Gaatje in uitlaatcollector, welke oplossing?

Vynnie

MF’er
30 okt 2020
117
94
Het viel me onlangs op dat ik een klein gaatje heb in mijn uitlaatcollector. Het gaat om een Yamaha FZS 600 uit 2003.
Wat zijn mijn opties om dit te repareren?
Lassen? Vervangen kost 175 euro ex montage. Of zijn goedjes als gumgum, kneedbaar staal of uitlaat cement hier mogelijk ook een oplossing voor?
 

Bijlagen

  • 07D7A294-9260-4D40-9228-2557AB467671.jpeg
    07D7A294-9260-4D40-9228-2557AB467671.jpeg
    770,8 KB · Weergaven: 27
Ligt er maar net aan hoeveel geld je wilt uitgeven :)

Stukkie dichtlassen kun je zelf proberen maar kan zijn dat je dan het gat een stuk groter maakt.

Gungum en hulpmiddelen branden er weer af. Maar kom je weer een jaartje verder misschien.

Originele vervangings uitlaat weet je al wat het kost en over ongeveer 7 jaar kun je nog een keer.

RVS collector kost je dan nog montage kosten bij. Zou je ook nog een andere demper op kunnen zetten als je dat leuk vindt.

db
 
Bedankt voor alle suggesties! Heb geen lasapparaat of popnagel tang en een nieuwe collector vind ik wel zonde want voor de rest is het volgens mij in een prima staat. Ik ga eerst voor de makkelijke en goedkope oplossing van uitlaatcement en tzt zal ik op zoek gaan naar een garage welke een rvs plaatje wil gaan lassen voor een duurzame oplossing van het probleem.
 
Lees de OP, met de opties. Lees de adviezen en vergelijk dat met de keuze die de TS maakt. Daar helpen geen adviezen en argumenten tegen.
Als je wil lassen hoef je alleen de motor even op een dekentje te leggen. Maar de TS wil graag plamuren.
 
Lees de OP, met de opties. Lees de adviezen en vergelijk dat met de keuze die de TS maakt. Daar helpen geen adviezen en argumenten tegen.
Als je wil lassen hoef je alleen de motor even op een dekentje te leggen. Maar de TS wil graag plamuren.
Hoeft niet eens, als hij hoog genoeg staat op een heftafel lukt het lassen prima. Ik las moeiteloos boven het hoofd, heb de afgelopen drie maanden niets anders gedaan. En horizontaal lassen in het verticale vlak (dat is een moeilijke hé?) lukt ook prima.

Dus wat is het probleem? Antwoord: er is geen probleem, elke lasser maakt dat gaatje dicht, met mig, mag, tig of weetikveel.
 
Een popnagel kost je 10 cent en een tang 10 euro...

Ik vond het best een goede beun suggestie. Alles beter dan dicht smeren.
als er door roest al een gat is, isde rand van dat gat ook al seireus verroest, daar gaat geen popnagel (lang) in blijven zitten-hij heeft immers niets "sterk genoeg" waarop de nagel van de kop kan afbreken, eeder maak je het gat nog alleen maar groter tijdens het zetten van de popnagel.
 
Ja da's zeker waar. Maar Gungum is leuk om voor een uurtje door de APK te komen omdat je nieuw bestelde uitlaatdeel vertraagd is.

Goed schoonmaken en de rest ook beoordelen en dan laten lassen is nog steeds de beste optie.

Het is dat ik nog niet kan lassen anders had ik het wel gedaan haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan