gamma's immitatiedremel binnen half uur gesloopt$$

nee die sleutel heb ik nog niet gehuurd,was is dat voor momentsleutel bij de liddle?torsie type soms :? ,liggen ze op dit moment tijdelijk in alle zaken of was dat een oude aanbieding en weg is weg is pech |(
gewoon even regelmatig de lidl in de gaten houden, ik heb ze al een paar keer horen/zien langskomen. v/d week nog, vandaar.
het bereik weet ik niet uit mijn hoofd, maar dat zit voor motorfietsen wel goed (kheb er zelf me cilinder en kop mee gereviseerd en het zit nog prima).
t'is overigens nog best een zwaar ding, echt 'duits'.
 
ik dacht ik zal dan maar zo'n goedkope Ferm immitatiedremel van 17,50euro inzetten om de verweerde vorkpoten van mijn xs1100 weer glimmend te krijgen,ik begon met het ielige roterende staalborsteltje die binnen vijf minuten al zijn draadjes had afgeschud |( en met wat er voor de rest aan tooltjes in het zakje zat kon ik niks beginnen,ik langs een paar bouwmarkten kom ik bij praxis een setje rotorborstels tegen voor 3euro die eigenlijk in een maatje grotere boormachien thuishoren,maar daar wist ik wat op :+ thuis met een slijpschijf het asje aan de borstel flink wat dunner gemaakt tot ie in de dremel (135watt :X )paste :P maar jezus niet normaal wat trilde dat in mijn hand in ik moest um niet tegen de vorkpoot duwen want dan trom het simpele motortje het niet meer,ik kreeg evengoed plezier in het schoonborstelen met het overmaatse(5cm) borsteltje en was al halverwege het oppervlak van de vorkpoot geraakt :) maar oei het fermmotortje aan het eind van de flexibeleslang was nu zo heet geworden dat ie niet meer aanteraken was,ik ging nog effe door en toen was het uit met de pret,met een schroevendraaier heb ik nog geprobeerd om de motor tegen de luchtschoepen duwend weer van zijn vastloper af te helpen en zelfs sileconenspray mocht niet meer baten er kwam alleen nog een brom uit het dremeltje,de hele mikmak weer terug in de verpakking gemikt met 3 versleten tooltjes in het zakje en dit bij de gamma(geweldige zaak)weer ingeleverd,oh zal wel een vastloper zijn zijn de vriendelijke dame van klanten service,wilt u uw geld terug of een andere dremel indeplaats of tegoedbon :?
dat was mazzel voor mij,heb het geld weer in de knip en koop nooit meer een dergelijk iel machientje,totaal ongeschikt voor borstelwerk aan de motor :Z
Kep ooit eens plistsetje bij Louis gekocht, postorder, voor dacht 25 guldens, twee verschillende staven en twee verschillende poetsschijven.
Deze zet je gewoon op je (oude) boormaschine, laag toerental. Mooi resultaat, snel en weinig moeite *D .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 32 vierkantjes op m'n glazen tafel gefreesd met zo'n dremel.. Was me een pokkenwerk maar heb nu wel een mooi schaakspel :)
(Afbeelding)
Voor de rest heb ik er eigenlijk weinig nuttige dingen voor kunnen bedenken. Misschien moet ik m'n computer maar weer eens onder handen gaan nemen ofzo..
Nerd :P
 
gewoon even regelmatig de lidl in de gaten houden, ik heb ze al een paar keer horen/zien langskomen. v/d week nog, vandaar.
het bereik weet ik niet uit mijn hoofd, maar dat zit voor motorfietsen wel goed (kheb er zelf me cilinder en kop mee gereviseerd en het zit nog prima).
t'is overigens nog best een zwaar ding, echt 'duits'.

idd daar liggen ze voor nog geen 13euro,prachtig! en precies mijn prijs! :9~ ik koop er gelijk een stuk of 5 en verkoop ze weer met winst door!
als ik het goed heb gezien is er al een knakker op marktplaats die die liddl momensleutels voor de dubbele prijs aanbied! ga ik daar even onder zitten!
ook die tapsetjes kosten daar weinig 2,60euro goedkoper dan bij de gamma en dat gama spul heb ik al twee keer met winst kunnen verkopen!
 
ja hoor ik heb er nu 5 binnen,in alkmaar lag de bak nog vol ermee,nu eens zien of ik ze voor het aardig gemaakte prijsje van 30euro verpatsen kan :+
ook het tapsetje daar van 9,99 heb ik voor de proef in huis,het lijkt net hss kwaliteit ipv dat grijzekleurige setje van carbonijzer van de gamma,zet ik gelijk ook op marktplaats weg voor 17 euro :)
mooi spul hoor,ik loop nu al te grijnzen bij het idee dat ik een gouwe handel heb aangeboord 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 32 vierkantjes op m'n glazen tafel gefreesd met zo'n dremel.. Was me een pokkenwerk maar heb nu wel een mooi schaakspel :)
(Afbeelding)
Voor de rest heb ik er eigenlijk weinig nuttige dingen voor kunnen bedenken. Misschien moet ik m'n computer maar weer eens onder handen gaan nemen ofzo..

laat dat nou simpel met een zandstraal spuitbeker en malletje binnen een half uur in het glas te blazen zijn :+
 
alleen mijn motor is niet van de aldi.........maar die werkt ook af en toe niet....(en dat kleredremeltje ook niet.....) :Z
 
khad een keer een date met een aldi cassiere, werkte ook niet.
(en ik zie nu pas dat mijn link niet werkt, sorry, foutje)
 
Ik heb een echte dremel, maar die wordt er ook niet vrolijk van.
Ik doe het met een 135 mm slijptol Flexie, met daarop een iude lamellenschijf die vettig is van de olie, werkt als een speer, maar je moet wel een oude schijf nemen, dus daar waar de grove korrels al haast vanaf zijn, bij voorkeur een 180
 
Ff verder breien over die aldi momentsleutel: hoe goed (of slecht) is dat ding nou :?
Een maat van me (automonteur in opleiding) zei dat de "stift" waar je de dop op moet zetten vrij snel breekt bij dergelijke sleutels :?
 
Hello Murphy,

accoord, weer eens lekker door Dld :] .
Zelfde als de vorige keer?
A.s. zondag rond 10.00 uur vertrek vanuit Hgl, +/- 13.00 uur weer terug.
Ongeveer zelfde route, alleen vanaf waar vorige keer afsluiting/omleiding :( was nog leuker stuk.
Let me know.
Bij de weg; misschien gaan de Mille Factory, de Haga Replica en de zr12x ook mee.
 
Ech nie! Ik rijd Harley, dus volgens de marketing ben ik nu een tikkeltje mysterieus, een ruige éénling, maar met een hart van goud en is mijn IQ met 20 punten gedaald tot bovengemiddeld :P

En ik maar denken dat ik de enige harleyrijder was die graag een potje schaakt.
Nu val ik weer binnen een groep. En jij dus ook, dus niet meer mysterieus.

;)
edit: mooi tafeltje

 
Ech nie! Ik rijd Harley, dus volgens de marketing ben ik nu een tikkeltje mysterieus, een ruige éénling, maar met een hart van goud en is mijn IQ met 20 punten gedaald tot bovengemiddeld :P
:}

Pas maar op voor je gouden hart dat ze het niet jatten ;)

Toch wel goed verzekerd :+
 
Ff verder breien over die aldi momentsleutel: hoe goed (of slecht) is dat ding nou :?
Een maat van me (automonteur in opleiding) zei dat de "stift" waar je de dop op moet zetten vrij snel breekt bij dergelijke sleutels :?
nou, zoals ik eerder gemeld had, mijn top-end revisie heeft ie gewoon overleeft. t'is ook niet zo dat het snel zal breken wanneer je er te hard aan trekt...dan slipt ie namelijk door. en ik neem aan dat zij het ding geconstrueerd hebben op een hogere torsie dan het maximaal instelbare moment, snappie.
het is natuurlijk geen gedore, maar dat zal die monteur ook wel van tevoren begrepen hebben.

momentsleutels dienen zoiezo met beleid gebruikt te worden, dan is er nix aant handje.
mzl
 
Terug
Bovenaan Onderaan