gamma's immitatiedremel binnen half uur gesloopt$$

ik sta nog altijd achter wat ik zei...so..whats ur deal?
ik zal even een mooie illustratie geven uit eigen ervaring;
in een klein straatje met woonboten achter mijn huis (liewegje) stond jaren geleden een yamaha dt brommer te koop voor 350 gulden. ik fietste er af en toe langs en het leek mij wel wat...afein, ding aangeschaft voor 350 piek (er hingen wat dingen los en hij had gewoon wat algemene zorg nodig).
ik heb hem dus gefikst + dat er ik nog heerlijk een paar weken mee gerausd heb..geheel kostenloos. maar het mooie moet nog komen;
uiteindelijk zette ik hem te koop (ik handelde toendertijd min of meer in brommers) voor 750 piek (nog steeds zonder verzekering). komen er mensen kijken die er 500 voor bieden...ondertussen hoor ik ze smoezen dat ie wel een beetje op die brommer lijkt die een tijdje geleden te koop stond op het liewegje! de sukkels herkende heel het ding niet meer, ik natuurlijk blij en 150 piek plus een hoop plezier rijker.
hij heeft er nog jaren plezier van gehad (waar ik ook heel blij mee ben).

Lezen is een kunst :)
PS: Als je een ouwe afgeragde bak koopt en je poetst die en maakt hem weer aan het glimmen enzo...dan heb jij er zelf tijd & werk ingestoken. Dan is het normaal dat je die duurder verkoopt dan dat jij hem aangekocht hebt. (Zelf al heb je hem gratis gekregen...)


Ik had dus al eerder geschreven dat als je er aan gewerkt en gekuist hebt dat het dan vanzelfsprekend is dat je iets meer vraagt. Maar in het geval van dat gereedschap gaat het over nieuw materiaal die zelf nog niet uit de verpakking is gehaald.


@Aspen, de manier waarop je winst maakt vind ik nog een stuk belangrijker. Maar ja, blijkbaar zijn "eerlijkheid" en "vertrouwen" woorden die steeds zeldzamer worden...
 
Ik had dus al eerder geschreven dat als je er aan gewerkt en gekuist hebt dat het dan vanzelfsprekend is dat je iets meer vraagt. Maar in het geval van dat gereedschap gaat het over nieuw materiaal die zelf nog niet uit de verpakking is gehaald.
ja dus? eigenwijs zet een foto bij de advertentie dus zijn de kopers net zo oliedom als die uit mijn brommerverhaal. (althans, naar mijn bescheiden mening dat is)
 
@Aspen, de manier waarop je winst maakt vind ik nog een stuk belangrijker. Maar ja, blijkbaar zijn "eerlijkheid" en "vertrouwen" woorden die steeds zeldzamer worden...


ik was een paar maanden geleden bij een klein oud motorzaakje in North Carolina die uit verkoop had in restanten, en ik vond toen voor 10 dollar 2 ( KZ1000 Z1R Turbo ) naam plaatjes voor op de zij kapjes van een 1978 Kawasaki Z1R Turbo, en ik heb ze toen op ebay.com gezet...en ze zijn toen verkocht voor 295 dollar, en de koper was dol gelukkig met die plastic naam plaatjes, en ik natuurlijk ook. :}
 
ik was een paar maanden geleden bij een klein oud motorzaakje in North Carolina die uit verkoop had in restanten, en ik vond toen voor 10 dollar 2 ( KZ1000 Z1R Turbo ) naam plaatjes voor op de zij kapjes van een 1978 Kawasaki Z1R Turbo, en ik heb ze toen op ebay.com gezet...en ze zijn toen verkocht voor 295 dollar, en de koper was dol gelukkig met die plastic naam plaatjes, en ik natuurlijk ook. :}

Vind ik persoonlijk iets anders dan iets nieuws kopen en nog in dezelfde verpakking verkopen.

Welke vraagprijs had je gezet?

Is een beetje hetzelfde als een vlooienmarkt afschuimen, een schilderij kopen en dan na een tijdje terug te koop zetten, en dan verkopen omdat het een of andere zeldzame van gogh is. Niks mis mee, gewoon geluk gehad
 
Vind ik persoonlijk iets anders dan iets nieuws kopen en nog in dezelfde verpakking verkopen.

Welke vraagprijs had je gezet?

de zij plaatjes waren nog nieuw in de orginele verpakking, en ik ben begonnen met 49.95 ....je moet toch wel een beetje winst maken. :+

als je hier in de U.S.A. toch op Ebay kijkt, dan zie je mensen die voor de stomste dingen grof geld betalen.
 
ik was een paar maanden geleden bij een klein oud motorzaakje in North Carolina die uit verkoop had in restanten, en ik vond toen voor 10 dollar 2 ( KZ1000 Z1R Turbo ) naam plaatjes voor op de zij kapjes van een 1978 Kawasaki Z1R Turbo, en ik heb ze toen op ebay.com gezet...en ze zijn toen verkocht voor 295 dollar, en de koper was dol gelukkig met die plastic naam plaatjes, en ik natuurlijk ook. :}


Ja, maar jij komt uit amerika, heel dat land is uit principe al oppertunistisch ingesteld,.... onder het mom van, zolang we er een voordeeltje uit kunnen slaan, flikker we er bommen op :+
 
Ja, maar jij komt uit amerika, heel dat land is uit principe al oppertunistisch ingesteld,.... onder het mom van, zolang we er een voordeeltje uit kunnen slaan, flikker we er bommen op :+


en de nederlandse regering denkt gewoon, laten we maar weer een nieuw soort belasting regeltje uitbrengen, zo dat de mensen weer meer geld in onze schatkist kunnen brengen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan