Gaat Fransoezje aan de bak of niet?

Wat ik zo lees is dat het vertrouwen in het vorkje niet erg groot is.
Halflive geeft aan dat de voorvork redelijk is, mijn idee is dat het ding wel wat kan hebben en qua stevigheid niet veel onder doet voor de voorvork die ik in de Rotax heb zitten (en een soortgelijke in het span van Hevu).
Ik zal het dingetje eens uitbouwen en kijken hoeveel lichter de motor dan wordt ;) Het ding is aardig lomp gebouwd.
Hoe deed de vork het in jouw MZ combi Halflive?

Restaureren gaat het denk ik niet worden. Een kenteken kost in het beste geval al minstens 150 euro :(
De lakset is inderdaad nog mooi, maar ook het enigste wat compleet is zegmaar. Er missen veel dingen die ook weer geld gaan kosten :( Dussss.
 
Laatst bewerkt:
het vorkje deed het in mijn MZ ES2 prima.
ik heb er nooit voorzichtig mee gedaan.
Bedenk ook dat ze bedoeld waren voor oostblok omstandigheden, slechte wegen, en grote babuschka's vervoeren met een mud aardappelen achterop.

het leven dat het vorkje in de CB gaat krijgen is veel lichter als waar hij voor ontworpen is.
 
het leven dat het vorkje in de CB gaat krijgen is veel lichter als waar hij voor ontworpen is.

Hier ben ik het niet mee eens :N
Maar als Jullie het beter weten.Ik lees het wel!
 
Laatst bewerkt:
Zo, oma ook weer losgebikt uit dit topic. Van het weekend weer wat gedaan aan de Honda namelijk *D
Ik heb de ES voorvork eens gepast (zie foto). Qua lagertjes moet het wel gaan lukken, alleen de balhoofdpen is te lang. Nu heb ik de ruimte onder het balhoofd wel nodig omdat ik anders ruimte te kort kom bij uitlaat/oliefilter (zie foto 2)
Kan ik nu om de balhoofdpen een bus persen/krimpen/whatever en daar bovenop het lager maken?
full
 
Laatst bewerkt:

dat is wel erg krap! bedenk dat tijdens het rijden er best nog wel wat torsie in zit ook al is een schommelvoorvork best wel stijf. Kan best zijn dat het oliefilter tijdens het rijden geraakt wordt terwijl bij stilstand er niets aan de hand is, ik zou zelf toch minimaal 30mm ruimte willen hebben. Ook de koeling van het oliefilter is iets om rekening mee te houden, die koelribjes zitten er niet voor niets.
 
op je vraag: je kan de balhoofdpen gewoon opvullen met bussen en ringen, dat geeft allemaal niets.

die speling is wel minimaal, dat gaat niet werken.
ik denk dat je het oliefilter moet verplaatsen.
 
De foto vertekent een boel, er is genoeg ruimte met het oliefilter, zeker 3 cm.
Ik ga eens wat maten nemen en een bus laten draaien.
 
De foto vertekent een boel, er is genoeg ruimte met het oliefilter, zeker 3 cm.
Ik ga eens wat maten nemen en een bus laten draaien.


Ik zou er een andere Vork inzetten, her Verschil tussen een MZ en een Honda is nogal
groot. In Gewicht bedoel ik maar je weet natuurlijk wat je doet!
 
Vanmiddag ben ik eens de maten gaan nemen van het balhoofd.

Bovenste lager:
Buitenmaat 48 mm
Binnenmaat: 34 mm

Onderste lager:
Buitenmaat 50 mm
Binnenmaat 38 mm

Waar kan ik zulke lagers vinden?
 
dat gaat niet eenvoudig worden -O-
als ik bij skf op de product specs kijk zit er tussen de binnen en de buitenmaat ongeveer 25mm. het zijn ook niet de ronde maten die jij opgeeft, 34 bestaat niet, wel 3,338 of 34,925.
de balhoofdpen van de honda is dus een stuk dunner -O-
 
Hoeveel kan ik laten afdraaien van een lager voordat het te dun wordt?
Ik kwam namelijk lagers van een BMW tegen met de buitenmaat 51 en binnenmaat 34
7361843.jpg
 
Omdat je balhoofdpen toch al te lang is zou ik een paar conversie bussen laten draaien en deze in het balhoofd persen, niets doen aan de lagers! ik heb al eens gebroken lagerringen gezien. Met die bussen los je twee problemen tegelijk op, het verschil in lagers en het verschil in lengte. is dus win win! :)

full


NB

Maatvoering is indicatief
 
Laatst bewerkt:
Omdat je balhoofdpen toch al te lang is zou ik een paar conversie bussen laten draaien en deze in het balhoofd persen, niets doen aan de lagers! ik heb al eens gebroken lagerringen gezien. Met die bussen los je twee problemen tegelijk op, het verschil in lagers en het verschil in lengte. is dus win win! :)

[afbeelding]

NB

Maatvoering is indicatief
Hee, das een mooie oplossing. Daar had ik nog niet aan gedacht. Dank u, hier ga ik even mee aan het denken! :}
 
Hier komt weer aardig wat huisvlijt aan ten pas. Leuk om te lezen. En tevens blij dat ik al in een verder stadium ben. Ga dit zeker volgen.
 
Van het weekend weer bezig geweest en het gaat helaas niet lukken.
Ik heb van het oude ES balhoofd de lagerpassingen los geslepen en deze passen in principe mooi in de lagerpassingen van de Honda
lager1.jpg

lager2.jpg

Dat allemaal mooi en wel, maar het gaat dus niet passen: :( :(
krap.jpg

Te weinig ruimte tussen uitlaatbochten en oliefilter. Bij inveren sloopt de brug de oliefilterbout :N
Helaas, ik moet wat anders gaan bedenken -O-
 
Van het weekend weer bezig geweest en het gaat helaas niet lukken.
Ik heb van het oude ES balhoofd de lagerpassingen los geslepen en deze passen in principe mooi in de lagerpassingen van de Honda
[http://img19.imageshack.us/img19/5580/lager1.jpg (afbeelding)]
[http://img18.imageshack.us/img18/907/lager2.jpg (afbeelding)]
Dat allemaal mooi en wel, maar het gaat dus niet passen: :( :(
[http://img12.imageshack.us/img12/2912/krap.jpg (afbeelding)]
Te weinig ruimte tussen uitlaatbochten en oliefilter. Bij inveren sloopt de brug de oliefilterbout :N
Helaas, ik moet wat anders gaan bedenken -O-


stuggere vering }) :?
 
Dan toch maar zelf een schommelvoorvork maken, als je vorkpoten van de Honda 35mm zijn dan kun je standaard pijp gebruiken.
 
zeg, mzintruder hou eens op met dat geknoei met die voorvork!

toen ik zo oud was als jij:

full


had ik een Honda550 met een MZ bak.
en laat ik nu net de kogels van dat spul terugvinden *O*
als je dus even de honda voorvork terugzet kan je komend weekend weer zijspanrijden :}
die kogels van mij zijn plug and play, monteren en rijden dus.
gratis af te halen, je weet wel waar.
je moet er alleen wat steentjes bij nemen :X
 
zeg, mzintruder hou eens op met dat geknoei met die voorvork!

toen ik zo oud was als jij:

[afbeelding]

had ik een Honda550 met een MZ bak.
en laat ik nu net de kogels van dat spul terugvinden *O*
als je dus even de honda voorvork terugzet kan je komend weekend weer zijspanrijden :}
die kogels van mij zijn plug and play, monteren en rijden dus.
gratis af te halen, je weet wel waar.
Ben je nu thuis?
je moet er alleen wat steentjes bij nemen :X
Bedoel je voor in de bak? _O- :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan