Gaat Harley-Davidson het motormerk Ducati overnemen?

Da's wel heel kort door de bocht.
Bijna alles tussen 1936 en 1949 (intro telescoop) zal zelfs de grootste Harley-hater 'sexy' noemen.
Een J(D) uit eind jaren '20 of een kale Shovel Elektra ( a la Terminator 1) is ook niet verkeerd.
De rest is niet echt my cup of tea..

Dat was een Fatboy met EVO motor...
 
Ik heb ze beide , dus zowel een harley en een Duc , zo als iedereen weet totaal niet vergelijkbaar
Wat betreft ontwerpen , als die van harley zo slecht zijn en conventioneel , waarom kopiëren de Japanse fabrieken die dan , technisch misschien beter , qua vormgeving zeker niet , al die jap dingen zijn gruwelijk lelijk
En Ducati is zeer zeker leidend , naked bikes, multistrada , superbikes, en de scrambler , en bij sommige waren ze te vroeg zoals de caferacer
Volgens mij was harley de vorige keer ook al in de markt toen Audi Ducati kocht
 
Dat was een Fatboy met EVO motor...

Terminator1 was een film uit 1984...toen bestond de 'Fatboy' nog niet en was de Elektra met zowel shovel als evo leverbaar..
Denk niet dat ze destijds, voor een film waar nog niet bekend was dat ze er 5 sequels van zouden maken, een nieuwe evo gebruikt hebben ;)
 
Terminator1 was een film uit 1984...toen bestond de 'Fatboy' nog niet en was de Elektra met zowel shovel als evo leverbaar..
Denk niet dat ze destijds, voor een film waar nog niet bekend was dat ze er 5 sequels van zouden maken, een nieuwe evo gebruikt hebben ;)
Volgens mij in de 1984 film een Honda CB.
In 1991 mi een Fatboy.
 
Klopt...maar we dwalen af.

Vaak worden concurrenten opgekocht voor hun techniek.
Eenmaal leeggezogen wordt of de stekker eruit getrokken of een uitgehold concern weer afgestoten.
Snap persoonlijk niet wat H-D met Ducati's techniek wil anders dan puur voor de racerij..
Desmo-techniek is allang achterhaald door de concurrentie.
 
Laatst bewerkt:
Wat dat betreft speelden ze het meer fair door bij Porsche te shoppen. Net als John Bloor bij Kawasaki heeft gedaan. Daar werd niet geheimzinnig over gedaan en volgens mij draait Triumph goed.
 
Laatst bewerkt:
Klopt...maar we dwalen af.

Vaak worden concurrenten opgekocht voor hun techniek.
Eenmaal leeggezogen wordt of de stekker eruit getrokken of een uitgehold concern weer afgestoten.
Snap persoonlijk niet wat H-D met Ducati's techniek wil anders dan puur voor de racerij..
Desmo-techniek is allang achterhaald door de concurrentie.
Kan ook bedrijfseconomisch zijn.

Mv agusta is ook jaren van harley geweest. Ik zie daar geen technische zaken van terug in harleys.
 
Ik las in een tijdschrift dat Harley de komende 5 jaar maar liefst 20 nieuwe modellen op de markt wil brengen. Het zullen modellen zijn die je niet direct van Harley verwacht staat erbij. Dus wie weet hebben ze daar iets van Ducati voor nodig. Verder willen ze buiten de USA 200 nieuwe dealers aanstellen. Het schijnt dat de verkoopaantallen terug lopen en dat ze op deze manier een inhaalslag willen maken.
 
Ik las in een tijdschrift dat Harley de komende 5 jaar maar liefst 20 nieuwe modellen op de markt wil brengen. Het zullen modellen zijn die je niet direct van Harley verwacht staat erbij. Dus wie weet hebben ze daar iets van Ducati voor nodig. Verder willen ze buiten de USA 200 nieuwe dealers aanstellen. Het schijnt dat de verkoopaantallen terug lopen en dat ze op deze manier een inhaalslag willen maken.
Dat betekend bij Harley doorgaans twee modellen, in tien varianten.

De aangekondigde modellen zijn allang af, daar voegt Ducati niks meer aan toe.


Maar, een dealernetwerk... combineren eventueel. Harley en Ducati bij één dealerschap?
 
Het is een conservatieve kijk op (mogelijke) klanten van Harley.

De vrod heeft qua verkoopsucces hd gered van een faillissement.

Men wil meer en meer comfort, hetgeen ook gegeven wordt. Al jaren standaard abs op de big twins bijvoorbeeld. En inmiddels ook watergekoeld, blok in rubbers, 6 versnellingen, etc.

Er zijn diverse rijders. Die van de oude stempel tot aan nieuwe comfortrijders. Kan allemaal, want ook de oudere harley's rijden nog vrolijk rond.
Van geen een
mG5geXdiyibyGLVMJuQ4ExA.jpg
motor merk rijden er nog zo veel motoren rond uit de jaren 50/60/70/80 als van HD.
Al die andere meuk ligt al lang op de schroothoop. :W
Sinds vorig jaar de Street 750 (ook 500, maar niet in nl).

LiveWire is zo goed als af, en ik hoop ook op een grotere actieradius. Das met laadtijd toch 1 vd grote issues van e-rijden. Maar als conservatief merk hebben ze wel een werkende e-moto die zo in productie kan. Heb ik van kawa, yamaha, honda, enz nog niet gezien.
 
Ik heb ze beide , dus zowel een harley en een Duc , zo als iedereen weet totaal niet vergelijkbaar
Wat betreft ontwerpen , als die van harley zo slecht zijn en conventioneel , waarom kopiëren de Japanse fabrieken die dan , technisch misschien beter , qua vormgeving zeker niet , al die jap dingen zijn gruwelijk lelijk
En Ducati is zeer zeker leidend , naked bikes, multistrada , superbikes, en de scrambler , en bij sommige waren ze te vroeg zoals de caferacer
Daar was HD nog een stuk eerder mee.
Harley-Davidson_XLCR_1000_Cafe_Racer_1978.jpg


Volgens mij was harley de vorige keer ook al in de markt toen Audi Ducati kocht
 
Van geen een [afbeelding] motor merk rijden er nog zo veel motoren rond uit de jaren 50/60/70/80 als van HD.
Al die andere meuk ligt al lang op de schroothoop. :W

Daar doelde ik idd op.
Dat creeerd dus verschillende groepen klanten.

Vriend van heeft 8 motoren van voor 1966 (das de oudste), incl een 1937 servicar.
Een andere wil een electra of ultra van max drie jaar oud, die koopt telkens een nieuwe.
Weer een ander heeft een harley, maar is gekker op zn twee Buells.

Ik ben dan weer van de Sportsters, tot en met 2003. Die daarna boeien me niet.
 
Betwijfel ik: H-D heeft een óntzettend conservatief publiek, dat niets anders wil dan relaxed ploffende luchtgekoelde V-twins.
Men heeft in het verleden wel vaker geprobeerd het over een andere boeg te gooien met soms technisch interessante producten, maar die blieven hun achterban niet...en de modellen bloedden dood bij gebrek aan interesse...het verbaast me dat de VRod-lijn het zolang wist uit te houden.

Nu is alternatieve aandrijving 'hot', vandaar ook het proefballonnetje "Lime Wire"..
Betwijfel of het tot productie komt en of het kans van slagen krijgt van het publiek...


Dingen zijn ook geen klap meer waard na een tijdje .. de traditionele bigtwin daarentegen wel ...
 
Dingen zijn ook geen klap meer waard na een tijdje .. de traditionele bigtwin daarentegen wel ...
Waardeverloop van de diverse modellen is verschillend.
Toch houdt ook een vrod nog een verassend hoge waarde. Zeker tov bijvoorbeeld Japanse motoren.
Ik denk dat het merk ergens in die waarde zit, want tov een shovel/evo xl of bt, heeft een vrod niet echt een technische reden om duur te blijven.
 
'Is Harley D. op het oorlogspad?' > 'Gaat Harley-Davidson het motormerk Ducati overnemen?'
 
Waardeverloop van de diverse modellen is verschillend.
Toch houdt ook een vrod nog een verassend hoge waarde. Zeker tov bijvoorbeeld Japanse motoren.
Ik denk dat het merk ergens in die waarde zit, want tov een shovel/evo xl of bt, heeft een vrod niet echt een technische reden om duur te blijven.

Neuh, ik heb m'n complete achterwiellagers incl. keringen en bussen vervangen beneden de

€ 30,-

:X
All_Balls_Logo.jpg
 
Laatst bewerkt:
Neuh, ik heb m'n complete achterwiellagers incl. keringen en bussen vervangen beneden de

€ 30,-

:X
[afbeelding]
Dat kan, vergelijkbare prijs tov Japanners.
Alleen bij vrods een preventieve ingreep, want ruk.


De modellen met abs is andere koek. De sensor tbv omwenteling heeft harley in het lager verborgen. Mooi en elegant, maar prijzig.


Maar doelde je op iets on topic?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Van geen een [afbeelding] motor merk rijden er nog zo veel motoren rond uit de jaren 50/60/70/80 als van HD.
Al die andere meuk ligt al lang op de schroothoop. :W
Daar heb je vast wel getallen bij???
Behalve die anderhalve WLA WLC die je op een memorial ziet kom ik nooit oudere HDs tegen. Volgens mij heeft de fabriek tussen 1945 en 1973 een vakantie gehouden van het verdiende oorlogsgeld. BSA-tjes en BMW-tjes uit die tijd kom je aanmerkelijk vaker tegen.
Of moet ik het rijden als metafoor nemen en bedoel je alle frames die op zoldertjes liggen?
 
Daar heb je vast wel getallen bij???
Behalve die anderhalve WLA WLC die je op een memorial ziet kom ik nooit oudere HDs tegen. Volgens mij heeft de fabriek tussen 1945 en 1973 een vakantie gehouden van het verdiende oorlogsgeld. BSA-tjes en BMW-tjes uit die tijd kom je aanmerkelijk vaker tegen.
Of moet ik het rijden als metafoor nemen en bedoel je alle frames die op zoldertjes liggen?



Wil je d`r over praten , of zit het te diep en valt het je te zwaar.. B|
 
Terminator1 was een film uit 1984...toen bestond de 'Fatboy' nog niet en was de Elektra met zowel shovel als evo leverbaar..
Denk niet dat ze destijds, voor een film waar nog niet bekend was dat ze er 5 sequels van zouden maken, een nieuwe evo gebruikt hebben ;)

Ik had de 1 niet gezien: er werd een Harley gebruikt in Terminator 2 en dat was een Fatboy.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan