? Eenmalig, da's waar...... :X
 
Nee, het zegt meer iets over het gebruik van spullen waar ze voor geschikt zijn......
De prijs van een PDA wordt onder meer bepaald door de manier waarop ze in elkaar worden gezet. Natuurlijk kun je ze waterdicht en trillingvrij maken, maar daar zit een prijskaartje aan.
Wedden dat de meeste gewone gebruikers dat prijskaartje niet willen betalen? Waarom zouden ze ook, als ze dat ding nooit op een motor gebruiken. Een beperkte serie maken, alleen voor motorrijders, zal nog een stuk duurder uitvallen. Feit blijft dat zo'n PDA dan nog steeds lastiger te gebruiken is als een Garmin of TomTom. Waarom zouden ze dus, als de oplossing al lang te koop is?

Wist je dat je de afstandsbediening van je tv ook als hamer kunt gebruiken? Eenmalig, da's waar...... :X

Oh wacht even...
dus een PDA moet ik dus met de grootste voorzichtigheid gebruiken, moet hem altijd in de orginele verpakking vervoeren, en als ik hem wil gebruiken, dan moet ik zorgen dat ie trillingsvrij gebruikt wordt, anders gaat ie kapot.....

Ik heb ook een mobieltje met trilfunctie, die zal ik dan maar niet meer gebruiken, anders gaat ie dus kapot.....

Kom nou als je een PDA maakt, weet je dat zo.n ding een keer gebruikt wordt, dat ie een keer kan vallen, en dat ie dus een beetje trilling moet kunnen verdragen, anders moet je er zo'n kast omheen bouwen met een dvd en cd-rom erin, en zo'n groot scherm en toetsenbord erbij
 
Oh wacht even...
dus een PDA moet ik dus met de grootste voorzichtigheid gebruiken, moet hem altijd in de orginele verpakking vervoeren, en als ik hem wil gebruiken, dan moet ik zorgen dat ie trillingsvrij gebruikt wordt, anders gaat ie kapot.....

Ik heb ook een mobieltje met trilfunctie, die zal ik dan maar niet meer gebruiken, anders gaat ie dus kapot.....

Kom nou als je een PDA maakt, weet je dat zo.n ding een keer gebruikt wordt, dat ie een keer kan vallen, en dat ie dus een beetje trilling moet kunnen verdragen, anders moet je er zo'n kast omheen bouwen met een dvd en cd-rom erin, en zo'n groot scherm en toetsenbord erbij
Wat l@l je nou... mijn PDA (HP overigens) doet het na 5000km nog prima. En ja, je moet wel een goede steun gebruiken (ram-mount) die trillingen elimineert. Maar dat geldt net zo goed voor Garmin en andere electronica.

PDA gevallen :Y
Meer dan 5000km op de motor :Y
Enige vorm van vocht in de PDA :N


Maar wel
Otterbox :Y
Ram-mount :Y
 
Oh wacht even...
dus een PDA moet ik dus met de grootste voorzichtigheid gebruiken, moet hem altijd in de orginele verpakking vervoeren, en als ik hem wil gebruiken, dan moet ik zorgen dat ie trillingsvrij gebruikt wordt, anders gaat ie kapot.....

Ik heb ook een mobieltje met trilfunctie, die zal ik dan maar niet meer gebruiken, anders gaat ie dus kapot.....

Kom nou als je een PDA maakt, weet je dat zo.n ding een keer gebruikt wordt, dat ie een keer kan vallen, en dat ie dus een beetje trilling moet kunnen verdragen, anders moet je er zo'n kast omheen bouwen met een dvd en cd-rom erin, en zo'n groot scherm en toetsenbord erbij
:Z
 
Wat l@l je nou... mijn PDA (HP overigens) doet het na 5000km nog prima. En ja, je moet wel een goede steun gebruiken (ram-mount) die trillingen elimineert. Maar dat geldt net zo goed voor Garmin en andere electronica.

PDA gevallen :Y
Meer dan 5000km op de motor :Y
Enige vorm van vocht in de PDA :N


Maar wel
Otterbox :Y
Ram-mount :Y

Val ik jou aan of zo, ik reageer allen op een mailtje hoor waarin gesuggereerd wordt dat er alleen idioten zijn die een PDA anders gebruiken dan waar die voor gemaakt zou zijn
:? :? :? :? :? :?
 
Mijn vorige PDA ging 3 jaar mee, toen begon het scherm langzaamaan pixels te verliezen. Mijn nieuwe PDA had ik in mei/juni (1 maand oud) mee op motorvakantie naar Italie, Spanje en Frankrijk. Een week na thuiskomst bleek het scherm "gebroken". Geen garantie, oorzaak vermoedelijk te veel trillingen. Kosten 170 euri.
 
ja ze gaan erdoor stuk :Y


vooral die HP PDA's zijn daar gevoelig voor, ik werk bij een bedrijf die maandelijks 60.000 defecte HP pda's binnen krijgen en repareert, dus kan zeggen dat er wel enige ervaring mee is ;)


koop gewoon een TomTom Rider en je heb een gegarandeerde navigator voor op de motor :Y

Maar weet jij dan de oorzaak? Maw. hebben jullie duidelijk een relatie tussen het gebruik van de PDA op de motor en het stukgaan geconstateerd? Trillingen zijn er namelijk in allerlei vormen, waarbij het op de grond laten vallen wel wat extremer is dan op de motor meenemen lijkt me.
 
Val ik jou aan of zo, ik reageer allen op een mailtje hoor waarin gesuggereerd wordt dat er alleen idioten zijn die een PDA anders gebruiken dan waar die voor gemaakt zou zijn
:? :? :? :? :? :?
Oh sorry, ik wist niet dat je aan het mailen was O-) ...

[on-topic]
Misschien begrijp ik je reactie dan verkeerd. Maar al die onzin over trillingen komt alleen van één bepaald bedrijf. Ik heb meer dan 100.000km met dat ding gereden in de auto/op de motor en hij is meerdere malen gevallen. Geen probleem, hij doet het nog steeds.

Ja, een PDA is in eerste instantie niet gemaakt om mee te navigeren (ook niet in de auto). En je moet een PDA niet in je tanktas stoppen of er onbeschermd mee in een regenbui rijden. Maar met een ram-mount en Otterbox werkt het perfect.

Garmin heeft andere kwaliteiten (net als een PDA overigens), maar daar ging de discussie niet over ;) .
 
Ik mis, 70.000km (op mijn XT ook nog extra 30.000km = dus ondertussen ook al 100.000km+) en hij doet het nog steeds zonder problemen.

Ik leg hem meestal in mijn tanktas, als het regent in een ORTLIEB, waterdicht zakje met silica gel.

Tanktas houdt het trillingvrij.
Ortlieb en silica houdt het water buiten ;)
 
Zelf gebruik ik mijn palm os pda als navigatie op de motor.
In een hele platte taktas die hele dunne waar alleen een kaart in past maar heb wel een dunne pad eronder van 1 cm dik zodat de pda niet zowat rechtstreeks op de tank zit. Nog geen problemen gehad maar ook nog niet veel gebruikt alleen 600km dus bijna niks. Maar als je een pad of schruim rubber iets eronder doet om trillingen te verkomen kan er niets aan de hand zijn toch :?
 
Nee hoor. Pda is ook bedoeld voor mee te nemen in broekzak of tas enzo daar kan die ook flinke schokken krijgen... of je moet met 200 over drempel gaan ja dan kan die kapot gaan |( |( |( |(
 
Nee, het zegt meer iets over het gebruik van spullen waar ze voor geschikt zijn......
De prijs van een PDA wordt onder meer bepaald door de manier waarop ze in elkaar worden gezet. Natuurlijk kun je ze waterdicht en trillingvrij maken, maar daar zit een prijskaartje aan.
Wedden dat de meeste gewone gebruikers dat prijskaartje niet willen betalen? Waarom zouden ze ook, als ze dat ding nooit op een motor gebruiken. Een beperkte serie maken, alleen voor motorrijders, zal nog een stuk duurder uitvallen. Feit blijft dat zo'n PDA dan nog steeds lastiger te gebruiken is als een Garmin of TomTom. Waarom zouden ze dus, als de oplossing al lang te koop is?

Wist je dat je de afstandsbediening van je tv ook als hamer kunt gebruiken? Eenmalig, da's waar...... :X

:^

Enneh....hetzelfde geldt voor giftige paddestoelen, die kun je ook maar 1 keer eten :+

[me]BeemerBeest is een fervent Garmin gebruiker onder het mom van "het kost een boel maar dan heb je ook wat".[/me]
 
Oh wacht even...
dus een PDA moet ik dus met de grootste voorzichtigheid gebruiken, moet hem altijd in de orginele verpakking vervoeren, en als ik hem wil gebruiken, dan moet ik zorgen dat ie trillingsvrij gebruikt wordt, anders gaat ie kapot.....

Ik heb ook een mobieltje met trilfunctie, die zal ik dan maar niet meer gebruiken, anders gaat ie dus kapot.....

Kom nou als je een PDA maakt, weet je dat zo.n ding een keer gebruikt wordt, dat ie een keer kan vallen, en dat ie dus een beetje trilling moet kunnen verdragen, anders moet je er zo'n kast omheen bouwen met een dvd en cd-rom erin, en zo'n groot scherm en toetsenbord erbij

Kom nou ......... jij dan ....
een beetje trilling is iets heel anders dan langdurig blootstellen aan hoogfrequente trillingen op je motor.

't Zal schokkend voor je zijn, maar een pda kan je ook niet ff op de kachel opwarmen 's winters. Ook daar kunnen die bar slechte apparaten niet tegen. Ook schijnen ze bij hoogzomer er niet tegen te kunnen als je voor de hoognodige afkoeling onderwater wilt spelen met zo'n pda. Extremen. Je kan ze krijgen hoor.
 
Nee, het zegt meer iets over het gebruik van spullen waar ze voor geschikt zijn......
De prijs van een PDA wordt onder meer bepaald door de manier waarop ze in elkaar worden gezet. Natuurlijk kun je ze waterdicht en trillingvrij maken, maar daar zit een prijskaartje aan.
Wedden dat de meeste gewone gebruikers dat prijskaartje niet willen betalen?

Ze zijn er inderdaad, kijk maar eens hier...http://www.ecom-ex.com/irocx20series.html?&cHash=d7315b5459&productid=184

En inderdaad, hangt een prijskaartje aan van een kleine €2500

Maar ja, een PDA koop je om iets kleins en licht mee te nemen, dit is formaat "baksteen" met het bijbehorende gewicht... |(

|( |(
 
Overigens zijn de trillingen kennelijk wel extreem. Van de zomer is tijdens een dag lange rit mijn bril die in een harde brillenkoker zat, omdat ik 1 dag toch de zonnebril maar eens opzette, het ene gals van mijn bril verplintert. Niet gevallen alleen een 700 km in de koker in de tanktas op een r1100GS.
 
Overigens zijn de trillingen kennelijk wel extreem. Van de zomer is tijdens een dag lange rit mijn bril die in een harde brillenkoker zat, omdat ik 1 dag toch de zonnebril maar eens opzette, het ene gals van mijn bril verplintert. Niet gevallen alleen een 700 km in de koker in de tanktas op een r1100GS.

BMW gebruikt toch balansassen :?

Hoogfrequent is er dus nog genoeg over, daar kun je toch ook onvruchtbaar van worden :+
Hoe is het nu met je klokkenspel :?
 
Jochie toch. Zeker zo'n blaag die nog niet op een echte motor mag rijden. Rijdt op een rijstfabriek en stelt impertinente vragen. Tedje dat vraag je toch niet aan oudere heren op een BMW!
 
Terug
Bovenaan Onderaan