Gaat mijn motor gestolen worden??

Wordt hij gejat?

  • Ja

    Stemmen: 144 89,4%
  • Nee

    Stemmen: 17 10,6%

  • Totaal aantal stemmers
    161
Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's inderdaad handig ja. Dan hoeven ze geen zaklamp mee te nemen.

Advies> Een Wa+ verzekering is met 1 belletje afgesloten.
Wat wordt je volgende motor?

Als ik nog niet verzekerd was voor diefstal, en dat nu wel ga doen en hij wordt gejat, vraag ik me af of je direct mag claimen of dat er nog een periode tussen moet zitten...
Maar met die vraag hoef ik niet te zitten.


Wat hierna als ie gejat wordt? Het liefste een MT03, maar die zijn nog te duur en aangezien ik toch niet meer zoveel rijd, misschien wel even tijdelijk een Burgman 200 ofzo... alhoewel, ik weet het nog niet. Laat me nog ff nadenken :+
 

De schoen zetten. Dan hebben die zwarte pieten je morgen een 2e motorfiets kado gedaan.


Nu serieus: Ik zou een vacaturekrantje op je motor leggen. Daar lopen die afrikanen altijd voor weg.
 
Laatst bewerkt:
Het idee van een camera zou ik laten varen. Probleem is de slechte beeldkwaliteit. Als je al goede kwaliteit wilt hebben kom je uit op dure camera's van rond de 300 euro. Dan moet je nog goede verlichting hebben. En dan moet je ook nog hopen dat de beelden wat opleveren, want van een afstand is het details om een gezicht te kunnen herkennen vaak te laag.

Een aantal extra sloten zou wel meehelpen denk ik. Als de bike met bv 4 goede sloten ergens aan vast zit word het al een stuk lastiger. Dat zal veel dieven al doen afhaken.

Succes iig ;)
 
camera's zijn leuk en aardig, maar heel erg veel heb je er helaas niet aan:

1: als je een "gewone" beveiligingscamera neemt, zal je om een beetje een goede kwaliteit te waarborgen toch moeten gaan voor de wat duurdere camera's (met oa een auto-iris lens enz)

2: een camera via IP is wel leuk, kan je mooi overal via internet (bijv samen met je collega's) kijken hoe je motor gejat wordt

3: de beelden van de camera zullen ook vastgelegd moeten worden, opnameapparatuur zul je dus ook aan moeten schaffen (een videorecorder is ook een optie, alleen een gewone videoband is zo vol, voor beveiligingssystemen werden zogenaamde timelapse recorders gebruikt, en tegenwoordog is dit zelfde principe er nog, alleen dan wordt het vaak op harddisk opgenomen

4: en dit is nog wel de belangrijkste: ALS je motor gejat wordt en je hebt ze goed op band of schijf staan, doet de politie er toch niks mee. dit kan ik uit eigen ervaring melden.
(ik zit namelijk in de electrotechniek en camera- en beveiligingsinstallaties behoren ook tot de werkzaamheden, en ik heb al verschillende keren opnamen van een inbraak op een dvd moeten branden voor de politie, nadat de beelden daar zijn afgegeven wordt er verder nooit meer iets vernomen, en de inbrekers/dieven waren toch echt heel goed in beeld hoor.... :(
 
4: en dit is nog wel de belangrijkste: ALS je motor gejat wordt en je hebt ze goed op band of schijf staan, doet de politie er toch niks mee. dit kan ik uit eigen ervaring melden.
(ik zit namelijk in de electrotechniek en camera- en beveiligingsinstallaties behoren ook tot de werkzaamheden, en ik heb al verschillende keren opnamen van een inbraak op een dvd moeten branden voor de politie, nadat de beelden daar zijn afgegeven wordt er verder nooit meer iets vernomen, en de inbrekers/dieven waren toch echt heel goed in beeld hoor.... :(
Gewoon naar Geenstijl.nl mailen.
Vinden ze altijd leuk om dieven vol in beeld te tonen aan de wereld :+
 
camera's zijn leuk en aardig, maar heel erg veel heb je er helaas niet aan:

1: als je een "gewone" beveiligingscamera neemt, zal je om een beetje een goede kwaliteit te waarborgen toch moeten gaan voor de wat duurdere camera's (met oa een auto-iris lens enz)

2: een camera via IP is wel leuk, kan je mooi overal via internet (bijv samen met je collega's) kijken hoe je motor gejat wordt

3: de beelden van de camera zullen ook vastgelegd moeten worden, opnameapparatuur zul je dus ook aan moeten schaffen (een videorecorder is ook een optie, alleen een gewone videoband is zo vol, voor beveiligingssystemen werden zogenaamde timelapse recorders gebruikt, en tegenwoordog is dit zelfde principe er nog, alleen dan wordt het vaak op harddisk opgenomen

4: en dit is nog wel de belangrijkste: ALS je motor gejat wordt en je hebt ze goed op band of schijf staan, doet de politie er toch niks mee. dit kan ik uit eigen ervaring melden.
(ik zit namelijk in de electrotechniek en camera- en beveiligingsinstallaties behoren ook tot de werkzaamheden, en ik heb al verschillende keren opnamen van een inbraak op een dvd moeten branden voor de politie, nadat de beelden daar zijn afgegeven wordt er verder nooit meer iets vernomen, en de inbrekers/dieven waren toch echt heel goed in beeld hoor.... :(

Ik heb nog dit jaar 6 camara's opgehangen bij het pand van mn werkgever. Dit zijn vrij dure ip camera's... ehhmm ff zoeken, deze dus. We hebben een pc-tje ingericht die enkel opneemt als er beweging is en ik kan zeggen dat het perfect werkt.

Dus lopen kloten met opname apparatuur en banden is niet meer van deze tijd ;)

/edit - ohhw en trouwens is de toegang tot de camara's met een wachtwoord beveiligd. En heb ik in de router een mapping gemaakt zodat iedere camera via het internet te bereiken is.. via een wachtwoord dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Misschien waren ze alleen hun kat kwijt? :? :N


Zelf een keer een tip gehad dat ie ergens op een piklijst stond.
Kwam een "goede" Noord-afrikaan mij melden.
Tweewieler verhuisd naar een andere box én permanent all-risk verzekering gehouden.

Veel meer dan een bouwlamp met bewegingsdetector in combi met
bijv. herrie-schijfremslot en ketting is niet mogelijk denk ik.

Triest dat je je voor van alles en nog wat moet verzekeren omdat anderen
er niet voor willen werken B|
 
Webcam op een plek op je schuur richten waar de dieven eenvoudig door naar binnen zouden kunnen, deur of raam.
Stel je op de webcam een bepaald vlak in (Motion Detection), zodra daar beweging is kan je een alarm af laten gaan of "hier spreekt de politie u bent omsingeld", is ook een leuke.
Dit alarm aansluiten op een paar luidsprekers die je zo plaatst dat het buiten goed hoorbaar is.
Wel zorgen dat je het uitzet als jezelf even naar je schuurtje moet natuurlijk.

Binnen kun je nog een soort hondenkennel bouwen waarin je jou motor neerzet hondenkennel moet dan wel van staal zijn, zodat je er 220 op kan gooien. Denk wel dat je bike dan redelijk veilig zal staan voor het dievengilde.

Iets meer The A-team style, een koordje door je tuin spannen, als de dief daar tegenaanloopt dat deze op hem gerichte jongen een paar salvootjes afvuurt.

[afbeelding]

You sure love it when a plan comes together, denk alleen dat de politie daar wat anders over denkt :Y

Idd. Helemaal gelijk. ;)
wwat betreft het hek werk : 220V en 600A o.i.d. :+
Doen het "motorfiets-stelen" echt nooit meer. ;)
De restanten van de dieven opvegen en in de vuilnisbak dumpen waar ze horen. :X :X

:+ :+

A-team style => Barret .50cal sniper geweer. :+
 
Erg kut TS, ik heb zulke topics hier wel eens meer gelezen. Volgens mij had geen van allen een slechte afloop maargoed, dat zegt niks over jouw situatie natuurlijk.

Dit is mijn advies:

_dobermann.jpg


Zet zo'n beest in je tuin weg en geen mens die een voet in je tuin zet :P Zelfs nie de pliesie :P
 
JK,

als jij echt de enige bent die de motor kan aanraken.... dus geen buren kinderen enz in je tuin, dan is dit misschien wel leuk:

12V stroboscope met trigger ingang - Forum - Circuits Online

maak van je motor een "lamp", steek de ene kant in de grond en de ander kant van de "lamp" zet je vast aan de motor....

( vertaling: vervang lamp door motorfiets )

Resultaat bij aanraking: PIJN !

het rubber van je banden is de isolator, de persoon die de fiets vastpakt wordt de geleider !

Grtzzz Simon. 8-)

Nee, het mag niet, maar stelen ook niet O-)
 
Axis webcams zijn idd goed, ze zijn duur +/- 300 euro en je kan gewoon hetgeen of opslaan op een HDD of gewoon zodra er beweging is de beelden emailen.

Ik kan dan gezellig met m'n collega's kijken hoe hij gejat wordt of als de bliksem naar huis toe, dat kan in 5 minuten (al zijn ze dan al weg).

Zo'n 'lamp' is ook nog leuk, alleen moet ik die niet vergeten als de hond van mn vriendin op bezoek komt. Als ie er dan tegenaan piest om z'n terrein af te bakenen, is ie meteen genezen van dat rare hondengedrag ;)

Morgen laat ik wel weten of hij er nog staat :+ al denk ik van wel, zoals JorisK al aangaf is het vaker gebeurd bij andere MF'ers dat er mensen over de schutting aan het koekeloeren waren. Ik snap alleen niet waarom 3x, een beetje dief kijkt 1x goed en weet genoeg.

Morgen chips en cola erbij, dan is het weer vrijdag! :P
 
Laatst bewerkt:
Even heel goed in je tuin kijken of er geen voetbal ligt ofzo ? Misschien hebben ze die er perongeluk over geschoten en zijn ze die aan het zoeken. ;)

Vind het opzich wel vreemd. Die gasten hebben je wel in de gaten gehouden dat jij een motor hebt ofzo ? Of hebben ze in de hele buurt over de hek gekeken ?
 
Laatst bewerkt:
Wat zal anders de reden zijn waarom ze 3x over je schutting kijken? Om te bewonderen hoe mooi de motor is!?... Ja, daarom ook. Ze vinden jou motor mooi en ze zouden er zo graag eentje willen hebben. Aangezien de financiën het bij hun waarschijnlijk niet toelaten om zo'n mooie motor te kopen, verzinnen zij een andere manier om zo'n motor hun eigen te maken.

Ik zou het iniedergeval niet vertrouwen. Als 3 personen meerdere malen over je schutting heen kijken, dan moet dat toch een reden hebben, lijkt me!? En dat is waarschijnlijk niet omdat je tuin er zo mooi bij staat.
 
Beetje stevige tang, en het is "knip" (vorig jaar filmpje gezien van BBC over dure sloten: gemiddeld 7 seconden oid....), helaas '(

De soort camera die ik bedoel is zoiets.

Iemand een idee waar dit soort Wireless IP cameras goedkoop te krijgen zijn (ook op Ebay.com zijn ze nog redelijk aan de prijs)?

Ga eens kijken naar de kwaliteit van dat soort beelden bij beweging en in het donker.. Wat ik tot nu toe heb gezien moet je behoorlijk dure camera's kopen wil je enigszins iets herkenbaar uit de beelden kunnen halen, mijns inziens niet de moeite waard dus.. Daarnaast moet de politie ook nog eens iets met die beelden kunnen (lees willen) doen en er moeten dan al foto's gemaakt zijn van de desbetreffende persoon wil je te matchen hebben...Als ze mijn motor jatten heb ik gewoon pech, en moet ik maar hopen dat de verzekering niet moeilijk doet en een fatsoenlijk bedrag uitkeert...
 
Laatst bewerkt:
Haha leuke reacties allemaal en bedankt voor diverse tips!
Heb al wat maatregelen getroffen, hij blijft gewoon staan waar hij staat, het heeft geen zin om 'm weg te zetten, heb al vermeld waarom. De enige reden om 'm weg te zetten is als ze een bepaald model motor zoeken wat iemand al vermeldde over het verhaal met de tijger, dat kan ik nog begrijpen, maar als ik nou altijd met een k*tgevoel hier moet leven en niets meer durf te stallen omdat ik bang ben dat het gejat wordt, dat is gewoon de reden om 'm te laten staan, maar wel met extra maatregelen.

Daarbij ga ik inderdaad achter een wireless IP cam aan zodat ik altijd zicht heb op de zaak, ook op het werk en ga ik sowieso een lamp in de tuin kopen die aan gaat bij detectie. Op dit moment maak ik nog dankbaar gebruik van het licht van de lamp van mn buurman die de hele nacht aan staat.

Daarnaast staat hij al een jaar of 3 nu op deze plek en sinds een jaar is de boel hier afgesloten en kunnen al minder mensen komen kijken. Met de hangjongeren uit de weg (waar ik nooit last van heb gehad, anders was hij al eerder weg) ga ik er van uit dat ie hopelijk nog wel even staat. Daarnaast is het weer ouderwets Hollands kloteweer en met regen heb je altijd al minder inbraken en diefstal (behalve van paraplu's)....

Maargoed, op dit moment dus nog wat extra maatregelen getroffen en aan de rest ga ik lekker werken. Ik ga wel lekker slapen hoor vannacht.

En kan natuurlijk ook zijn dat ze inderdaad naar de borsten van de jonge buurvrouw aan het gluren waren, want dat zijn niet de kleinste van de hele straat (nee ik ga geen pics plaatsen ;) ).

En ja, is WA+ verzekerd, altijd gedaan en zo zal ik het altijd op z'n minst doen.
Idg wil ik ook wel ff komen gluren,hoop niet dat jou motor het uitzicht belemmerd :9 _O-
 
Laatst bewerkt:
Hij is er nog :) Staat trouwens onder een hoes, dus ze kunnen niet zien wat ik heb, behalve als ze me hebben zien rijden. Enige wat ze kunnen zien is een trailwing band en een slot, waaruit ze kunnen opmaken dat het een offroad/allroad is. ;)

Zal wel een gil geven als ie weg is, misschien nooit, misschien snel, misschien duurt het nog even en misschien kijken er al 3 jaar mensen maar is het deze keer toevallig gezien. Of dan zul je net zien dat ie niet uit de tuin, maar ergens in de stad gejat wordt. Ik zie het allemaal wel, ik heb mn maatregelen getroffen en zo lang hij er nog staat blijf ik er van genieten.
 
Politie is meestal wil echt wel een extra rondje maken? Wellicht schrikt het af.

Voor de rest.:
Verzekering op orde?
Aan de voorwaarden voldaan? (art sloten en of alarm)
Buitenlamp met beweging schakelaar.
Waakhond
 
Laatst bewerkt:
Tsja...

Een tijdje geleden werd ik er op geattendeerd dat er 2 jongens wel erg veel belangstelling toonden voor mijn motor. Staat onder een niet afgesloten carport.

Ok... kan... de dag er op hoorde ik dat ze weer langs waren geweest... Kan... bedoel... je zult er maar elke dag langs lopen en je ogen niet af kunnen houden van zo'n Italiaanse schone...

Alleen een beetje verdacht dat je zodra er iemand langs loopt of voor het raam verschijnt er vandoor gaat... (had het zelf nog niet gezien toen, heb geen zicht op de appie vanaf waar ik doorgaans zit)

's Avonds... werd er van beneden geroepen dat ze weer bij de motor stonden... Toen maar als de bliksems naar beneden en naar buiten gegaan om eens te informeren of ze misschien een goed bod wilden doen ed... O-)

Renden weg, capuchons over de kop en sprongen op fietsen die een meter of 20 verder tegen een huis stonden... Omkijkend of ik er niet achteraan zou komen...



Sindsdien niet meer gezien gelukkig, maar het enige wat ik er aan gedaan heb is idd de diefstal verzekering nog eens checken en er voor mijn eigen gemoedsrust een extra slot omheen gehangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan