Gaat elke rijder een keer onderuit?

Stefano

MF'er
25 apr 2003
182
0
Zoelmond
Ik hoor van ervaren rijders dat elke motorrijder wel een keer op zijn bek gaat.

Nou zou ik graag willen weten:

Hoelang had jij je rijbewijs voordat je een keer schade reed?
Wat voor motor reed je?
Hoe kwam het?

ps. Zelf ben ik nog niet onderuit gegaan...gelukkig...1 jaar rijbewijs
 
Stefano:
Ik hoor van ervaren rijders dat elke motorrijder wel een keer op zijn bek gaat.
Nou zou ik graag willen weten:
Hoelang had jij je rijbewijs voordat je een keer schade reed?

1 maand

Stefano:
Wat voor motor reed je?

Suzuki GS 500 e Slingshot

Stefano:
Hoe kwam het?

0 ervaring.
Niet goed opgelet, achterop een file geknald.


ps. Zelf ben ik nog niet onderuit gegaan...gelukkig...1 jaar rijbewijs

Denk dat elke motorrijder een keer gaat.
Die Murphy had nooit geboren mogen worden :P
 
2 Schuivertjes gehad nu, 1 vorig jaar met 50 km/u (voorwiel gleed weg, grind in de bocht) en afgelopen zondag de 2e, met 120/130 km/u, wederom het voorwiel wat weggleed, deze keer door onbekende oorzaak. Beide keren zelf ongedeerd.

Heb bijna 2 jaar m'n rijbewijs nu, best veel km gereden al. Hoop voorlopig weer ff schadevrij te blijven :) maar motorrijden is en blijft een evenwichtssport, dus vallen is altijd een risico, zeker op een wat sportievere motor waar je vaak iets meer de grenzen opzoekt. Ik gun het niemand maar heb niet de illusie "mij overkomt zoiets niet", want dat dacht ik ook altijd.
 
Had 7 maanden m'n rijbewijs... Toen onderuit met m'n RS125 over zand/grind in de bocht.. Eigen fout, had verder vooruit moeten kijken.. |(
Hoop nu even schadevrij te blijven.. O-)
 
Ik had 9 jaar mijn RBW en al vier motoren gehad (en 15k km/jaar).
Na al die jaren 'lekker doorrijden' breekt op een rotonde mijn achterwiel uit en hoppa! daar gleed ik de afslag af.
BTW, wel de afslag die ik moest hebben, dus ik keek iig goed de bocht door.
Helaas had ik te weinig snelheid om thuis te komen. :P

Was een VFR750 (zo eentje met een 130/80 achterbandje) en ik had nauwelijks schade; beetje krassen en gedeukt ego...
 
5 jaar na het behalen van het roze papiertje werd ik aangereden, buiten mijn schuld, verder nog nooit iets gehad .....

(als je heel veel ongelukken met crossers op jeugdige leeftijd niet meetelt dan)

Was met mijn eerste Guzzi Le Mans en inderdaad "Ik had je niet gezien........"

 
Hoelang had jij je rijbewijs voordat je een keer schade reed?

zo'n 3 maanden

Wat voor motor reed je?

Kawasaki CSR305 25kw

Hoe kwam het?

Onderuit geremd, ijzel op oprit-bocht van de snelweg
 
Ik ben een keer uitgegleden op een half gesmolten sneeuwlaag. Ik reed niet hard, dus er was alleen wat verbogen. Nothing serious.

Ennuh...vroeg of laat gaat iedere motorrijder een keer onderuit imho.
 
Rijbewijs: Jaartje
Motor: Honda CBR600F
Hoe: Door schrikactie in bocht rem ingeknepen en het asfalt gekust
 
Smokie, waar blijf je nou toch ? :+

In mijn eerste jaar onderuit gereden door een auto die niet aan het opletten was. Helaas kan dat gebeuren hoe rustig je ook een kruispunt oversteekt, heb ik kunnen merken. Motor helemaal weg en zelf blijvende schade helaas. Hoort allemaal bij de hobby die 'motorrijden' heet.
 
1e keer onderuit: tijdens lessen, in de hagelbui from hell, alles bleef liggen, het was als rijden over knikkers. Met de CB500 van de rijschool, geen schade want ik ging echt maar 5 km/u (door de hagel).

2e keer onderuit: in een winkel, de motor werd (buiten de winkel) onderuit gereden door een achteruitstekende Franse dame (die doorgereden is :( ), ik stond even een flesje water te kopen en was er niet bij (was een monster, de motor), schade aan steppies, stuur, demper en gebarsten alu. framedeel waar steppie aanzit.

3e keer onderuit: op de A16, vlak voor van Brienenoord, voorwiel blokkeerde tijdens remmen (vermoed vuil op de weg), met de Speed Triple. Schade: alles wat eraf kon aan de linkerkant was eraf...
 
*3jaar (half jaar rijervaring)
*VFR400R nc30 (gaaf ding jonge :9 )
*zitten slapen (remmen in de bocht ipv gas en sturen)


Het zal iedereen weleens overkomen, neem het mee en rij door! :]
 
Schaam schaam......vorig jaar in de Ardennen.....paar maanden mijn rijbewijs....rugzak afgedaan, wegenkaart eruit gehaald en rugzak op de grond gelegd, route bekijken, kaart opvouwen, rugzak pakken.....KABAM!!!! Oeps...op een huur Kawa ZX6R.....iets van 800 pleuro schade! Uitlaat, kuipdeel, remhandle en spiegel beschadigd. Kon gelukkig nog rijden, remhandle was niet afgebroken, pfjoew.
 
Na 4 maanden en 5000 km. '(
CBR600F
Onderuit geremd op grind.
Motor behoorlijk wat schuifschade aan de linkerzijde, zelf twee vingers linkerhand gebroken. :(
 
Na 4 maanden op m'n BMW R1150RS
Eigen stomme schuld... toch gaan rijden met gladheid.
Op een flauw omhoog lopende weg ging m'n achterwiel slippen en gleed weg.
Langzaam omgevallen. Schade: Barst in linker spiegel en 3 minieme krasjes
in m'n stuurkuip. Enorme deuk in m'n ego en een stuk wijzer meteen.
Verder gaat het tot nu toe prima (klop klop klop)
8-)
 
Na ongeveer anderhalf jaar. Met mijn pa op vakantie in Belgie. Kwamen we bij een T-kruising waarvan de doorgaande weg voorrang had. In de verte kwam wel een auto aan, maar ik dacht dat mijn pa er wel voorlangs zou gaan, maar dat deed ie niet. Daar ben ik dus achterop gereden |(
Verder nooit meer wat gehad.
 
Omgelazerd op de Alpe Dúez.
Tijdens een vakantie naar frankrijk op alpe dúez, afslag gemist dus ff keren op de weg met passagier en bagage,hellingpercentage onderschat, draai niet in een keer kunnen nemen, dus stoppen haaks op de rijrichting, tering wat krijg je dan veel gewicht aan 1 kant van de motor. Kon hem dus niet meer houden en heb m'n fiets neergelegd. Geen schade alleen wat kleine krasjes op het linkerkuipdeel. Wel een halve tank benzine eruit gelopen voor ik alles weer overeind had staan.

[edit] Was na 8 jaar motorrijden en plus/min 80000km
 
na 8 jaar motorrijden door een vrachtwagen van de weg afgereden. Ik was net begonnen om de vrachtwagen in te halen toen de chauffeur besloot ook een voor hem rijdende vrachtwagen in te halen. Op dat moment wordt zo,n vrachtwagenwiel ineens heel groot als tie zo naar je toe komt. Ik ben dus heel hard gaan remmen waardoor het voorwiel van de supermagna blokkeerdeen de motor op de weg klapte bij 100 km/h. Hierdoor heb ik de vrachtwagen gelukkig niet geraakt want dat had ik niet overleefd maar ben ik zo,n 50 meter door gestuiterd over de weg de berm in. gelukkig niks geraakt. mijn knie was helemaal aan gort en kan dus sinds die tijd niet meer de sport uitoefenen die ik toen deed ;( kan in ieder geval wel weer normaal lopen. moraal van het verhaal is dat ook al denk je goed te kunnen motorrijden het hoeft niet je eigen schuld te zijn om een ongeval te krijgen.
 
28 jaar terug.
1/2 jaar mijn rijbewijs.
Nieuwe banden onder m'n Jawa gezet.
Rij volgas(??) de straat uit, neem de bocht, leg op m'n plaat.
Wist ik veel dat die banden nog wat vettig waren, gewoon stom!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan