Gaatje in tank...

bladezzz

MF veteraan
22 nov 2002
3.300
511
Lakehills TX (USA)
Er hing al een maandje een benzinelucht rond m'n motor (CBR600F) maar zag niets op of rond de motor...
Gister uit de schuur gehaald, ziet ik een stuk afgebladderde verf.....Minuscuul gaatje rechtsonderin m'n tank :(

Hoe..? Geen idee....Zie geen roest ofzo...

Nu de vraag....Als alle benzine eruit is, gewoon las-apparaat erop..? Of zijn er andere "foefjes" voor :?
Andere tank kan altijd nog B|
 
Ik zou héél voorzichtig zijn met die dampen inderdaad: wekenlang kun je een lege tank nog "ruiken", dus het is geen overbodige luxe om alle openingen (niveausensor , kraantje, etc) te demonteren en er evt. zelfs een koude luchtstroom naar binnen te jagen.
 
als het gaatje erg klein is zou ik tankcure gebruiken.
is een kunstof coating aan de binnenkant, en kun je zelf doen.
is ook nog eens goedkoper en je hoeft de tank niet te spuiten, want met lassen komt er uiteraard een brandplek op de lak.
 
Andere optie, maar dan moet het gaatje op een redelijk vlak stuk zitten, is solderen. Koperen muntstuk er op en tin toevoegen maar.

Op een plek in het zicht zul je aardig moeten afwerken lijkt me, maar aan de onderkant is het een goede oplossing. Tankcure of iets als Kreem doet het ook goed, maar bij een collega van me begon het na een jaar of twee toch wel weer te lekken. Die heeft nu een gele tank op z'n groene diversion :)
 
Ik heb zo wel een oplossing

Gewoon met tig apparaat een plaatje overheen lassen]
= klaar terwijl u wacht.

Maar aan u de taak om alle bezinedamp uit de tank te halen, dus vullen met water een paar keer en spoelen en luchten maar. Je mag er dan zelf eerst een vuuraabsteker bovenhouden om te testen of alle dampen eruit zijn.

Dan kan ik de rest wel
 
Makkelijk.

Koop Epoxy repair bij de bouwmarkt (van Griffon). Is een 2 componentenpasta, geschikt voor brandstoftanks.

Plak je het zo mee dicht.

Is geen permanente oplossing voor altijd, maar het blijft goed jaren zitten.

Structurele oplossing is lassen of tankcure.
 
Makkelijk.

Koop Epoxy repair bij de bouwmarkt (van Griffon). Is een 2 componentenpasta, geschikt voor brandstoftanks.

Plak je het zo mee dicht.

Is geen permanente oplossing voor altijd, maar het blijft goed jaren zitten.

Structurele oplossing is lassen of tankcure.


:Y


full


full
 
Koop Epoxy repair bij de bouwmarkt (van Griffon). Is een 2 componentenpasta, geschikt voor brandstoftanks. sluit ik mij bij aan heb ik 1000 km terug een haarsheurtje mee dicht gemaakt van mijn mz. Je koopt dit gewoon bij de praxis kost maar een paar euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan