Gaat Fransoezje aan de bak of niet?

hevu en nog een belgische collega hebben behoorlijk last gehad van een voorwiel dat uit het midden staat.
in beide gevallen rechts naast het midden.

Kun je dus het beste je achterwiel rechts van het midden hebben.
(wat ik met dat nieuwe wiel dus ook een beetje heb, enkele mm's. Merk ik solo niks van. :N

Is dat trouwens niet meteen een nieuwe mogelijkheid in plaats van vlucht veranderen? :P
 
hevu en nog een belgische collega hebben behoorlijk last gehad van een voorwiel dat uit het midden staat.
in beide gevallen rechts naast het midden.

En anders kun je bij elke fietsenboer nog compensatie veren kopen voor pak em beet € 2,50
werkt simpel en effectief :Y
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
van harte gefeliciteert Ciska met je verjaardag
full
 
Hé hallo allemaal,

even een laat bedankje voor de leuke felicitaties. Erg leuk om te lezen. :Y

Tot gauw maar weer (voor sommige mensen waarschijnlijk bij de Deen ofzo ;-) ) :W

Groetjes
 
Hé hallo allemaal,

even een laat bedankje voor de leuke felicitaties. Erg leuk om te lezen. :Y

Tot gauw maar weer (voor sommige mensen waarschijnlijk bij de Deen ofzo ;-) ) :W

Groetjes
Neenee, we hadden afgesproken dat de volgende keer het bier (ergens) koud zou staan :Y
 
Zit die Bak al aan de Motor :?

Oh verkeerd begrepen *D

Alsnog gefeliciteerd met je Verjaardag *O* *O*
Nee, nog niet O-)
Ik ben nog steeds met de Honda bezig. De MZ voorvorkpoten zitten erin, ben nu nog met de rem bezig. Waarschijnlijk de vering nog even aanpassen, daarna het blok nog even goed afstellen en dan kunnen we verder :W
 
Dank je wel hoor Henk, dat vind ik lief van je. In elk geval tot kadijkerkoog he, jullie kwamen toch wel he?

Groetjes van Fransoezje, die op de fiets komt en niet kan w8ten tot ze aan de bak kan :?
(k :( t honda)
 
:+ :+ :+ oeps ik had de flaptop weer eens te pakken en daar staat MZje standaard ingelogd.
Sorry hoor schat, ik zal het niet meer doen (maar ja wat wil je op dit onchristelijke tijdstip)
Fransje gaat maar eens naar bed, truste :W
 
Wegwezen oma!
Er lijkt wat schot in de zaak te komen...... O-)
Gisteren dit motortje opgehaald, zonder kenteken en wat missende onderdelen. Maar daar kostte het ook naar, benzinekosten en huur van een aanhangertje om precies te zijn :Y
Zadel en koplamp zijn wel aanwezig, voor de rest, what you see is what you get:
P261008_11.40.JPG

P261008_15.28[03].JPG

Maar laat daar nou zo'n voorvorkje inzitten *D :P :
P261008_15.27[04].JPG

Voelt u hem al aankomen?

Het vorkje ga ik pasmaken voor de Honda :Y
Voor wat technische details van de ombouw.
De Honda weegt een 40 kilo meer dan de ES.
Het diameterverschil van het balhoofd is 8 mm. (ES: 34, Honda: 26)
De buitendiameter van de Honda is 50 mm
De volgende maten zijn even snel opgemeten in het donker:
Het lengteverschil van het balhoofd is ongeveer 6 cm (ES: 24, Honda: 18)
De hoogte van het onderste punt van het balhoofd scheelt ongeveer 2 cm (ES: 76, Honda: 78)

Het lengteverschil wil ik met vulbussen oplossen en het diameterverschil door middel van passende lagers. Wat is verstandig met betrekking tot de vulbussen? Eentje boven en eentje onder of alleen 1 dikke boven?
Het hoogteverschil maak ik me niet zo druk om, voor zijspangebruik wil je de boel toch zo laag mogelijk hebben.
Ik weet nog niet wat dit betekent voor de setup van de schokbrekers, maar dat komt wel.
 
Wegwezen oma!
Er lijkt wat schot in de zaak te komen...... O-)
Gisteren dit motortje opgehaald, zonder kenteken en wat missende onderdelen. Maar daar kostte het ook naar, benzinekosten en huur van een aanhangertje om precies te zijn :Y
Zadel en koplamp zijn wel aanwezig, voor de rest, what you see is what you get:
[http://home.student.uva.nl/johan.tillema/ES%202501/P261008_11.40.JPG (afbeelding)]
[afbeelding]
Maar laat daar nou zo'n voorvorkje inzitten *D :P :
[afbeelding]
Voelt u hem al aankomen?

Het vorkje ga ik pasmaken voor de Honda :Y
Voor wat technische details van de ombouw.
De Honda weegt een 40 kilo meer dan de ES.
Het diameterverschil van het balhoofd is 8 mm. (ES: 34, Honda: 26)
De buitendiameter van de Honda is 50 mm
De volgende maten zijn even snel opgemeten in het donker:
Het lengteverschil van het balhoofd is ongeveer 6 cm (ES: 24, Honda: 18)
De hoogte van het onderste punt van het balhoofd scheelt ongeveer 2 cm (ES: 76, Honda: 78)

Het lengteverschil wil ik met vulbussen oplossen en het diameterverschil door middel van passende lagers. Wat is verstandig met betrekking tot de vulbussen? Eentje boven en eentje onder of alleen 1 dikke boven?
Het hoogteverschil maak ik me niet zo druk om, voor zijspangebruik wil je de boel toch zo laag mogelijk hebben.
Ik weet nog niet wat dit betekent voor de setup van de schokbrekers, maar dat komt wel.


Ik wens je veel succes, en dat meen ik!!
Maar denk je echt dat je op de goede Weg bent?

Zo een iel Voorkje op een Honda Cb 500 .'(
 
Laatst bewerkt:
Kun je daar geen leuk bakkie aan hangen dan ?

daar kan je zelfs heel goed een bakje aan hangen, daarom zitten er 2 asgaten in de vork :Y
helaas kan je met die 17pk niet echt de snelweg op.

het vorkje is behoorlijk stijf, er komt nie zoveel kracht op nie.

ik vind het slopen van de ES ook wel zonde -O-
ik begrijp het wel, een compleet kenteken regelen kost meer als het spul waard is.
ik zou wel die duitse spatborden op de honda zetten, kan je eer een gave cruiser van maken.
de andere onderdelen kan je op ebeeh weer verpatsen, kan iemand anders zijn ES-je weer op de weg brengen.
 
de andere onderdelen kan je op ebeeh weer verpatsen, kan iemand anders zijn ES-je weer op de weg brengen.

Of met zo'n wiel kan iemand zijn ouwe velorex minder zwabberig proberen te krijgen. :P



(nog meer offtopic, ik ga toevallig deze week weer es een paar test ritjes maken met het 17inch wiel met de alu-vulringetjes of dat nu beter op zijn plek blijft) :)
 
halflive legt uit::

[...]


daar kan je zelfs heel goed een bakje aan hangen, daarom zitten er 2 asgaten in de vork :Y
helaas kan je met die 17pk niet echt de snelweg op.

Boeie !
Ik zit ook liever niet op de snelweg.


ik vind het slopen van de ES ook wel zonde -O-

:^

ik begrijp het wel, een compleet kenteken regelen kost meer als het spul waard is.
ik zou wel die duitse spatborden op de honda zetten, kan je eer een gave cruiser van maken.
de andere onderdelen kan je op ebeeh weer verpatsen, kan iemand anders zijn ES-je weer op de weg brengen.

zo te zien is ie in goede staat, dus altijd leuk om erbij te hebben.

tenzij een kenteken regelen duizenden euri's kost
 
Yep de ES is erg leuk maar dat kenteken he :-(

Het idee van halflive vind ik wel wat, denk ik zo maar. Maar goed ik laat MZje lekker knutselen, dat komt vast wel goed.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan