Gaat Norton failliet?

Denk het niet.
Het is wel interessant om lezen.
Ene kant hoe geraffineerd mensen zijn en andere kant hoe ze om de tuin worden geleid.
1 van de meest erge dingen is dat die aardappel Spondon om zeep geholpen heeft,die maakte toch heel mooie frames.
 
Een vriend van me heeft een Norton 961, die is er helemaal niet zo rauwig om dat het ten onder is gegaan. Hij heeft tevens een Buell XB12S.... Wordt een aardige ‘alle dertien door’ verzameling zo.
 
31 miljoen Euro schuld....en mensen die aanbetaald hebben kunnen naar hun centjes fluiten...hopelijk krijgen de werknemers nog iets uit de failliete boedel. hoewel dat niet de verdampte pensioengelden zal kunnen vergoeden.
https://www.nieuwsmotor.nl/motorbra...n-euro?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Het blijft belachelijk dat banken voorrang krijgen op mensen die een aanbetaling hebben gedaan of die hun motor kwijt zijn en het personeel,
banken weten dat ze een verhoogd risico nemen door geld te lenen en verdienen dat ook makkelijk weer terug,dat geld niet of in mindere
mate voor particulieren of personeel.
 
Het blijft belachelijk dat banken voorrang krijgen op mensen die een aanbetaling hebben gedaan of die hun motor kwijt zijn en het personeel,
banken weten dat ze een verhoogd risico nemen door geld te lenen en verdienen dat ook makkelijk weer terug,dat geld niet of in mindere
mate voor particulieren of personeel.
Klopt, maar de reden is simpel: als de banken geen voorrang zouden krijgen zullen ze veel terughoudender zijn met het verstrekken van geld, en dat is heel slecht voor de economie. Geen geld van de bank = geen bedrijf = geen klanten en personeel...
 
Klopt, maar de reden is simpel: als de banken geen voorrang zouden krijgen zullen ze veel terughoudender zijn met het verstrekken van geld, en dat is heel slecht voor de economie. Geen geld van de bank = geen bedrijf = geen klanten en personeel...
En als we allemaal het geld van de bank halen heeft die ook niets. :+
We moeten gewoon terug naar de schelpen als betaalmiddel, dat ging prima. _O-
 
Klopt, maar de reden is simpel: als de banken geen voorrang zouden krijgen zullen ze veel terughoudender zijn met het verstrekken van geld, en dat is heel slecht voor de economie. Geen geld van de bank = geen bedrijf = geen klanten en personeel...
Dat zal wel meevallen,banken moeten geld lenen anders verdienen ze niks,desnoods worden ze
gedwongen door de centrale bank net zoals in de krediet crisis.
 
De schulden vallen me nog mee voor een vollerig motormerk dat kopje onder is. Vind het vooral treurig voor de mensen die een aanbetaling hadden gedaan.
 
twenty-eight million three hundred and fifty fucking two thousand and eighty nine pounds. Possibly less. Possibly more…

Vond dit wel mooi omschreven in het artikel... tering...
 
heb in 2018 de fabriek bezocht.. kon zo naar binnen lopen en kreeg een rondleiding.. erg aardige mensen... stonden een paar mannen motoren in elkaar te schroeven... zag er "ontspannen" uit.. lag zelfs tapijt in de produktieruimte.. :? als je daar dan loopt maak je toch een rekensommetje... dat KAN niet uitkomen bedacht ik me toen....
helaas blijkt dat zo te zijn... jammer want dit soort merken geeft wel kleur!
 
twenty-eight million three hundred and fifty fucking two thousand and eighty nine pounds. Possibly less. Possibly more…

Vond dit wel mooi omschreven in het artikel... tering...
Je leest in alle stukken van John Hogan terug dat hij echt gedegen onderzoek heeft gedaan en veel mensen gesproken heeft.
Hij heeft ook Stuart Garner gevraagd om reactie, maar geen reactie.
 
Je leest in alle stukken van John Hogan terug dat hij echt gedegen onderzoek heeft gedaan en veel mensen gesproken heeft.
Hij heeft ook Stuart Garner gevraagd om reactie, maar geen reactie.
Stuart Garner heeft handig misbruik gemaakt van iconische naam die Norton heeft (had...) en zo geld heeft afgetroggeld van goedgelovige klanten en de banken heeft misleid met een mooi business plan en de centjes hadnig heeft weggesluid...
 
Stuart Garner heeft handig misbruik gemaakt van iconische naam die Norton heeft (had...) en zo geld heeft afgetroggeld van goedgelovige klanten en de banken heeft misleid met een mooi business plan en de centjes hadnig heeft weggesluid...
Begonnen bij en met Spondon.
Over iconische namen gesproken.
Ik kan me niet voorstellen dat hij geen lange gevangenisstraf krijgt.
 
Een goede oplossing lijkt mij ,mensen met verstand van zaken en met geld aan het roer en blijft toch een beetje
Brits gezien de geschiedenis GB/India.
 
TVS assembleert voor onder meer BMW.. je kan zelfs een BMW in Nederland kopen met TVS blok..
 
Eerst (lang geleden...) Royal Enfield, die later ook Harris frames overnamen en nu Norton naar India. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan