Gaat Harley-Davidson het motormerk Ducati overnemen?

Doe maar niet. We hebben gezien wat Harley Davidson heeft gedaan met het mooie Buell.
 
Ik zie het al voor me: Lorenzo op een Harley voor promotiewerk :') _O-
En ducati concurent van Harley? Heb ik iets gemist? Wat een grap zeg, dit.
 
Ik zie het al voor me: Lorenzo op een Harley voor promotiewerk :') _O-
En ducati concurent van Harley? Heb ik iets gemist? Wat een grap zeg, dit.
De Diavel zit toch aardig in het dikke cruiser segment. En grosso modo zijn Ducs en Harleys motorfietsen voor mensen die bovenmatig gevoelig zijn voor merkbeleving ;)

Mijn mening over de mogelijke overname wordt hier wel redelijk verwoord: klik
 
Laatst bewerkt:
Ja die merkbeleving begrijp ik dan weer wel. Maar toch moet ik er niet aan denken.
 
De Diavel zit toch aardig in het dikke cruiser segment. En grosso modo zijn Ducs en Harleys motorfietsen voor mensen die bovenmatig gevoelig zijn voor merkbeleving ;)

Mijn mening over de mogelijke overname wordt hier wel redelijk verwoord: klik

_O- :^
 
Harley Davidson heeft eerder met Italianen samengewerkt. Niet iedereen is even positief over de kwaliteit van de Harleys uit de AMF periode.
 
Harley Davidson heeft eerder met Italianen samengewerkt. Niet iedereen is even positief over de kwaliteit van de Harleys uit de AMF periode.
En de meningen zijn ook verdeeld over hoe ze de rokende puinhopen van Cagiva en Aermacchi achtergelaten hebben.
Amerikanen zijn nooit geinteresseerd in het ontwikkelen van een buitenlandse tak. Ze willen kennis en patenten en snel geld verdienen. Als het even kan een concurrent de nek omdraaien. Het zijn de bidsprinkhanen van de vrije markt.
Laat ze alsjeblieft van Ducati afblijven, dan nog liever een Chinees.
 
En de meningen zijn ook verdeeld over hoe ze de rokende puinhopen van Cagiva en Aermacchi achtergelaten hebben.
Amerikanen zijn nooit geinteresseerd in het ontwikkelen van een buitenlandse tak. Ze willen kennis en patenten en snel geld verdienen. Als het even kan een concurrent de nek omdraaien. Het zijn de bidsprinkhanen van de vrije markt.
Laat ze alsjeblieft van Ducati afblijven, dan nog liever een Chinees.

Dat was toen AMF, het bedrijf dat ook HD opgekocht en afgekloven had.
 
Tsja, blijkbaar heeft Audi geld nodig. En 't is maar wat je liever hebt natuurlijk:
"Eerder werden de Indiase branchegenoten Hero MotoCorp en Eicher Motors al genoemd als mogelijke kandidaten om Ducati over te nemen. "
 
Ik vind HD een mooi merk, maar hun track record met overnames van sportievere merken is niet best. Buell, en ook MV-agusta toch?

Zie niet graag dat Ducati ook te leiden krijgt onder de HD vlag.
 
full

:r :N
 
Het beste is dat Harly er vanaf blijft.
Een reputatie elke ontwikkeling van de concurrent afpakken.
De productie stop zetten.
Zeker met de illusie dat de meeste mensen een Harly kopen.

Die Amerikaanse mentaliteit wil gelukkig niet iedereen, door de strot geduwd krijgen.

Hopen dat Ducati een serieuze eigenaar gaat krijgen, die de boel niet afbreekt.
 
Harley Davidson is natuurlijk ook maar gewoon een bedrijf wat winst wil (blijven) maken.
Er is een Amerikaanse markt voor Europese sportfietsen, en er is een Europese markt voor Amerikaanse cruisers. Met het niet doorgaan van TTIP (dankjewel Trump) is het zakelijk gezien wel zo handig om op beide continenten een HQ en een fabriek te hebben staan.
 
Laatst bewerkt:
"Uitschakelen van een concurrent" zie ik niet echt als reden; de H-D VR1000 met het watergekoelde Revolutionblok, de racer waar later de V-Rod van is afgeleid, was niet echt concurrerend te noemen.
H-D heeft destijds, onder de vlag van AMF, Aermacchi gekocht om ook de markt onder hun modellenreeks (lees sub-883) te kunnen bedienen, en is daar tijdelijk in geslaagd.
De italiaanse eenpitters vonden in het begin redelijk aftrek in the US of A.

Dat AMF zelf héle andere plannen had en nauwelijks interesse in de niche-producten die motorfietsen heten bleek wel dat er vooral kwantiteit en geen kwaliteit werd uitgebracht..
Niet alleen H-D had daar onder te lijden.

Dat Buell uiteindelijk geen succes werd is niet alleen H-D te verwijten, ook Eric himself was na afsplitsing nadien niet succesvol (als EBT), bovendien had de concurrentie de Buell ingehaald....het nieuwe was eraf.

Op dit moment heeft H-D een redelijk succes (schijnt..) met de Indiaanse Sport 500 en 750 reeks, wederom om een product ónder hun eigen reeks te kunnen aanbieden.
Weer een watergekoelde modellenreeks die afgeleid is van het 'Revolution'-blok uit de jaren '80...feitelijk.
Ben benieuwd of deze in de toekomst onder eigen naam verder gaan, of binnen het H-D concern blijven.

Harley is ná de XR750 uit de jaren '70/'80 niet ècht meer actief geweest binnen de racerij.
Goed, er bestaat een Sportster-klasse en zoals aangegeven heeft de VR1000 een (mislukte) poging gedaan...maar racen zoals met de KR900's op een normaal wegcircuit niet.
Ambities zijn er wel, waarschijnlijk reden dat er met een schuin hoofd naar Ducati wordt gekeken..
Waarom zelf opnieuw het wiel ontwikkelen als een ander het al heeft?
Bovendien ook een lucht-/oliegekoelde V-twin, past goed in hun straatje (en dat van hun conservatieve klant die eigenlijk niets anders wil..!).
 
Laatst bewerkt:
Beiden maken al bijna meer dan 70 jaar monteurs van motorrijders..... :-)
Ducati maakte voor wo2 radio's.
Harley is al wat langer aan de gang.

Maar toch _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan