Gaat Harley-Davidson het motormerk Ducati overnemen?

Daar heb je vast wel getallen bij???
Behalve die anderhalve WLA WLC die je op een memorial ziet kom ik nooit oudere HDs tegen. Volgens mij heeft de fabriek tussen 1945 en 1973 een vakantie gehouden van het verdiende oorlogsgeld. BSA-tjes en BMW-tjes uit die tijd kom je aanmerkelijk vaker tegen.
Of moet ik het rijden als metafoor nemen en bedoel je alle frames die op zoldertjes liggen?

Misschien herken jij ze gewoon niet?
 
Ben het wel met Halflive eens; ik zit zelf in een club met pre-1965 H-D's, Indians en een verdwaalde exoot, maar ik zie zelden oude Harleys in het dagelijks verkeer..zelfs shovels worden een zeldzaamheid lijkt het.
Dan zie je oude BMW's echt meer.
Op een zondagmorgen in Gildehaus wil er wel eens een Knuckle ofzo staan, maar in het wild..?
Zelfs de Liberator (WLA/C) zie je, ondanks de grote aantallen die er nog zijn na 70 jaar, nauwelijks..

Maar dat staat los van deze discussie of Ducati in de toekomst wel het 'Bar & shield'-logo krijgt..
 
Laatst bewerkt:
;)
full

lijkt wel oud .
 
Ben het wel met Halflive eens; ik zit zelf in een club met pre-1965 H-D's, Indians en een verdwaalde exoot, maar ik zie zelden oude Harleys in het dagelijks verkeer..
Heb het over wereldwijd niet alleen nl, in Japan stikt het vd Knuckles en Panheads.
zelfs shovels worden een zeldzaamheid lijkt het.
Dan zie je oude BMW's echt meer.
Op een zondagmorgen in Gildehaus wil er wel eens een Knuckle ofzo staan, maar in het wild..?
Zelfs de Liberator (WLA/C) zie je, ondanks de grote aantallen die er nog zijn na 70 jaar, nauwelijks..

Maar dat staat los van deze discussie of Ducati in de toekomst wel het 'Bar & shield'-logo krijgt..
 
Dan nóg betwijfel ik of je, zelfs in het Knuckle en Pan-infested Nippon struikelt over de klassieke H-D's.
Als ik joetjoep mag geloven is het, ook daar, vooral een vaste kliek die met oud ijzer rijdt.
Er rijden voor mijn gevoel meer klassieke BMW's rond uit de '60ies en '70ies..
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je vast wel getallen bij???
Dat is algemeen bekend.
Behalve die anderhalve WLA WLC die je op een memorial ziet kom ik nooit oudere HDs tegen. Volgens mij heeft de fabriek tussen 1945 en 1973 een vakantie gehouden van het verdiende oorlogsgeld. BSA-tjes en BMW-tjes uit die tijd kom je aanmerkelijk vaker tegen.
Of moet ik het rijden als metafoor nemen en bedoel je alle frames die op zoldertjes liggen?
 
Dan nóg betwijfel ik of je, zelfs in het Knuckle en Pan-infested Nippon struikelt over de klassieke H-D's.
Als ik joetjoep mag geloven is het, ook daar, vooral een vaste kliek die met oud ijzer rijdt.
Scandinavie, USA
Er rijden voor mijn gevoel meer klassieke BMW's rond uit de '60ies en '70ies..

In nl en duitsland misschien, bmwees uit de jaren 60 zie je nooit meer de streep 5 idem wat je ziet stamt uit de jaren 80.
 
Scandinavie, USAIn nl en duitsland misschien, bmwees uit de jaren 60 zie je nooit meer de streep 5 idem wat je ziet stamt uit de jaren 80.
Er rijden nog zat swing arm BMW's rond. En dan kom je meestal de eenpittertjes tegen. Glijlager modellen vanaf '69 zie je inderdaad nog meer maar begin jaren '70, de AMF tijd maakte Harlie zulke troep dat vergelijk niet eerlijk is.
Maar behalve het gevoel, ik zou graag van je horen waar je het vandaan hebt dat er nog zoveel Harlies rondrijden.
 
Er rijden nog zat swing arm BMW's rond. En dan kom je meestal de eenpittertjes tegen. Glijlager modellen vanaf '69 zie je inderdaad nog meer maar begin jaren '70, de AMF tijd maakte Harlie zulke troep dat vergelijk niet eerlijk is.
Maar behalve het gevoel, ik zou graag van je horen waar je het vandaan hebt dat er nog zoveel Harlies rondrijden.


Zelf dan een hoop ervaring mee gehad neem ik aan .. B|
 
Er rijden nog zat swing arm BMW's rond.
Zie ze nooit.
En dan kom je meestal de eenpittertjes tegen.
Die kom je alleen maar in een museum tegen.
Glijlager modellen vanaf '69 zie je inderdaad nog meer maar begin jaren '70, de AMF tijd maakte Harlie zulke troep dat vergelijk niet eerlijk is.
Het bekende AMF fabel
Maar behalve het gevoel, ik zou graag van je horen waar je het vandaan hebt dat er nog zoveel Harlies rondrijden.
Algemeen bekend ! 8-)
 
Uit de gegevens van het RDW is te halen dat er ongeveer 1400 WL-types op kenteken staan in Nederland.
Meer dan 3/4 daarvan staat stoffig te wezen en komt slechts zelden buiten.
Knucks, Pans zal ongetwijfeld eenzelfde situatie zijn, bovendien is daar minder van (over).

Als ik puur naar de 60/70 H-D's kijk (shovel & ironhead) en dat vergelijk met BMW's uit dezelfde periode, dan kan ik slechts oordelen dat Harleys vaak mooi staan te wezen onder een doekje in een garage en de beemers meer gebruikt worden.
Zelden zie ik een shovel of ouder in 'dagelijks gebruik'.
Kan ik dat stoelen op harde feiten?
Nee, dit is puur mijn eigen perceptie
 
Harley dat Ducati overneemt is zowat hetzelfde als Aixam dat Lotus koopt, Zero dat Morgan overneemt of Real Madrid dat FC Barcelona overneemt.

WTF is het enige dat dan bij mij opkomt. Totaal niet kompatibel en waarbij je op voorhand weet dat 1 van beide gedoemd is. Indien in dit geval HD eidenljk over de fles zou gaan, zeg ik

GO HARLEY GO, kopen maar ! *O*
 
B|


Kun je me uitleggen waarom Harley (of welk merk dan ook) op de fles zou moeten?
Wat een loze kreet..
 
Laatst bewerkt:
Go Harley Go. Als je het snel achter elkaar uitspreekt klinkt het een beetje als een Harley. Mijn vriendin kijkt mij een beetje raar aan, ik weet niet waarom.
 
Uit de gegevens van het RDW is te halen dat er ongeveer 1400 WL-types op kenteken staan in Nederland.
Meer dan 3/4 daarvan staat stoffig te wezen en komt slechts zelden buiten.
Knucks, Pans zal ongetwijfeld eenzelfde situatie zijn, bovendien is daar minder van (over).

Als ik puur naar de 60/70 H-D's kijk (shovel & ironhead) en dat vergelijk met BMW's uit dezelfde periode, dan kan ik slechts oordelen dat Harleys vaak mooi staan te wezen onder een doekje in een garage en de beemers meer gebruikt worden.
Daar kun je wereldwijd toch niets over beweren ? Maar ik weet wel zeket dat ww er meer HD's nog op kenteken staan dan bmwees.
Zelden zie ik een shovel of ouder in 'dagelijks gebruik'.
Kan ik dat stoelen op harde feiten?
Nee, dit is puur mijn eigen perceptie
 
B|


Kun je me uitleggen waarom Harley (of welk merk dan ook) op de fles zou moeten?
Wat een loze kreet..

hoeft niet, je moet het in de context lezen ;)

maw : dat ze er met hun fikken moeten afblijven.
hoe dom zijn die HD-eigenaren nu eigenlijk ? Ze hebben Buel omzeep geholpen, met MV een financieel fiasco tewerk gesteld (voor hun eigen toch). En nu gaan ze het nog eens proberen ???
 
Soon to go the way of the Buell? [afbeelding]

Verwacht niet dat het het einde van Ducati zal worden. Maar zal me niet verbazen als ze de holding helemaal uitzuigen. Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar kijk wat Amerikaanse investeringsmaatschappijen met V&D gedaan hebben. En Harley heeft ook een naam hierin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan