Gaat Fransoezje aan de bak of niet?

Fransoezje

MF'er
17 dec 2006
167
0
Purmerend
He hoi allemaal. :W

Ik heb een vraag (of wat) over mijn motor en eventuele bak.
Het zit zo, ik kan een Velorex bak met frame voor niet al te veel pleuries op de kop tikken. Nou is mijn vraag of dit niet te licht is aan mijn Suzuki gs 650 gt en zo ja, wat daar eventueel aan te doen is.

Dus graag jullie reacties of dit een goeie combi kan worden ja of nee.

Wat het echte technische gewauwel betreft zal ik op een gegeven moment wel afhaken :+ en kunt u allen een fijne boom opzetten met MZintruder. :Y
Wel blijf ik ten alle tijden beschikbaar voor het slappe gewauwel 8-)

Foto's komen asap

Groetjes
 
Fotootjes
Bak:
bak1fq3.jpg

bak2ox9.jpg

bak3jm9.jpg

En de motor is dus deze:
dsc01212zy1.jpg
 
Is dat de bak die aan zijn Kawa zat?

(Zo ja, was te licht voor mijn Intruder 1400, werd me verteld...)
 
Ik vind de Bak iets te licht maar met kleine Wielen, Schommelvork en een beetje Gewicht in de Bak is het wel te doen.
 
Zoals reeds gezegd is het bakkie misschien een beetje te licht, je fiets weegt toch iets van tegen de 240 kg? Bakkie maar iets van 70



[wauwel-modus-on]
Die Velorex-jes zien er echt niet uit he?
[wauwel-modus-off]






:+ O-)
 
Ik vind de Bak iets te licht maar met kleine Wielen, Schommelvork en een beetje Gewicht in de Bak is het wel te doen.

Je kan de bak ook op 1 meter afstand van de motor monteren. Tussen de motor en de bak een platform maken waar extra veel bierkratten bagage te stouwen is. Dan kun je wat nog extra handdoeken meenemen op vakantie, of een wasdroger of zo.......
 
Even wat technische gegevens dan maar ;)
De GS weegt volgens wphb 215 kilo. De Velorex zal rond de 70 kilo liggen.
Wat ik op internet tegenkwam over verhoudingen bak-motor, dat het gewicht van de bak tussen 1/3 en 1/2 van het motorgewicht ligt. Zou dus "net" moet kunnen (of breder monteren) Volgens Velorex: Het frame is een stevige stalen buizenframe met dito ophanging waardoor hij zelfs aan de zwaarste Harley-Davidson gemonteerd kan worden. Tja....
Bakkie is zojuist telefonisch aangeschaft en er zit gelijk nog een motor extra bij O-) en een berg onderdelen :Y
Het spul moet alleen nog even opgehaald worden. Iemand in de buurt die een aanhanger te leen heeft toevallig?
 
ik heb hier voor de deur een karretje staan.
er zit alleen geen lichtbalk op, die zal je even moeten regelen.
Vrijdag neem ik hem waarschijnlijk zelf mee, anders staat hij tot je beschikking

met een extra diagonaal en een volkswagen naaf zal de velorex het waarschijnlijk best doen aan die soez.
als we clubsgewijs gaan aanbouwen denk ik dat er nog iemand op de wachtlijst staat O-)
 
Laatst bewerkt:
Even wat technische gegevens dan maar ;)
De GS weegt volgens wphb 215 kilo. De Velorex zal rond de 70 kilo liggen.
Wat ik op internet tegenkwam over verhoudingen bak-motor, dat het gewicht van de bak tussen 1/3 en 1/2 van het motorgewicht ligt. Zou dus "net" moet kunnen (of breder monteren) Volgens Velorex: Het frame is een stevige stalen buizenframe met dito ophanging waardoor hij zelfs aan de zwaarste Harley-Davidson gemonteerd kan worden. Tja....
Bakkie is zojuist telefonisch aangeschaft en er zit gelijk nog een motor extra bij O-) en een berg onderdelen :Y
Het spul moet alleen nog even opgehaald worden. Iemand in de buurt die een aanhanger te leen heeft toevallig?


Mijn aanhanger heeft inmiddels al ervaring met spannetjes vervoeren...
Staat alleen nog Ratman1, bedoeling was om em morgenmiddag weer op te halen (moet voor mn werk toch min of meer die kant op)...

Oja... ook ik wil hem eigenlijk zaterdagmorgen weer zelf gebruiken...
en zelf woon ik niet in de buurt...
 
@ Dropje: Lelijk, of is ie mooi van lelijkheid ? :) . Beetje wel he, maar ach je gaat er vanzelf van houden he. 8-)

@ Zeepok: Wat dacht je van een afwasmachine??? Das pas handig 8-) :)

@ Halflive: Er is meel :Y
 
Mijn aanhanger heeft inmiddels al ervaring met spannetjes vervoeren...
Staat alleen nog Ratman1, bedoeling was om em morgenmiddag weer op te halen (moet voor mn werk toch min of meer die kant op)...

Oja... ook ik wil hem eigenlijk zaterdagmorgen weer zelf gebruiken...
en zelf woon ik niet in de buurt...

Ik heb een aanhanger die iets kleiner is een geen nerklapbare achteklep heeft, voor het puur vervoeren van een kaal zijspan is ie denk ik wel geschikt.
zal ik hem vrijdag meenemen?
 
Ik heb een aanhanger die iets kleiner is een geen nerklapbare achteklep heeft, voor het puur vervoeren van een kaal zijspan is ie denk ik wel geschikt.
zal ik hem vrijdag meenemen?


Zeg Ratman, is dat deze kar????
Want de bedoeling is dat er een motor , een frame voor het span en een bakkie op passen. En als dit um is moet dat wel lukken zo te zien. Maar ik ga ook nog ff bij halflive kijken of het op zijn kar past.


full
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier voor de deur een karretje staan.
er zit alleen geen lichtbalk op, die zal je even moeten regelen.
Vrijdag neem ik hem waarschijnlijk zelf mee, anders staat hij tot je beschikking

met een extra diagonaal en een volkswagen naaf zal de velorex het waarschijnlijk best doen aan die soez.
als we clubsgewijs gaan aanbouwen denk ik dat er nog iemand op de wachtlijst staat O-)
We hebben vanmorgen ff gekeken, maar dat karretje lijkt me niet helemaal meer safe voor een motor, frame en bak.... (understatement) :+ O-)
We gaan eens kijken wat we allemaal gaan doen als het spul hier is :Y
Eerst moet er een Hondaatje opgeknapt cq rijdend gemaakt worden voordat er aan een span gedacht kan worden. Fransje wil graag een rijdende solo motor houden (rare mensen hoor, die solorijders :+ )
 
Eerst moet er een Hondaatje opgeknapt cq rijdend gemaakt worden voordat er aan een span gedacht kan worden. Fransje wil graag een rijdende solo motor houden (rare mensen hoor, die solorijders :+ )

Ik ken dat, is een soort ontkennings-fase. Een Fase waarin je nog denkt weerstand te kunnen bieden tegen het zijspan-virus. Heel herkenbaar voor mij :+
 
Ja maar deze vrouw lijkt het toch ook wel heel praktisch en leuk om eens lekker tussen de file door te kunnen inplaats van achteraan te sluiten. :]

Maar zou het echt zover komen dat ik straks niet anders meer wil en nu dus inderdaad nog in de ontkenningsfase zit??

Wat je noemt een identiteitscrises, ben ik een solo of een zijspan rijder. :?
Kan bij mij niet aan de orde zijn, ik hou niet van hokjes. })
 
Ja maar deze vrouw lijkt het toch ook wel heel praktisch en leuk om eens lekker tussen de file door te kunnen inplaats van achteraan te sluiten. :]

Maar zou het echt zover komen dat ik straks niet anders meer wil en nu dus inderdaad nog in de ontkenningsfase zit??

Wat je noemt een identiteitscrises, ben ik een solo of een zijspan rijder. :?
Kan bij mij niet aan de orde zijn, ik hou niet van hokjes. })

De enige file die wij hier in de buurt hebben is voor het plaatselijke stoplicht :P ;)

Maar idd, effe naar voren rijden of tussen de file door (als ik naar de 'grote stad' ga) is er niet meer bij. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan