Gaatjes in uitlaat, hoe te fixen?

JorisK

MF veteraan
16 jan 2005
6.009
676
Bergen op Zoom
Hallo daar :)

De motor van een maat van me maakt sinds terugkomst van de vakantie een ander geluid. Na de kuipdelen te hebben verwijderd en onder bij de uitlaat te hebben gekeken hebben we een aantal kleine gaatjes ontdekt, waarschijnlijk steenslag?

Nu hebben we geen lasapparaat hier liggen om dat weer netjes op te vullen, iemand hier die een tip heeft hoe die gaatjes te dichten? Volgend jaar komt er een nieuwe uitlaat.

Alvast bedankt! *O*
 
Ik las wel eens: "GunGum" en ook "Bosal Uitlaat Cement" maar of zulke spullen echt een poosje houden weet ik niet. Kijk eens bij Halfords ofzo en lees goed de instructies/specs.

Misschien bestaat er ook een speciale (metaal-)tape bij voor extra steun.

Zelf zou ik denken aan eerst (extra) koperen zelftappertjes (als die bestaan) in de gaatjes te draaien want die zullen bij verwarming, door hogere uitzetting, vaster gaan zitten.

Hoe dan ook, knoeiboel/lapmiddelen, zeer tijdelijke oplossingen indien al effectief.

Er waren meer threads al over, o.a:
www.motor-forum.nl/forum/topic/112542

www.motor-forum.nl/forum/topic/90666?highlight=gun
 
Laatst bewerkt:
Volsmeren met uitlaatcement of iets van die strekking, evt een slangklem dr omheen en zien hoe lang het blijft zitten.
Als er toch een kuip voor zit maakt het ook niet zoveel uit dat het niet zo mooi gerepareerd is.
 
Bij een vorige motor heb ik gewerkt met dat 'gungum',stukjes blik( zeer dun metaal voor de stevigheid, want dat 'gungum' blaast er meestal makkelijk uit/af), en slangeklemmen( die laatste 2 is natuurlijk alleen wanneer je er goed bij kunt ;) )
Of toch iemand in de buurt zoeken die je wil matsen met wat licht laswerk :Y
 
Niks aan doen, behalve afzagen, weggooien . :Y
uitlaten (dempers) zijn meestal van PBS ;) gemaakt (behalve de betere A-merk dempers natuurlijk.
Dat idee met die parkertjes, zou m.i. nog kunnen, lassen zou ik niet doen aan een verrotte demper, de kans is groot dat je met nog veel grotere gaten in je demper overblijft.....

PS Niet de condensgaatjes dichtplakken, lassen, parkeren :N grote kans is dat je hele probleem daarmee begonnen is
 
Terug
Bovenaan Onderaan