Gaat mijn motor gestolen worden??

Wordt hij gejat?

  • Ja

    Stemmen: 144 89,4%
  • Nee

    Stemmen: 17 10,6%

  • Totaal aantal stemmers
    161
Status
Niet open voor verdere reacties.

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.559
2.132
Nederland
Ik kreeg van mn buurvrouw te horen dat er vanmiddag tot 3x toe 2 mannen met noord-Afrikaans uiterlijk over mijn tuindeur aan het kijken waren waar m'n motor staat.
Toen ze naar buiten ging maakten ze zich snel uit de voeten.

Ik woon in een appartementencomplex en m'n motor is niet zichtbaar van buiten de schutting, daarbij is mijn tuin gelegen aan de binnenzijde, dus niet aan de straatkant en kan je er alleen in als je een bewoner bent, de boel is normaal dus afgesproken voor mensen die er niet wonen of in elk geval hier niets te maken hebben met de bewoners. Maar m'n buurvrouw herkende ze mogelijk als schoonmakers van het complex, al hebben die niets te zoeken bij de tuinen.

Iemand tips? Nu weet ik natuurlijk niet of ze daadwerkelijk 'm gaan jatten, maar het geeft wel een ongemakkelijk gevoel als onbekenden 3x over je schutting staan loeren naar je motor. Als ze 'm komen jatten, kan ik er toch weinig aan doen en tijdelijk ergens anders stallen heeft geen zin, dan komen ze 'm op een later tijdstip halen... dusssss tips anyone? Hij staat vast aan genoeg sloten, maar zoals iedereen weet ben je 'm gewoon kwijt op het moment dat ze 'm willen hebben. -O-
 
Ik denk dat er een kans bestaat dat de buurvrouw de schoonmakers van Afrikaanse afkomst en de over-het-hek-kijkers van Afrikaanse afkomst wellicht een klein beetje over 1 kam scheert. Maar goed, misschien heeft ze gelijk.

Evenzogoed heb ik op "Ja" gestemd...

Karl
 
je kan idd politie inlichten en vragen om de eerste komende dagen een "extra" rondje door je wijk te rijden
 
@Kachel; Wie weet hoe vaak het al eerder is gebeurd, toevallig zag ze het nu en toevallig was ze thuis.... daarnaast staat ie er al heel wat jaartjes op dezelfde manier...
 
alvast politie inlichten, kan soms nuttig zijn...

en beveiligingsmaatregelen treffen voor zover dat mogelijk is.

Jammer dat het niet goed is voor je motor om er 220 volt op te zetten...
 
misschien kun je een bouwlamp lenen en die lekker snachts aan laten staan, in je tuin of richting je tuin, dit kan ze misschien afschrikken alleen weet ik niet of je buurtbewoners dit gaan waarderen...
 
je kan idd politie inlichten en vragen om de eerste komende dagen een "extra" rondje door je wijk te rijden

Probleem is dat mijn tuin niet aan de straat zit en je als onbevoegde eigenlijk niet binnen kan komen (tenzij je de sleutel van iemand hebt geleend). Voordeel is wel weer dat mijn motor is die je ontzettend weinig ziet rijden, zie ik 'm rijden, dan is het 200% de mijne.
 
Dat wordt de motor tijdelijk naast je bed stallen...

Heeft geen zin, als ze 'm willen hebben, pakken ze 'm wel weer als ik 'm in de tuin zet. Tijdelijk wordt dan vast ;) Heb er al over na zitten denken maar het heeft geen zin 'm weg te zetten. We wachten af, misschien een storm in een glas water en vroegen ze zich alleen af wat er onder het hoesje stond (maar waarom kijk je dan 3x).
 
kijk daar heb je al een reden om ze in te lichten voordat je motor gestolen is :Y
Zal echt wel een bordje staan "verboden voor onbevoegden".

Dat wegrennen maakt ze nogal verdacht :X
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad politie inlichten over je vermoedens, dan kunnen die als het zover is meteen even kijken of de schoonmakers niet ineens een motor rijker zijn.
Overigens, ze zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Wie weet waren ze wel een echte indringer aan het wegjagen....je weet nooit.
Maar kan je niet van iemand een aggressief uitziende hond lenen? Daar houden dieven niet van :)
Let op: het is essentieel dat hij wel zo is afgericht dat jij nog wel bij je motor kan ;)
 
Ik denk dat tijdelijk ergens anders stallen wellicht wel zou kunnen helpen voor jouw motor. Stel ze zoeken in opdracht een motor als de jouwe. Staat die er niet dan jatten ze hem elders en niet de jouwe. Vergelijk de twee mannen in de jungle die een tijger tegenkomen. De een doet zijn rugtas af en trekt zijn hardloopschoenen aan ipv de wandelschoenen. Zegt de ander: "Denk je nou echt dat je daarmee die tijger voor blijft?" Het antwoord: "Dat hoeft ook niet, als ik jou maar voorblijf" Zo dus!
 
Ik denk dat tijdelijk ergens anders stallen wellicht wel zou kunnen helpen voor jouw motor. Stel ze zoeken in opdracht een motor als de jouwe. Staat die er niet dan jatten ze hem elders en niet de jouwe. Vergelijk de twee mannen in de jungle die een tijger tegenkomen. De een doet zijn rugtas af en trekt zijn hardloopschoenen aan ipv de wandelschoenen. Zegt de ander: "Denk je nou echt dat je daarmee die tijger voor blijft?" Het antwoord: "Dat hoeft ook niet, als ik jou maar voorblijf" Zo dus!

True.. true.... het type is een offroad. Ik ga kijken wat ik kan doen. Thanx.
Maar als ze specifiek mijn model willen, dan ben ik wel het haasje. :+
 
Ik denk dat tijdelijk ergens anders stallen wellicht wel zou kunnen helpen voor jouw motor. Stel ze zoeken in opdracht een motor als de jouwe. Staat die er niet dan jatten ze hem elders en niet de jouwe. Vergelijk de twee mannen in de jungle die een tijger tegenkomen. De een doet zijn rugtas af en trekt zijn hardloopschoenen aan ipv de wandelschoenen. Zegt de ander: "Denk je nou echt dat je daarmee die tijger voor blijft?" Het antwoord: "Dat hoeft ook niet, als ik jou maar voorblijf" Zo dus!
Probleem afschuiven dus :o




:+
 
Oh trouwens, verdacht gedrag mag en kan je gewoon melden hoor. Het zou mooi zijn als je buurvrouw een indicatie kan geven op welke dagen of welke tijdstippen die lui meestal komen. Ik denk dat de politie dan best wel een paar extra ommetjes rond je huis maakt.
 
Als ik ga denken waarom mensen over een schutting in een tuin staan te kijken, minimaal 3 maal, dan denk ik dat je motor daar niet veilig staat.
 
ik zal maar een beestige hond aanschafen en evt een alarm op je motor zetten.
anders maar de living binnen rijden, s'avonds met koplampen aan staat toch mooi in de hoek!!!
 
foto toestel meenemen, doen alsof je weg gaat (zonder motor) en op een goede plek staan (dicht bij) met een goede zoomlens! bimba!

PS: het is niet de bedoeling dat ze hem stelen en dat jij dat op foto vastlegt, maar dat ze komen kijken en dat jij een scherpe foto hebt van de daders.
 
PS: het is niet de bedoeling dat ze hem stelen en dat jij dat op foto vastlegt, maar dat ze komen kijken en dat jij een scherpe foto hebt van de daders.

Maar als ze nog niets hebben gedaan, kan je niets in Nederland ;)
 
Politie inlichten over iets wat nog moet gebeuren werkt denk ik niet ;)

minority-report-ui.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan