Gaat Norton failliet?

Had al eerder in de Britse pers wat verhalen over meneer Garner gelezen....gebakken lucht en een van de hoop geinvesteerde centjes zijn in z'n eigen zakken terecht gekomen.

Ben benieuwd of McPint nog centjes van hem krijgt.
Maar zowiezo kloten voor de werknemers en klanten van Norton die zijn serieus benadeeld door Garner
 
Het vreemde van het verhaal is dat ze een aantal maanden geleden nog wilde uitbreiden,zeker te veel geld daarvoor gebruikt,
of het was een onderdeel van Garner zijn plan om niet te laten blijken dat ze op de rand van de afgrond stonden.
Ben benieuwd wanneer de naam Norton weer opduikt,dat schijnt traditie te wezen in Engeland.
Inmiddels is wel weer bewezen dat het maken van exclusieve motoren niet werkt,de gewone motorrijder staat er bij te kwijlen
maar kan ze niet betalen,en die paar man die ze wel kan betalen willen ze niet,of maar een heel beperkt aantal,te weinig om het
bedrijf levensvatbaar te maken,gevolg is dat het bedrijfje of weer word overgenomen of op de fles gaat,de Chinezen of Indiërs
pikken de resten op en gebruiken of de naam voor goedkope scooters en lichte motorfietsjes of gebruiken de techniek voor
eigen doeleinden.
 
Laatst bewerkt:
Had al eerder in de Britse pers wat verhalen over meneer Garner gelezen....gebakken lucht en een van de hoop geinvesteerde centjes zijn in z'n eigen zakken terecht gekomen.

Ben benieuwd of McPint nog centjes van hem krijgt.
Maar zowiezo kloten voor de werknemers en klanten van Norton die zijn serieus benadeeld door Garner

McPint heeft geen cent gezien schijnbaar.

Mr Garner heeft ook in Spondon eea geprobeerd, ook niet helemaal vlekkeloos verlopen.
Mooie bende en doodzonde van een schitterend Engels motormerk.
 
Mooie bende en doodzonde van een schitterend Engels motormerk.

Hoezo dan?
Wat heeft het merk nog van doen met het merk van toen?
Dit is, zoals al gezegd, gewoon een naam met historie kopen en hopen dat daardoor jouw creaties verkopen...
En zoals ook al eerder gezegd maken velen daarin de stomme fout een zeer exclusief en (te) kostbaar product neer te zetten waar niemand op zit te wachten...
Triumph, of liever mr.Bloor, heeft het destijds beter aangepakt door een goed doordacht concept (bouwen in modules) te gebruiken wat betaalbaar blijft.
Want inderdaad; de gemiddelde koper kwijlt wel bij het zien van een Ferrari, MV Augusta F4 of noem maar op....maar verlaat meestal de showroom met een Opeltje of Suus GSX600F-je.
Want die klaren de klus ook, vaak nog betrouwbaarder ook...en voor een fractie van de kosten van iets exclusief..
 
Hoezo dan?
Wat heeft het merk nog van doen met het merk van toen?
Dit is, zoals al gezegd, gewoon een naam met historie kopen en hopen dat daardoor jouw creaties verkopen...
En zoals ook al eerder gezegd maken velen daarin de stomme fout een zeer exclusief en (te) kostbaar product neer te zetten waar niemand op zit te wachten...
Triumph, of liever mr.Bloor, heeft het destijds beter aangepakt door een goed doordacht concept (bouwen in modules) te gebruiken wat betaalbaar blijft.
Want inderdaad; de gemiddelde koper kwijlt wel bij het zien van een Ferrari, MV Augusta F4 of noem maar op....maar verlaat meestal de showroom met een Opeltje of Suus GSX600F-je.
Want die klaren de klus ook, vaak nog betrouwbaarder ook...en voor een fractie van de kosten van iets exclusief..

Ik vond de nieuwe Norton's mooie fietsen om te zien en vind het zonde dat het zo eindigt. Juist mooi dat de naam Norton niet werd gekoppeld aan een GSXF-achtige!! Er zijn nog steeds exclusieve merken die het wel redden. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar het kan wel.
 
Had al eerder in de Britse pers wat verhalen over meneer Garner gelezen....gebakken lucht en een van de hoop geinvesteerde centjes zijn in z'n eigen zakken terecht gekomen.

Ben benieuwd of McPint nog centjes van hem krijgt.
Maar zowiezo kloten voor de werknemers en klanten van Norton die zijn serieus benadeeld door Garner
Wordt in de media gezegd van wel, maar hij laat zich er wijselijk niet over uit.
 
Het vreemde van het verhaal is dat ze een aantal maanden geleden nog wilde uitbreiden,zeker te veel geld daarvoor gebruikt,
of het was een onderdeel van Garner zijn plan om niet te laten blijken dat ze op de rand van de afgrond stonden.
Ben benieuwd wanneer de naam Norton weer opduikt,dat schijnt traditie te wezen in Engeland.
Inmiddels is wel weer bewezen dat het maken van exclusieve motoren niet werkt,de gewone motorrijder staat er bij te kwijlen
maar kan ze niet betalen,en die paar man die ze wel kan betalen willen ze niet,of maar een heel beperkt aantal,te weinig om het
bedrijf levensvatbaar te maken,gevolg is dat het bedrijfje of weer word overgenomen of op de fles gaat,de Chinezen of Indiërs
pikken de resten op en gebruiken of de naam voor goedkope scooters en lichte motorfietsjes of gebruiken de techniek voor
eigen doeleinden.
Tja als je €200.000,- als persoonlijk lening aan Stuart Garner zelf geeft plus €421.000,- aan een ander bedrijf van Garner, 6 Aston Martins, 3 Range Rovers en een Jaguar F-pace op naam van Norton koopt loopt het geld wel heel erg hard van je af natuurlijk.
 
Hoezo dan?
Wat heeft het merk nog van doen met het merk van toen?
Dit is, zoals al gezegd, gewoon een naam met historie kopen en hopen dat daardoor jouw creaties verkopen...
En zoals ook al eerder gezegd maken velen daarin de stomme fout een zeer exclusief en (te) kostbaar product neer te zetten waar niemand op zit te wachten...
Triumph, of liever mr.Bloor, heeft het destijds beter aangepakt door een goed doordacht concept (bouwen in modules) te gebruiken wat betaalbaar blijft.
Want inderdaad; de gemiddelde koper kwijlt wel bij het zien van een Ferrari, MV Augusta F4 of noem maar op....maar verlaat meestal de showroom met een Opeltje of Suus GSX600F-je.
Want die klaren de klus ook, vaak nog betrouwbaarder ook...en voor een fractie van de kosten van iets exclusief..
Als ik mij niet vergis zou de nieuwe atls redelijk betaalbaar zijn/worden.
 
Onbenul..

Dat zijn wel héél lange tenen... sommige mensen zoeken gewoon een reden om zich aangevallen te voelen. Een northerner komt uit het noorden van Engeland, een Groninger uit het noorden van Nederland. Zit weinig achter, denk ik zomaar.
 

Leuke baas wel.
 
Deel 2
 
Tsja, dat is eigenlijk wel een beetje te verwachten.
Zo gaat het eigenlijk altijd met Engelse merken. Maar niet getreurd; er volgt altijd weer een wederopstanding!
Overname door een Indiaas investeringsmaatschappij??? Krijgen we ook motoren a la Royal Enfield op de markt onder verkoopnaam Norton?
 
Overname door een Indiaas investeringsmaatschappij??? Krijgen we ook motoren a la Royal Enfield op de markt onder verkoopnaam Norton?
Of Chinees,voor die lieden een ideale manier om snel naamsbekendheid te krijgen,beter dan met een onbekende
Indiase of Chinese naam op de markt te komen en geld hebben ze genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan