Gaat mijn motor gestolen worden??

Wordt hij gejat?

  • Ja

    Stemmen: 144 89,4%
  • Nee

    Stemmen: 17 10,6%

  • Totaal aantal stemmers
    161
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal een bordje op je deur hangen met de mededeling dat de bezoekers/schoonmakers reeds opgenomen zijn met een webcam dus verdere actie is zinloos.
 
Een sensor met daaraan gekoppeld een bouwlamp (500 watt!), welke je dan in de avond 'op scherp' zet. :Y

Veel kun je niet doen. Alleen hopen dat ze haar niet mee willen nemen. Het is een dikke cliché, maar wel één met een lading van waarheid: Als ze hem willen meenemen, doen ze dat toch wel (vroeg of laat). B|

Gewoon goed verzekeren zou ik zeggen!
 
Dat over het vastleggen van beeld enzo op de vorige pagina is dus echt klets. Met een webcammetje van 30 euro en de juiste software kun je alles opnemen op je laptopje. Wij hebben zelf een paardenfokkerij en doen hetzelfde als we een veulentje verwachten. Ding neemt zelfs alleen maar op als er beweging is en die webcam zet je gewoon op nachtmodus. Werkt prima.

Misschien is het trouwens een idee om een ijzere pijp oid. in de vloer van je schuurtje te storten en de motor aan de dikste ketting hangen die je kunt vinden.
 
simpel alarm in elkaar knutselen van een visdraad verklikker en visdraad dmv oogjes naar binnen.

als er beweging in je poort of motor komt (zelf bepalen op wat je t aansluit) hoor je je plieppliepplieppliep!! (alleen binnen dus)

je hebt tegenwoordig ook wireless draadverklikkers. met dus een alarm module die je nergens aan vast hoeft te maken.
 
Laatst bewerkt:
beveiligings cameraatje kopen, op de zwarte markt al met al een tientje of 8/9

EN je kunt bij de action, nep camera's kopen, met lampjes dr in en al, kostte : 2 euro per stuk..

hang die 2 / 3 op, moe je eens kijken of ze nog durven ;)
 
beveiligings cameraatje kopen, op de zwarte markt al met al een tientje of 8/9

EN je kunt bij de action, nep camera's kopen, met lampjes dr in en al, kostte : 2 euro per stuk..

hang die 2 / 3 op, moe je eens kijken of ze nog durven ;)

Uhm en als ze dan een bivakmuts ophebben :X
 
dannuh, dannn uuhhhhh

(got me)


misschien zo'n dikke bouwlamp met sensor OOK een idee :P

ik zou zelf zowieso voor die 6 euro totaal 3 van die fake cams ophangen, om een of andere reden, muts of nie.. schrikt het toch vaak iets af,
 
Buks/stuk staal klaar liggen en wachten..

Als ze mijn motor willen meenemen wil IK weten WIE dat wil proberen..
Maar een cameratje (zo'n neppe idd) werkt vaak heeel erg goed.
 
ja camera's boeit hun echt niet.

ik betrapte de dieven ook, deed lampen aan enzo maar ze gingen rustig verder met het inladen van de motor in het busje. Ondanks dat ze zeiden er gaat licht aan! schiet op!

ach ja en dan sta je altijd te laat buiten, die gasten werken zo snel...
 
dannuh, dannn uuhhhhh

(got me)


misschien zo'n dikke bouwlamp met sensor OOK een idee :P

ik zou zelf zowieso voor die 6 euro totaal 3 van die fake cams ophangen, om een of andere reden, muts of nie.. schrikt het toch vaak iets af,

Ik heb ook wel een leuk idee, je kan van die mooie scherpe dreggen kopen bij de hengelsportwinkel, dan maak je een vislijn maat daaraan vislijnen met die dreggen, als ze dan de tuin inkomen hoor je ze wel gillen, alleen rot dat je er ook katten enzo mee vangt, maar die laat je dan direct weer vrij :Y


Iemand die ik kon had zijn scooter beveiligt, hij wist hoe ze te werk gingen en verborg op een plek een plastic plaatje met scheermesjes, als ze dan het contactslot wilde berijken om de scooter te starten was het natuurlijk een bloedbad, mischien scheermesjes monteren daar waar de motor getild gaat worden *O*
 
Ik heb er grote moeite mee dat er gelijk maar wordt gedacht dat deze mensen plannen aan het smeden zijn om jouw motor te stelen. Misschien ben ik te veel een provinciaaltje maar kan het niet zo zijn dat ze je motor gewoon stonden te bekijken? Ik heb dus op "nee" gestemd.

Als je twijfels hebt over de kwaliteit van je sloten dan moet je daar wat aan doen. Staat los van dit gebeuren.

Precies door dit soort paranoia valt America de hele wereld lastig met hun jacht op terroristen. Doe daar toch niet aan mee man.
 
Hoeveel geld kan ik eigenlijk inzetten?

Zolang ik er maar een andere motor van kan kopen bovenop mn dagwaarde ;)
Nogmaals allemaal bedankt voor de diverse tips en eigen ervaringen.

In principe heeft Beerhunter dus ongeveer hetzelfde meegemaakt en gelukkig ook daarna niets meer gebeurd.

Overigens staan hier ook nog in het pand aan Goldwing goed zichtbaar en in een algemene berging nog een CBR1000F die al jaren staat weg te rotten, eigenaar vertrokken denk ik...
 
Ik heb er grote moeite mee dat er gelijk maar wordt gedacht dat deze mensen plannen aan het smeden zijn om jouw motor te stelen. Misschien ben ik te veel een provinciaaltje maar kan het niet zo zijn dat ze je motor gewoon stonden te bekijken? Ik heb dus op "nee" gestemd.

Als je twijfels hebt over de kwaliteit van je sloten dan moet je daar wat aan doen. Staat los van dit gebeuren.

Precies door dit soort paranoia valt America de hele wereld lastig met hun jacht op terroristen. Doe daar toch niet aan mee man.

Er zit een hoes overheen, dus je ziet weinig. Hoe lang en hoe vaak kijk jij uitgebreid naar een vrouw met hoofddoek? Ik niet lang, dat is o.a. ook een van de redenen van de hoofddoek, om andere mannen niet gek te maken van die mooie haren ;)

Kwaliteit van sloten valt weinig aan te doen, alles is toch zo open, zo lang het maar ART4 gekeurd is vind ik het prima. Misschien waren ze aan het denken of het misschien een bromscooter is of een supersport of wat dan ook, want ja, die rechterspiegel steekt wel 'raar' naar boven onder zo'n hoes.

Ik heb vannacht in elk geval prima geslapen, maar zoals ik al zei ga ik gewoon nog wel wat voorbereidingen treffen, meer valt er echt niet te doen. M'n auto staat onveiliger op een openbare parkeerplek, laten we het daar op houden :) Maarja, die is ook al 2x onder handen genomen -O-
 
Ik heb er grote moeite mee dat er gelijk maar wordt gedacht dat deze mensen plannen aan het smeden zijn om jouw motor te stelen. Misschien ben ik te veel een provinciaaltje maar kan het niet zo zijn dat ze je motor gewoon stonden te bekijken? Ik heb dus op "nee" gestemd.
Jij komt vanavond de straat inrijden en ziet 2 of 3 mannen je huis binnen staan gluren.
Op het moment dat je voor de deur stopt kijken ze om en gaan d'r vandoor, terwijl ze er voor zorgen hun gezicht van je af te wenden.

Jij gaat er dan vanuit dat ze hun alleen maar even wilden kijken of je 50" plasma TV leuk staat bij je bankstel en niet of ze willen zien of die 50" plasma leuk staat bij hun bankstel?

Niet lullig bedoeld, maar 'naief' is de eerste term die in me op komt....
 
Maar om toch nog een zinnige bijdrage te leveren:

Zorg dat je motor ergens aan vast staat met een fatsoenlijk slot. Misschien kan je ook een lamp met bewegingsdetector op je motor richten. En politie inlichten kan sowieso geen kwaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan